Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Resa t Prag?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
ngn som varit i prag? jag o min pojkvän tänkte åka dit en kortis bara för att komma bort fr kalla sverige en stund. vad ska man se o göra och var ska man bo?
kram hanna
Hanna Asp
kattisha
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Dela på Facebook
Postat
Ojojoj...kan bara säga två ord... ÅK DIT!!Var där i höstas och blev helt tagen! Prag är en underbar stad, med massor att göra men framförallt massor att se på! Vi hade planerat en massa saker, men de första 3 dagarna gick vi bara runt runt runt i gamla stan och tittade på alla byggnader
Rapportera

Johan Halldorf
Senast aktiv - från Stockholm, Stockholms län, Sverige
Postat
Hej!Ar en 25-arig student som bor i Prag sedan lite drygt ett ar tillbaka. Kan varmt rekommendera Tjeckien i allmanhet och Prag i synnerhet. Var-vadret har borjat komma till Prag (4/4) och just nu ar det en fin period att besoka staden (med reservation for att det ar extra mycket turister under
Rapportera

Olle Bratt
Postat
Hej!Kan bara instämma med föregående inlägg: Åk till Prag! Har bara varit där en gång men kommer garanterat åka tillbax. Förutom de tips du redan fått måste jag rekommendera att se stan från ovan, exempelvis från Petrintornet (mindre kopia av Eiffeltornet) eller från tornet i St
Rapportera

J
Senast aktiv - från Småland, Örebro län, Sverige
Postat
Ni har redan fått ett flertal mycket användbara tips. Jag skulle dock vilja lägga till ett par saker.Ät middag i TV-tornet (Utsikt, shysst mat och bra service) Gå på operan (även om man inte är så jätteintresserad) Narodni Divadlo är en mycket vacker byggnad och biljettpriserna är
Rapportera

hinken
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Postat
Jag skulle gärna vilja veta vilka flygbolag som är billigast till prag?
-Mia
Rapportera

Maria Karlsson
Senast aktiv - från Enköping, Uppsala län, Sverige
Postat
Sas kör en del billiga biljetter nu i sommar. Värt att kolla deras reskalender för billigast datum, men annars rekommenderar jag att kolla www.pricerunner.se och söka på resor. Ett tips är att bara söka enkelvägar (kan vara billigare än ToR ibland).
Rapportera

Helena Nilsson
Postat
Hej!

Ska till Prag 9/6 med min sambo..
Hittade KANON billiga flygbiljetter med Cimber Air från Köpenhamn till Prag (sökte via [link url=http://www.seat24.se]www.seat24.se[/link])

/Malin
Rapportera

Malin Ericsson
Senast aktiv - från Storgaten 36, Tønsberg, Vestfold fylke, Norge
Postat
Hejsan!Precis hemkommen från en helt underbar vistelse i Prag! Instämmer med alla andra kommentarer om att detta måste vara en av Europas absolut härligaste städer! [b]Ytterligare några tips:[/b]-Gå och titta på något utav stadens "black light theaters", vi var och såg föreställningen
Rapportera

Malin Ericsson
Postat
Black light theatres? Vad är detta för något? :)
Rapportera

Johanna Strömberg
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Postat
Det är en sorts show där de använder "black lights" (uv-lampor) för att göra showen extra häftig..
Man kan gå in på [link url=http://wow-show.com]www.wow-show.com[/link] och kolla in bilderna i deras gallery så får man en rätt så bra bild av hur det kan se ut! :)
Rapportera

Malin Ericsson
Postat
Hej,Är nu på väg till Prag en fjärde gång och önskar bara uppdatera denna tråd i det fall någon mer funderar på att åka.Resa:Billigt går att att åka med både flyg och buss. Bussen tar dock väldigt lång tid.CSA (Czech Airlines) och Ryanair flyger till rimliga priser till Prags
Rapportera

hinken
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Postat
Jag reser till Prag 26 April till 1.a Maj
Kostade knappa 1000 Kr via Ryan air www.ryanair.com men se upp för deras prislista det är alltid dolda tillägg men dom är välfungerande o prisvärda .

Jag bor billigt 5 nätter i ett singelrum i centrala stan för 1200 kr

Kolla också på vad som finns i tjeckien på bästa sida jag någonsin har sett http://www.czeckitout.com/innehall.htm

osäker om den fungerar just nu

Satsango
Rapportera

Håkan Lundberg
Senast aktiv - från Årsta, Stockholm, Stockholms län, Sverige
Postat
Hur är det med fester i Prag? Finns det galna klubbar?
Rapportera

Nick Mårtensson
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Destinationer

Afrika

Antarktis

Asien

Australien

Europe

Nordamerika

Sydamerika

Close