Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Skriva ut en resa?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .

Hur gör man ,hittar inget .

Postat

Det finns inte någon sådan funktion ännu. Detta är på G och vi räknar med att den är på plats under november månad!

Hej;
Nu då? Jag hittar fortf inget men längtar innerligt efter funktionen!
Status?
MVH Annie

Annie Viberg
Senast aktiv - från Gold Coast, Queensland, Australien
Postat

Det har dessvärre dragit ut på tiden och vi har ännu inte kunnat implementera funktionen att skriva ut en resa. Tillsvidare får man kopiera och spara sin resa i ett lokalt dokument på sin dator och skriva ut det på det viset men vi jobbar på att få till en bra funktion via Resdagboken.
Tack för tålamodet!

Postat
Eftersöker också denna funktion!

Fredrik Telemo
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Hej Resdagboken!

Jag har oxå tidigare gillat denna funktionen och jag skulle bli gladare om den återkommer!
Då är min fråga...arbetar Ni på den eller???

Vänliga hälsningar från en "långvarig utnyttjare".
Malte

Jonny Persson
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Postat
Här kommer en till gammal Resedagbok:are so har 36 resor på dagboken som jag gärna vill ha ut på papper.
i övrigt vill jag säja att jag efter ett längre uppehåll på mitt dagbokande har jag börjat igen å den nya dagboken serut att funka bra, lite stabilare än den gammla.
STORT TACK

Leif Jonsson
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Hej på er!

Vi jobbar på den här funktionen och vill ta fram ett enkelt och bra sätt att skriva ut sina resor och bilder. Tack vare användare som ni som skrivit i tråden men även många som mailat oss har vi förstått att det här är något vi bör lägga extra krut på att få klart men än så länge törs jag inte ge något datum på när det kommer vara klart.
Just nu håller vi på att uppdatera följarfunktionen för att alla era följare ska få veta hur det går på era resor och göra det enkelt att lägga till nya följare.

Fortsätt gärna komma med feedback på vad som fungerar bra och om det är något ni saknar på Resdagboken. =)

Postat
Hej hej hallå igen resedagboken!
Nu har det gått ytterligare en månad eller så, hur går det med funktionen att spara ner / ladda ner pdf av sina resor och bilder?
Drömmen vore förstås att den kom snart, och eftersom det tagit så lång tid kan man inte annat än drömma om att den har fantastiska funktioner så man kan editera saker som vilka bilder som kommer med, i vilken storlek, om kommentarer etc skall med eller ej - osv.

En annan tanke ni gärna får överväga är en samarbetspartner för att få ut det hela som printat bok - likt en bloggbok/fotobok (likt My Social book som finns för Facebook/instagram).

Skall snart ut på ännu en långresa och efter att ha tagit paus från just resedagboken tillförmån för blogg hade det varit kul att återvända, men då är detta ett måste!

Tacksam för uppdatering!

Annie

Annie Viberg
Senast aktiv - från Gold Coast, Queensland, Australien
Postat
Tack för alla bra förslag! Det är ju ni som ska använda funktionen så självklart är era förslag guld värda.
Då det är ett stort jobb att flytta över hela resdagboken och få alla grundfunktioner att fungera som de ska har detta fått stå tillbaka, som ni säkert märkt. Vi vill hellre släppa en bra funktion som gör det ni vill än en halvdan ingen är nöjd med.
Fortsätt gärna komma med förslag; både på hur ni vill att det ska fungera med att skriva ut resor och allt annat på sajten.

Postat
Jag skulle även önska att kunna ladda ned min jordenruntsegling som var på 7 år. det gick ju tidigare när aftonbladethadde dagboken. Jag önskar öven bättre presition i funktionen var är du, nu blir det oftast fel.

Hej Mariekelll!

Vi önskar att vi hade samma budget som Aftonbladet, då hade förändringar på sajten garanterat gått snabbare. :)
Sen vi tog över har vi byggt om precis hela Resdagboken och vi jobbar fortfarande dagligen med att få den att bli så bra som möjligt. Planen att kunna erbjuda en möjlighet att skriva ut resorna på ett bra sätt finns fortfarande men vihar tyvärr inte kunnat ta fram den så snabbt vi önskat.

Rapportera gärna fel till [email protected] så ska vi kolla det så snabbt som möjligt. Vi har inte märkt något fel med "Var är du"-funktionen så maila oss gärna och berätta mer om det.
Supporten

Postat
Inse att de inte kommer, den som driver sidan lever på reklamintäkter och bryr sig inte ,,, ni som tror annat titta in om en månad igen så ser ni att det kommer inte hända,,

Hej FlipFlops66

Jag önskar att jag kunde säga att du har rätt i att vi lutar oss tillbaka och lever på reklamintäkter men så är inte fallet. Vi uppskattar givetvis de höga tankarna om Resdagbokens omsättning men det ser tyvärr inte alls ut så. :)
Vi är ett litet team och har inte samma möjligheter att få saker gjorda som när Schibsted ägde sidan, det är ett stort företag med helt andra tillgångar.

På användarens sida så är det en "enkel" sak att skriva ut sina resor, man ska ju bara trycka på knappen, men från utveckarnas sida så är det lite mer komplicerat. Det är ganska många rader kod som ska skrivas för att alla inlägg, resor, bilder och annan information ska hamna på rätt ställe och som vi även tidigare förklarat så har vi otroligt mycket annat som också görs i bakgrunden av samma lilla team.

Det känns jättetråkigt att inte ha kunnat lansera möjligheten att skriva ut eller ladda ner sina resor automatiskt än men vi är stolta över att vi räddade resdagboken från att dö ut helt och även om vissat inte har stor tilltro till oss så jobbar vi på och siktar högt! :)

supporten

Postat
Jag Marieke III väntar också på funktionen då det vore fantastiskt att kunna få min 7 år långa jordenruntsegling hemtankat som pdf. jag har nu fiberanslutning så det borde gå snabbt trots 1800 bilder.

Postat
Jag är även villig att betala en avgift för detta (om den inte är för hög)

Great job!

Vailancio Rodrigues