Frankrike

19 dagar på väg

Söndagen den 1/7Kom iväg vid 7.30 på morgonen då det var lite svalare. Perfekt temperatur att starta våra kommande110 km med.Vi följde vägvisningen från mobilen de första två kilometrarna. Vägen slutade vid en soptipp. Alltså bara att vända och börja om från början. Vi tog en annan

BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
13 dagar på väg

På onsdagsmorgonen den 27/6 lämnade vi Charleoi efter frukosten. Turen startade med att vi cyklade ett par kilometer längs floden i hamnområdet. Allt verkade förfallet, rostigt och tomt och enormt smutsigt. På enstaka ställen jobbades det dock med att lasta järnskrot i mängder på pråmar.

BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
En natt snett emot Gare l'est
måndag 25 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Frukost på hotellet i Barcelona sen tåget till Paris där vi hade stora problem. Först hittade vi ingen biljettautomater, sen när vi köpt biljetter så fungerade dom inte. Trodde först att vi köpt fel sort som inte skulle fungera för spärrarna till pendeltåget. Kollade annat sätt att

Shettlandsöarna
fredag 22 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Ja, resan från Glasgow ner till London Heathrow gick väl nästan som enligt planerna iaf. Jag har haft svårt och checka in mig via nätet innan, men tänkte att det ordnar sig väl när jag kommer till flygplatsen. Men när jag kom till flygplatsen kunde check in agenten inte checka in mig hela

Lars Eriksson
Lukas2 i Glasgow+lite flyg
Senast aktiv - från Paris, Île-de-France, Frankrike
Innehållsrik och lång dag i Paris
onsdag 20 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Frukost strax efter nio på hotellet. Riktigt bra med ägg som man fick koka själv, toast, baguette, pain au chocolate, färskpressad juice, små yoghurts, salami, goda ostar, Nutella.Mätta och utvilade gick vi genom marknadsstånden där Noa köpte en liten praktisk väska, till metron som vi

Promenad genom halva Paris
tisdag 19 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Anlände till Gare de nord strax före tre. Noa var hungrig så vi köpte fiskburgare på Burger king och sen började vi gå mot hotellet i andra änden av Paris nära Gare de Lyon. Vi satte oss i trappan nedanför en kyrka och åt. Sen gick vi och gick och gick och gick. När vi hade ett par

Tåg under engelska kanalen

Våra platsbiljetter i första klass betydde att vi fick mat och dryck på resan mellan Bryssel och London.

Dag 1

Vindlande resa i taxin till första hotellet. Jag ska upp för bergen imorgon .

Besökta ställen
måndag 30 april 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Hurghada - Egypten.Kreta - Grekland.Manilla, Cebu, Bohol - Filippinerna.Bangkok, Krabi, Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao, Koh Phi Phi, Phuket, Pattaya, Krabi, Koh Samet - Thailand.Budapest - Ungern.London, Newcastle - England.Paris - Frankrike.Kuala Lumpur - Malaysia.Gdynia, Gdansk, Sopot -

Jim Louhi
lauii i Besökta ställen tom 2018
Matchrappoirt

Det blev en svensk mardröm mot Italien.Eder avgjorde matchen i den 88:e minuten.Nu måste Sverige med största sannolikhet vinna mot Belgien i den sista matchen.– Tror vi att det är möjligt? Hundra procent, säger John Guidetti till SVT.PLUS ZOOM: Var du på plats? Leta efter dig själv i det

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i I Zlatans snigelspår
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Till Barcelona med cykel

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

Glasgow+lite flyg

Glasgow+lite flyg

16 juni 2018 - 16 juni 2018

Flyga lite och sen kolla in Glasgow.

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

Husbilsresa Menton-Blidö 2018

Husbilsresa Menton-Blidö 2018

9 maj 2018 - 23 maj 2018

Husbilsresa via Lago di Como, St Anton, Bodensee, Moseldalen mm.

Besökta ställen tom 2018

Besökta ställen tom 2018

20 april 2018 - 20 april 2018

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Mitt eget äventyr, på egen hand genom Spanien utefter den gamla välkända Pilgrimsleden på cykel 80 mil.

Claviers

Claviers

7 november 2017 - 15 november 2017

En resa för att besöka vänner i byn Claviers, i bergen några mil väster om Nice. Jag hoppas få vara med om olivskörden och att få göra några cykelturer till byarna i omgivningarna.

Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

El Camino

El Camino

18 september 2017 - 24 oktober 2017

Gå mellan Saint Jean Pied de Port - Santiago de Compostela 80 mils vandring! 🙏😊

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

6 D914, Cerbère, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées, Frankrike
114 Avenue Gén de Gaulle, Cerbère, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées, Frankrike
D914, Banyuls-sur-Mer, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées, Frankrike
D914, Banyuls-sur-Mer, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées, Frankrike