Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Nån som varit på Kap Verde?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Jag är sugen att åka till Kap Verde, kanske Santa Maria. Men jag skulle gärna vilja veta hur det är där? Prisnivå? Stränder? Mat ? osv :)
Tacksam för tips!
Cicci Backlund
c1cc1
Senast aktiv - från Sundsvall
Dela på Facebook
Postat
Hej!

Vi är bara bokade för Kap Verde och har ännu inte varit, men här på resadagboken finns det ett antal reseskildringar från folk som varit där. Surfa runt lite.
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Postat
Jag och min m2b planerar att åka dit på bröllopsresa i februari. Tips tas tacksamt imot....från en latsurfare...;*)
Rapportera

Linda Stockberg
Senast aktiv - från Finspång, Östergötlands län, Sverige
Postat
jag åker över nyår! Jag kan rapportera efter det om ingen annan gör det innan :)
Rapportera

Olga Baus
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Postat
Det låter bra det Oggi...Ser fram mot en reseberättelse där ifrån...
Rapportera

Linda Stockberg
Senast aktiv - från Finspång, Östergötlands län, Sverige
Postat
Jag var där 1997. Turism var då fortfarande ganska nytt. Öarna är väldigt olika. Allt från rena sandöknen på Sal till blommande banan-dalar, städer, stränder osv på andra öar. Vi åkte båt (färja) emellan och flög även med små plan. Infrastrukturen var då ganska skör. Det kanske
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Postat
Hej!Bara ngra små tillägg på Travelinnans inlägg ovan =) Kap Verde är en av de forna kolonier i Afrika vars demokratiska utveckling varit stabilast. Många kapverdier har migrerat och bor i USA, och främst andra portugisisktalande länder, många familjer är beroende av det som migrerade
Rapportera

Tove Sigfridsson Ayassoteli
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Postat
Har inte varit där än, men snart =)
Åker den 4/12-08 och ska då vara där i 8 dagar. (Sal) Berättar mer senare
Rapportera

M-L Johansson
Senast aktiv - från Strängnäs, Södermanlands län, Sverige
Postat
Ja, nu har jag laddat upp lite av mina gamla foton.

"Lyxhotell", vet jag ju inte precis om man kan kalla det man tidigare - 1997 - fann där!?!... Knappt vandrarhemsstandard, snarare, då när Fritids-/temaresor försökte starta charterresor dit förra gången (fast då gick ju resan dit o hem via de reguljära flygen).

Regnrisk förelåg ju i alla fall inte. :)
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Destinationer

Afrika

Antarktis

Asien

Australien

Europe

Nordamerika

Sydamerika

Close