Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Nån som varit i Taiwan?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Skulle gärna vilja veta hur det är att resa i Taiwan, och vad man borde se när man är där. Nån som varit där som har nångra historier att berätta?

(^_^)v
jonasr_jp
Postat
Jag var där 10 dagar i februari. Det finns två inlägg i min resedagbok om det. Jag stormtrivdes!Taroko National Park är ett ställe som taiwaneserna brukar åka till och det var riktigt sjysst.Det är ett mycket lättrest land och det är väldigt lätt att skapa närmare kontakter. Visserligen

H
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Postat

Tack för att du tog tid att berätta om din resa (^_^)
Det var väl just Taipei jag hade intresse utav att besöka, så jag får väl se om det blir av nån gång, ska läsa lite mer i din resedagbok.

Postat
Hej Jonas!Det är inte så många som åker till Taiwan, vilket är synd, för det är ett fascinerande land med en spännande och aktiv huvudstad. Jag har bott där i ungefär 1,5 år för några år sedan.Okay, jag vet inte om du är intresserad av konst, men det finns ett fantastiskt outdoor

Elisabeth Cogburn
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Postat
Tack tack, är faktiskt rätt intresserad utav konst, allt inom design och konst, så tack för tipset, jag gillar också musiken och speciellt dramorna som kommer där ifrån.

*Ank fötter och Soju är ju bara för härligt (^_^)

Postat
Hej!Jag tillbringade drygt 10 dagar i Taiwan under maj månad och stortrivdes. Besökte en släkting som arbetade i Hscinshu och sedan reste vi runt ön med tåg. Taiwaneserna är mycket hjälpsamma, så språket var inget större problem. Besökte bl.a. Keelung, Fulung, Dali, Dasi, Tainan,

Christina G
Hej,
jag har varit i Taiwan vid två tillfällen, och det absolut enklaste sättet att åka runt, är att lifta.

Det kan vara smart att ta en lokal buss ut ur de större städerna, så du kommer på rätt väg. Taiwaneserna är otroligt hjälpsamma och trevliga.

Renate .
Postat
Hur tar man sig lättast från Hong kong till Taiwan? Går det någon typ av färja eller är det flyg som gäller? Vilket flygbolag isf?

Hilda Palo
Senast aktiv - från Haparanda, Norrbottens län, Sverige
Postat
nan som vet om man kan ta bat/farja fran taiwan till hong kong:?
flygen gar pa over 2000 kr oavsett bolag...

John Bjuvman
Destinationer