Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

ESTA-bluff

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .

Hej,
till er som ska åka iväg till USA och ska ansöka om ESTA vill jag bara varna er för alla bluffsidor som finns. Jag råkade ta första bästa länk via google och kom då till:
www.usa-esta-visa-se.com

De tog 590kr från mig och jag vart utan ESTA. Så var smartare än jag och gå via amerikanska ambassadens hemsida =)
Fy vad ruttet!

Postat
Du blir inte utan de dom gör är att göra det åt dig. alltså fylla i på riktiga sidan. Men ett esta har du om du betalade. Gjort samma grej och forskat i de.

Mattias Holmström
Senast aktiv - från Åre SV, Jämtlands län, Sverige
Postat
okej, jo har läst mkt om det, men varje gång jag har loggat in för att kolla mitt "status" så har jag bara fått att "wrong with application", och de svarar inte på mail, och när man ringer till deras "online 24/7 service" så existerar inte numret. Vilket är väldigt konstigt. Men nu har jag iaf ett godkänt ESTA efter att ha gjort det direkt från ambassaden! =)

Hanna Slars
Senast aktiv - från Lilla Brogatan 8, Norrtälje, Stockholms län, Sverige
Postat
Inför en resa till Hawaii gick jag in på första bästa sajt för att skaffa ett ESTA-intyg. Jag hamnade på sajten "www.estavisaonline.org/Swedish/Home.aspx" med fysisk adress i UK. Sidan är elegant utformad på svenska. På sidan anges inte med ett ord om att detta är en privat sajt där man

Stig Lindstrand
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Postat
Ang. "www.estavisaonline.org/Swedish/Home.aspx" så har dom ju en "return policy", har du försökt utnyttja denna?
Sitter själv i samma sits som du NallePuh48 och funderar på att maila om detta. Frågan är om det hjälper bara...
Vad man kan trösta sig med är ju att man i alla fall fick ett Esta.

Johan Halldin
Senast aktiv - från Ljungsbro, Östergötlands län, Sverige
Postat
Jag har varit i kontakt med "www.estavisaonline.org/Swedish/Home.aspx". Jag fick inget som helst gehör för mitt krav att man skulle "backa affären". Det vore roligt att höra om du halldinos lyckas bättre. Jag tröstar mig med att hustruns ESTA kostade drygt 90 kr.

Stig Lindstrand
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige