Frankrike

Vinprovning och stek på semesterort

Ja då har vi gjort några dagar till här i Provence, vi har haft två underbara och lugna dygn på chateau utanför  chateaunef du pap. Jo vinprovningseftermiddagen var superbra. Hade stämt träff med Pierre som var uppvuxen med vin i sitt blod, sjukt kunnig och jävligt bra på engelska så

Dåligt med uppdateringar nu!
måndag 22 maj 2017 - Annecy, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Vi haralltså lämnat Schweiz och blivit en reskompis fattigare! Daniel flög hem från Geneve! Så nu var vi 3! 🙂Vi åkte till en liten stad som heter Annecy, som en av mina kollegor har tipsat om. En fantastisk liten stad, som har lite av allt. Små gränser, idyll, fransk charm, en av

Europaweekend med tjejerna
söndag 14 maj 2017 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Efter mycket planering under våren kom vi oss iväg på en weekend. Det blev jag, Malin och Hanna som i slutändan kunde åka. Och efter många om och men beslutade vi oss för att åka till Nice.kom fram torsdag kväll och handlade bara lite frukostmat. lägenheten var rätt stor och fräsch.på

Bergsbyar, munkkloster och vinranksfält.

Dags att ta oss upp lite i landet längs floden rhone. Vi beslutade oss för att ta en liten omväg förbi staden Gordes och munkklostret l'abbaye notre-dame de se'nanque.  Staden  låg helt fantastiskt  högt upp med stora dalar nedanför sig, Vi blev tvungna att stanna nedanför för att fota.

Hyrbil till"Birsta"

Yes, tisdag morgon och vi vaknar upp i nice, kvällen innan avslutades med en grym middag på promenadgatan. Nu var det dags att hämta hyrbilen. Skitsmidig hämt av bil och vi drog hela vägen längst bort i Provence, ca 3 timmar tog det till Avignon. Vi visste att vi bokat ett ett lite billigare

Mycket fin MC-väg

Såg Gap från höjden, vackert, började stigning direkt från 735 m över havet. Serpentinvägar och sedan slingrande alpvägar. Kom till en by där det växte härliga bigarråer och åt sedan lite pirog inhandlad i Veynes boulangerie/bageri. Körde sedan över Le Rhone till havet där vi åkte

SallyochMikael i MC till Spanien
Över passet Colle d. Maddalena
tisdag 16 maj 2017 - Gap, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Sov länge men var snart i startgroparna, på hojen å iväg. Mycket fruktträd o kanske citronlundar också. Passerade Cuneo och kom till Borgo San Dalmazzo där stigningen började. Fantastiska vyer snö på toppar och ca 24 grader varmt. Fikade i Vinadio, var lite biologer och stannade så

SallyochMikael i MC till Spanien
Ett dygn i Nice

Dagen började med tåg från Genua  till nice i Frankrike. En resa på ca 3 timmar med fin utsikt längs havet och genom städer som San Remo , Monte Carlo.  Toppenväder mötte oss när vi steg av, runt 25 grader. Bodde på hotell mitt i smeten som vi gillade jättemycket, litet men charmigt

Tillbaka till Rouen!!
tisdag 25 april 2017 - Rouen, Normandie, Frankrike

Dagen började med en stor och god frukost på vårt hotell i Mont-Saint-Michel. När vi sen hoppat på bussen var det dags att vända bussen tillbaka mot Rouen. Efter ett par-tre timmar var vi tillbaka invid Rouens berömda katedral.I några timmar tog vi ledig tid för att bekanta oss ytterligare

Bayeuxtapet och klosterö
måndag 24 april 2017 - Mont-Saint-Michel, Normandie, Frankrike

Vi vaknade upp i ett lite soldisigt Bayeux - vi börjar bli bortskämda med vädret här i Nomandie - särskilt när vi hör väderrapporterna hemifrån.Frukost på hoteller, vi fullkommligt kastade väskorna in på bussen och så promenerade vi genom Bayeux för att avsluta vårt besök här med

Från Milano via Genua till provence

Båt tåg och MC

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Lär känna Normandie

Lär känna Normandie

20 april 2017 - 27 april 2017

Under vårterninen har vi förkovrat oss i det mesta som rör Normandie. Historia om normander, Bayeuxtapet, kloster, Jeanne d'Arc, kultur, katedraler, Monet, Flaubert, 2:a världskriget o Dagen D mm. Och the grand finale blir en resa till detta fantastiska område.

Från regn o rusk mot solen

Från regn o rusk mot solen

31 mars 2017 - 20 maj 2017

Kåralycke, Röstånga, Danmark, Tyskland, Holland, Frankrike, Italien, Kroatien o hem igen

Roadtrip till Torremolinos

Roadtrip till Torremolinos

26 januari 2017 - 30 april 2017

Tre månaders gemensam föräldraledighet i Torremolinos, Spanien.

Tjejresa våren 2017

Tjejresa våren 2017

11 maj 2017 - 14 maj 2017

Äntligen ska tjejgänget åka på weekend tillsammans i Europa.

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

14 juni 2017 - 25 augusti 2017

Nu åker jag och min vän Emil iväg på en bilresa med bara backpacks! Vi ska köpt en billig skåpbil och ska hämta den nu, sen så ska vi köra ner till Lübeck, Berlin, Amsterdam, London, Manchester, Liverpool, Isle of man till Douglas, sedan Dublin i irlan, köra längs kusten till baka sedan till Glasgow där vi Tar och ger bort bilen till någon som behöver en bil, kanske en hemlös eller till välgörenhet, och flyger hem till Köpenhamn där vi tar en buss hem till Malmö! Wish us luck! :)

Chamonix 2016

Chamonix 2016

25 mars 2016 - 3 april 2016

GrabbarnaG drar till alperna. G senior drar på sig influensa...

Det nya livet

Det nya livet

28 oktober 2016 - 28 oktober 2020

Vårt livs största äventyr näst efter barnen börjar nu. På väg mot sydligare breddgrader är jag tillsammans med min man och våra 3 hundar för att prova ett nytt liv.

Antibes, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike
Antibes, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike