Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

billigt hotell i paris?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej på er reskamrater!

Jag och min pojkvän ska på en weekend i Paris i maj och undrar om någon har tips på billigt boende hyfsat centralt? Ingen av oss kan franska så det är viktigt att personalen kan engelska...

Tack så jättemycket för tips!!

//Lizette & Jocke
Lizette Nauclèr
Liz1
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Dela på Facebook
Postat
Hej Lizette & Jocke!

Ni kan gå in och kolla billiga hotell på www.parishotels.com

Där söker ni efter önskat prisintervall samt stadsläge. Därifrån kan ni även skicka en bokningsförfrågan för att se om hotellet är ledigt, samt om dom pratar engelska.

Mvh: Peter Jönsson
Rapportera

Peter Jönsson
Senast aktiv - från Stockholm, Stockholms län, Sverige
Postat
Hej, på denna sida kan ni hitta massvis med hotell, hostel etc. Jag har själv tidigare bokat ett hostel i paris genom den sidan. Kika där, bra info om olika boenden!

Och ha det så trevligt i Paris!
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Postat
Jag och min pojkvän ska också till Paris i maj (17-21) och har googlat efter hotell (skrev billiga hotell Paris) och fick upp en massa hotellsidor där man kan söka själv. Hittade ett helt ok på www.hotellreservation.se för ca 3000 tillsammmans för fyra nätter i dubbelrum. www.octopustravels.com är också bra. Vi var dock inte ute i så bra tid så många hotell var uppbokade, kan kanske bero på att champions leaguefinalen spelas i frankrike den sjuttonde..!
Rapportera

Emma Bylin
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Postat
Hej!
Laste precis era inlagg och ar nyfken om ni hittade nagot bra och billigt hotell/hostel? Jag ska namligen oxa dit en weekend med pojkvannen o fira min fodelsedag... ar val heller inga sprakfantaster, men min pojkvan forstar en hel del da han ar spansk... sa det borde inte bli nagot problem...
Hor garna av er!

Josefine
Rapportera

Josefine Johansson
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Postat
Perfect hotel Paris heter ett hotell i Montmartre for typ 40 euro natten... /Jen
Rapportera

Jenny Roshage
Postat
Jag vet ett vandrarhem som kostar 20 euro per natt. Det ingar frukost och lakan och ar ett typiskt backpacker stalle, personalen ar jattetrevlig och beharskar engelska.
Ga in pa www.fuaj.se, jag bodde pa vandrarhemmet vid republique.
Pa grund av det laga priset ar ju inte standarden den basta, men ar man i parsi sa tillbringar man ju anda inte sa mycket tid med att sitta och uggla pa vandrarhemmet forhoppningsvis.
kram malin
Rapportera

Malin Henriksson
Senast aktiv - från Motala, Östergötlands län, Sverige
Postat
Jag har både bott i Paris och rest dit åtskilliga gånger, därav har jag gått på både nitar och hittat riktiga pärlor. Har skivit ned mina tips här: http://www.robindenise.se/2014/04/det-har-med-hotell-i-paris.htmlVill man ha mer specifika tips kan man hitta ett inlägg om mitt
Rapportera

Robin Watts
Destinationer

Afrika

Antarktis

Asien

Australien

Europe

Nordamerika

Sydamerika

Close