Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Ska jobba på island i sommar...

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Ska dra iväg till Island över sommaren och jobba. Finns det fler med dom planerna? Vore skoj att ha kontakt med andra svenskar.
Cecilia Rose
ZiaPia
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Dela på Facebook
Postat
hejsan!
jag ska också till selfoss men i september, hur länge ska du vara kvar?
vad roligt att få tag på någon som är där nu! är det jättelitet? =)
//Kattis
Rapportera

Katarina Lekmo
Senast aktiv - från Nacka, Stockholms län, Sverige
Postat
har för mig att selfoss va rätt stort för att vara en isländsk "stad" (egentligen är ingenting stort förutom Reykjavik, om ens det), men är inte 100 eftersom jag bara passerade igenom det ett antal gånger... hur som helst så tror ja inte det e så svårt att hitta svenskar där.. sprang
Rapportera

Andreas Lindell
Senast aktiv - från Stockholm, Stockholms län, Sverige
Postat
För att få kontakt med fler svenskar som jobbar på island i sommar och höst så hör av er till någon av de som jobbar på organisationen Nordjobbs kontor i Reykjavík. De kan kankse ge er telefonnummer eller så till andra svenskar på island. Det brukar vara säkert tjugo-trettio nordjobbare från sverige på island varje sommar, så det finns säkert några i Selfoss. Jag vet att några brukar vara i Hveragerdi i alla fall, det ligger nog nära Selfoss. Lycka till i sommar!
Rapportera

Tove Adelsköld
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Postat
Hej!
Jag e fruktansvart sugen pa island!
Sa jag undrar om det finns det ngn bra sida eller ngn form av rekryteringsforetag dar man kan soka jobb pa island?

Rapportera

Andreas Svensson
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Postat
Hej!

Jaa, det verkar som det blir jobb på Island, 6 månader from början av maj! Så här är i alla fall en till med de planerna. Kommer nog att vara mycket ute i ödemarken men det blir säkert tid för lite annat också och då är det ju alltid skoj att veta av lite fler som är där!
Rapportera

Kajsa Thomson
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Postat
Bor o jobbar i Reykjavik, sugen pa en Öl så hör av dig
Rapportera

Thorey Wasmuth
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Postat

Jag och en kompis åker till Island om en vecka för att jobba ett halvår eller så :)

Rapportera

Sofie Gröndahl
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Postat
Ær pð Island och jobbar till i Oktober :) Jobbar utanfær Hella... Ligger bortanfær bðde Reykjavik - Hverðagerdi - Sellfoss :) Haha! Sellfoss ær væll den stærsta staden hitðt efter Reykjavik... Och den ær inte sð stor, men dom har en bio och en krog iallafall :)

//Petroo
Rapportera

Petronella Hannula
Senast aktiv - från City Center, Akureyri, Norðurland eystra, Island
Postat
Jag är jättesugen på att åka till island och jobba under hösten...typ september,oktober,november...december kanske...nån som vet vart jag hittar info om detta? bra betalt?
Rapportera

Postat
Ar uppe i norr och kommer nog vara kvar iaf till slutet av juli, da aven reikjavik för landsmót. =) Hör garna av er om ni rakar befinna er i bykrokarna (sauðárkrókur eller liknande!)

/L
Rapportera

Laura Kesti
Senast aktiv - från Stockholm, Stockholms län, Sverige
Postat
Jag och en kompis funderar på att åka till Island inom snar framtid!
Hur ser jobbsituationen ut, och vad jobbar/har ni jobbat med?
Sökte ni från Sverige eller på plats?
Vi är sugna på häst och/eller farmarbete :)
Rapportera

Fanny Brännström
Senast aktiv - från Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island
Destinationer

Afrika

Antarktis

Asien

Australien

Europe

Nordamerika

Sydamerika

Close