Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Välkomna till nya resdagboken

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .

Nu är nya sajten live! Inte perfekt, men helt klart mycket bättre än den gamla! Vi jobbar fortfarande med att flytta över lite av datan från den gamla sajten. Besökta platser, meddelanden mm.

Om ni hittar några fel sa rapportera gärna dom här i forumet!

resdagboken-support
Postat

Jaha, jag tackar jag, äntligen uppe...

Gunnar Mossberg
Senast aktiv - från Nossebro, Västra Götalands län, Sverige

Va fin den är! :D

Hampus Olsson
Senast aktiv - från Panaji, Goa, Indien
Postat

Kanon! Ser grymt bra ut! :)

Hanna
Senast aktiv - från Caranzalem, Taleigao, Goa, Indien
Postat

Vad kul! Jag har väntat länge!

Max Thimmayya
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige

Wohoo!

Fabian Mossberg
Postat

Den nya sajten ser fantastisk ut! Äntligen kan man skriva resdagbok.

Mereeva Afonso
Senast aktiv - från Bambolim, Goa, Indien

Wohoo! Ser bra ut!

Shristi Kc
Senast aktiv - från Goa, Indien

Imponerande!

Råkade surfa in via mobilen och möttes av en snabb, snygg och responsiv sajt. Och alla gamla bilder och dagböcker har hängt med i flytten.

You guys rock!

Christofer Laurin
Postat

Tack Dreadnallen! Allt är inte perfekt men det är ju onekligen i rätt riktning. Arbetet med att förbättra sajten fortsätter, men nu har vi iallafall en bra grund att stå på!

Postat

Wow vilket jobb ni lagt ner, tjusigt! Jag hoppas alla förstår att det inte bara att installera ett wp-tema. Arbetar själv med webbutveckling och har bland annat byggt en hemsida där man kan hyra stugor - http://sverigestugor.eu som lanserades i våras. Utgick från en 15 år gammal hemsida skapad i frontpage, så jag kunde i princip inte använda något av det som fanns. Det gäller att hålla tungan rätt i mun och knyta ihop allt, sen blir man lite gråhårig av allt testande innan man publicerar. Det dyker det alltid upp barnsjukdomar, små fel här och där som uppstår i olika webbläsare och utrustning. Man åtgärdar ett fel och två nya uppstår o.s.v. :)

Kul att se, keep up the good work!

Patrik Asplund
Senast aktiv - från Härnösand, Västernorrlands län, Sverige
Postat

Tack så mycket aspmajster!

Nej det är verkligen inget lätt jobb och vi har lagt flera tusen timmar i projektet. Bara att lyckas flytta över och spara alla gamla bilder, inlägg etc. har varit ett gigantiskt arbete.

Vi vet att den nya sajten har buggar och brister, men nu sitter vi med en plattform som vi själva har utvecklar och där vi faktiskt kan göra förbättringar till skillnad från tidigare då vi var låst i en plattform vi inte hade kontroll över.

Vi kommer att fortsätta att förbättra och utveckla resdagboken kontinuerligt!

Hej!

Jag har några frågor omden nya sidan:

Hur ser man hur många som har varit inne påett inlägg ?

Iden gamla versionen såg man det enkelt,men jag hittar inte någon sådan info alls.

Om någon kommenterar ett inlägg, var visas det ?

Jari Och Eva-Helen Oinas
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige

Hej!

Jag upptäckte 2 saker till sominte verkar fungera.

Våra följare får inte mail om att vi har gjort ett inlägg. Är det ett känt problem ?

Jag la till en ny mailadress som följare, men när följaren ska bekräfta mail adressen fungerar det inte. När man klickar på länken i mailet kommer detta felmeddelande:

Det går inte att nå den här sidan.

Prova detta

Jari Och Eva-Helen Oinas
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Postat

Räknaren för besök i ett inlägg är på väg tillbaks, den kommer att vara på plats i nästa vecka!

Det skickas bevakningsmail, jag skall undersöka varför dina inte har gått iväg som dom skall!

Det är ett fel i länken, vi kommer att åtgärda detta inom kort, tack för att du uppmärksammade det!

Postat
Var ser jag kommentarerna?
Monica Dahlberg
Senast aktiv - från Dubai, Förenade Arabemiraten
Postat

Kommentarerna ser du under inlägg och bilder.

Postat
Hej! Jätteroligt att resdagboken är igång igen!!!

Två frågor/efterlysningar:
- sorteringsordning på både bilder och dagboksinlägg vore bra att kunna välja, nyast-äldst alt. äldst-nyast
- möjlighet att ta bort egna bilder man laddat upp och ångrar.

mvh, GrabbarnaG
Inge Gabrielii
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Postat

GrabbarnaG: Det går att ta bort sina egna bilder. Gå till "Mina foton", klicka på bilden du vill ta bort, för muspekaren över bilden och klicka på knappen "Radera" som dyper upp i högra hörnet. =)

Tror att det nämnts tidigare att det jobbas på en sorteringsfunktion också.

Fridens! =)

Hanna
Senast aktiv - från Caranzalem, Taleigao, Goa, Indien
Postat
The pins on the maps look much cooler now!
Mereeva Afonso
Senast aktiv - från Bambolim, Goa, Indien