Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Zimbabwe - någon som varit/är där?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Jag och min lilla mamma ska i januari åka till Zimbabwe. Planen är att vi först ska besöka en SOS barnby som ligger i Bindura men sedan vet vi inte så mycket mera. Är det någon som har några förslag? Funderar på att flyga till Harare och sedan på något vis ta oss till Victoria Fall och
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Postat
Tjena my fellow Uppsalaekonom!

Jag var i Zim i januari och februari och hade skitkul. Hur lång tid har du på dig? Det är lite svårt att rekommendera något utan att veta något om tidsplanen..

andersnorlen
Senast aktiv - från Taugata 20, Stavanger, Rogaland fylke, Norge
Postat
Vi har inte alls så lång tid på oss - ungefär två veckor..... Har varit i kontakt med en del resebyråer men det verkar som om ingen har några resor till Zimbabwe förrutom då till Victoria Falls (...och då endast som en liten del av en resa till Sydafrika och Botswana). Och vi är ju angelägna att också komma upp till Harare....

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Postat
Problemet med Zim är att mycket är rätt upp och ner där för tillfället, men låt inte det hindra er! Rent allmänt kan man dock säga att turistnäringen inte riktigt är vad den brukade vara, varför det inte finns några resebyråer i Sverige som kommer hjälpa er.Men- allt går ju att

andersnorlen
Senast aktiv - från Taugata 20, Stavanger, Rogaland fylke, Norge
Postat
Ehm....varför åka till Zim när det politiska läget är som det är??? Varför tillföra turistpengar som går mer eller mindre in i Roger mugabes ficka(eller hans anhängare) och om det inte gör det.......varför understödja en svårt sjuk diktator??? Bojkotta detta fd underbara land!!! Mugabes regim tar död på all sund ekonomi och nu när de sista 400 vita farmare har fått sin sista respit....lämna er farm inom utsatt tid eller få minst 2 år fängelse!! Fan.....åk inte dit!!!

Lars Tilly
Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige
Postat
Jag har bott i zimbabwe ett halv år från okt 2006- april 2007, och visst är det ett knepigt land men jag rekomenderar då att åka dit! å inte fasen ska man bojkotta ställen.. jag har besökt 7 av länderna där nere å ZIMBABWE ÄR BÄST! kanske för att jag har spenderat mest tid där,

Chatrin Johansson
Senast aktiv - från Katmandu, Central Development Region, Nepal
Postat
Någon som vet hur de är nu behöver man oroa sig för att råka illa ut som turist. Vi är en grupp på ca 10 pers som ska ner i sommar är de nåt speciellt vi ska tänka på. Vi kommer att ha kontakt med lokalbefolkning då andra från våran orginasiton varit där tidigareoch folk från Zim

Roland Broberg
Senast aktiv - från Katrineholm, Södermanlands län, Sverige
Postat
Dr Wolf det racker gott och val att du tar till dig vad Mr Snedsteget skrivit har ovan, det som ar allra viktigast i detta underbara land ar att du ser till att ha med dig kontanter (US eller rand) som han skriver. Att hitta nagon att vaxla med pa svarta marknaden ar ett maste om du inte snabbt

Ingo & Malie Axelsson
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Postat
Btw kom pa en sak till, du kan alltid forsoka pruta pa allting aven hotellrum da du sakerligen kommer betala med US eller liknande, aven pa de finaste hotell i landet fungerar det pa. Lokalbefolkningen har namligen egna priser pa hotellen vilket manga ganger kan var i princip 10 ggr billigare an det pris de vill att du ska betala.

Ingo & Malie Axelsson
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige