Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Campervan, busspass eller hyra bil?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej!Vi är tre (kanske fyra) tjejer som ska resa runt i Australien i ca en månad (december 2014 till januari 2015) med Sydney som start och slut. Vi har funderat på att hyra en campervan och undrar om det är någon som kan dela med sig av sina erfarenheter av att hyra en? Hur var det att resa
Elin Gustafsson
ElinGus
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Hej
Har hyrt campervan och bil i australien. Är dyrare att hyra campervan än bil och man får oftast bo på campingar lite utanför städerna. Så jag rekomenderar bil och bo på Hostel ca 100-150 kr/natt. Priserna är som i Sverige ungefär för mat och dryck.

Postat
Hej!Jag och två kompisar va i aussie i fem veckor och backpackade. Vi hyrde så en bil som vi körde runt med men den va så pass stor så att vi även kunda sova i den. Vi sov i den några nätter vilket vi tyckte va smidigt om man bara skulle stanna en natt någonstans så behövde man inte

filipochemma
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Postat
googla på "relocation australia" så får du upp flera sidor där man kan få hyra bilar/vanar och t o m lyxhusbilar för typ20kr per dag bensin inkluderat. Det handlar om att om någon hyr en bil från sydney och lämnar den i darwin, så vill hyrföretaget ha bilen tillbaka till sydney och då

Nina Markov
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige