Frankrike

Som det kan bli

När jag steg av tåget idag blev det känslosamt. Tänk att äntligen vara här. Det har varit lite Nijmegen känsla med att först titta sig omkring och sedan planera ryggsäcken. Det höll på att bli ett uppehåll med min dagbok ett par dagar,. En liten petitess bara. Jag glömde min laddare i

Första resedagen

När jag kom till Kastrup upptäckte jag att det fanns väkdigt många resenärer. Långa köer till incheckningen. Naturligtvis ställde jag mig i fel kö (guldkortskön) Nåväl med charm och lite uppgivenhet behövde jag inte ställa mig i den andra megalånga kö . Lovade dyrt att jag skulle

S-JdP

Jaha framme vid starten då, väldigt vackert här, som en liten sagostad. Åkte tillsammans med en trevlig äldre kvinna som jag träffade på flygplatsen som också skall gå el Caminon. Ösregnade när vi kom fram så vi tog en god lunch och hämtade därefter våra pilgrimspass och fick

En skön dag på MCn

Idag har vi böljat fram över bergen med svepande kurvor. Lite skillnad på naruren mera grödor här. Höger om oss fullt med blåklint och på andra sidan vallmo, härligt somrigt. Dalarna är breda och vägarna också. Vi harklaratossbra ifrån städer utom det sista när vi letade camping och

SallyochMikael i MC till Spanien
Andorra

Då lämnar vi Roda de Isabena för andra gången i livet. Färden går på slingrande vägar. El Pont de Suert med sina höga hus och bergssluttningar på sidorna, vägar som går mellan flod och höga berg och utsikten från Soriguera. Lunch i Adrall innan vi kom fram till Andorra, som var en

SallyochMikael i MC till Spanien
Senast aktiv - från Wallerstein, Bayern, Tyskland
Vinprovning och stek på semesterort

Ja då har vi gjort några dagar till här i Provence, vi har haft två underbara och lugna dygn på chateau utanför  chateaunef du pap. Jo vinprovningseftermiddagen var superbra. Hade stämt träff med Pierre som var uppvuxen med vin i sitt blod, sjukt kunnig och jävligt bra på engelska så

Dåligt med uppdateringar nu!
måndag 22 maj 2017 - Annecy, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Vi haralltså lämnat Schweiz och blivit en reskompis fattigare! Daniel flög hem från Geneve! Så nu var vi 3! 🙂Vi åkte till en liten stad som heter Annecy, som en av mina kollegor har tipsat om. En fantastisk liten stad, som har lite av allt. Små gränser, idyll, fransk charm, en av

Europaweekend med tjejerna
söndag 14 maj 2017 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Efter mycket planering under våren kom vi oss iväg på en weekend. Det blev jag, Malin och Hanna som i slutändan kunde åka. Och efter många om och men beslutade vi oss för att åka till Nice.kom fram torsdag kväll och handlade bara lite frukostmat. lägenheten var rätt stor och fräsch.på

Bergsbyar, munkkloster och vinranksfält.

Dags att ta oss upp lite i landet längs floden rhone. Vi beslutade oss för att ta en liten omväg förbi staden Gordes och munkklostret l'abbaye notre-dame de se'nanque.  Staden  låg helt fantastiskt  högt upp med stora dalar nedanför sig, Vi blev tvungna att stanna nedanför för att fota.

Hyrbil till"Birsta"

Yes, tisdag morgon och vi vaknar upp i nice, kvällen innan avslutades med en grym middag på promenadgatan. Nu var det dags att hämta hyrbilen. Skitsmidig hämt av bil och vi drog hela vägen längst bort i Provence, ca 3 timmar tog det till Avignon. Vi visste att vi bokat ett ett lite billigare

El Camino Santiago de Compostela

Båt tåg och MC

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Lär känna Normandie

20 april 2017 - 27 april 2017

Under vårterninen har vi förkovrat oss i det mesta som rör Normandie. Historia om normander, Bayeuxtapet, kloster, Jeanne d'Arc, kultur, katedraler, Monet, Flaubert, 2:a världskriget o Dagen D mm. Och the grand finale blir en resa till detta fantastiska område.

Från regn o rusk mot solen

31 mars 2017 - 20 maj 2017

Kåralycke, Röstånga, Danmark, Tyskland, Holland, Frankrike, Italien, Kroatien o hem igen

El Caminon

12 juni 2017 - 5 juli 2017

Roadtrip till Torremolinos

26 januari 2017 - 30 april 2017

Tre månaders gemensam föräldraledighet i Torremolinos, Spanien.

Tjejresa våren 2017

11 maj 2017 - 14 maj 2017

Äntligen ska tjejgänget åka på weekend tillsammans i Europa.

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

14 juni 2017 - 25 augusti 2017

Nu åker jag och min vän Emil iväg på en bilresa med bara backpacks! Vi ska köpt en billig skåpbil och ska hämta den nu, sen så ska vi köra ner till Lübeck, Berlin, Amsterdam, London, Manchester, Liverpool, Isle of man till Douglas, sedan Dublin i irlan, köra längs kusten till baka sedan till Glasgow där vi Tar och ger bort bilen till någon som behöver en bil, kanske en hemlös eller till välgörenhet, och flyger hem till Köpenhamn där vi tar en buss hem till Malmö! Wish us luck! :)