Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Visum Kuba?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Behöver vi svenskar visum för att komma in i kuba?
Postat
jepp det behöver vi.. Jag googlade mycket innan jag for dit och det stog olika, att man kunde få "on arrival" men sen stog det även att det är ett absolut måste.. Jag fick lära mig den hårda vägen.. Jag skaffade visum, men kvällen innan jag skulle åka insåg jag att jag hade fel papper

Nina Markov
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Postat
Så jag kan åka utan? Åker till sydamerika först, och vet inte när jag ska till kuba, så det finns ingen här i Sverige som kan stoppa mig från att åka iväg. men samtidigt vill man ju inte köpa flygbiljetten och sen bli tillbakaskickad bara för att man inte har visum :S Men det verkade gå bra att fylla i blanketten på panama planet då? copa airlines eller?

Postat
oj, flygbolaget kommer jag faktiskt inte ihåg alls, det var typ 4år sen.. Reglerna kan ju också ha ändrats sen dess.. Men om duvet på ett ungefär när du kommer dit så hade jag nog skaffat visum i förväg, då man inte behöver komma ett exakt datum, man har ju oftast veckor/månader på sig att använda det :)

Nina Markov
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Postat
Jag skaffade visum innan avresa, fick veta att det var ett måste så svårt att säga om det hade gått annars. Dock tog det jättelångt tid att få visumet från kubanska ambassaden här i Sverige, så ansök i god tid. Kuba är ett grymt land, helt fantastiskt!!!

Anna Rothman
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige