Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes

Brev 6

Brev 6.I dag fick vi beröm av Anna (Chauffören) Punktliga skandinaver.Vi startar vår resa mot Bordeaux, lite stuk av södra Norge, berg och kullar, vackert. Ömsom sol och ömsom dimma. Ja typiska berglandskap. Huvudstad i området är Navarra ca: 200 000 invånare. Vi är fortfarande   i

Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Brev 5

Brev 5Första kvällen i Logrono bestämde vi att träffas i receptionen. Ja där stod vi 12 personer, med var sin karta och granskade var vi skulle gå, för att komma till gamla staden, när vi skulle besluta vart vi skulle gå, så pekades det kompassen rund. Diane insåg vårt dilemma och

Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Dag 1

Vindlande resa i taxin till första hotellet. Jag ska upp för bergen imorgon .

På resande fot.

Efter en något kall och obekväm natt på Köpenhamns flygplats startade jag dagen med en stor kaffe. Att ligga på stolar med ett stort armstöd var 30:e cm, är inte bekvämt. Efter incheckat bagage och taxfree var det äntligen dags att sätta sig på planet och åka till Bryssel. Väl i

Monica Svensson
Moncisen i El Camino
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
Som det kan bli

När jag steg av tåget idag blev det känslosamt. Tänk att äntligen vara här. Det har varit lite Nijmegen känsla med att först titta sig omkring och sedan planera ryggsäcken. Det höll på att bli ett uppehåll med min dagbok ett par dagar,. En liten petitess bara. Jag glömde min laddare i

Första resedagen

När jag kom till Kastrup upptäckte jag att det fanns väkdigt många resenärer. Långa köer till incheckningen. Naturligtvis ställde jag mig i fel kö (guldkortskön) Nåväl med charm och lite uppgivenhet behövde jag inte ställa mig i den andra megalånga kö . Lovade dyrt att jag skulle

S-JdP

Jaha framme vid starten då, väldigt vackert här, som en liten sagostad. Åkte tillsammans med en trevlig äldre kvinna som jag träffade på flygplatsen som också skall gå el Caminon. Ösregnade när vi kom fram så vi tog en god lunch och hämtade därefter våra pilgrimspass och fick

Morgonpigga barn på golfhotell i Frankrike

Igår var en lång dag i bilen, vi tog oss ca 75 mil från Aachen i Tyskland till Poitiers i Frankrike. Vi bor nu på ett hotell vid en golfbana strax utanför stan. Det var väldigt kul att hälsa på Erik och Sabine i Aachen. Vi har inte träffat dem sen Ellie låg i magen. Ellie hade roligt med

Karin L S
KarinLS i Roadtrip till Torremolinos
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Dag 7: Jonzac till Cognac 32 km

Kära Dagbok! En helt igenom fantastisk cykeltur. Svagt böljande landskap. Bland vinodlingar. Lite trafik. Vindstilla. Runt 25 grader. Att sitta och fika på en nästan bilfri väg. Postbilen kom förbi när vi drack av det medhavda kaffet. Vi hälsade glatt på varandra. Sedan kom det förbi en

Dag 6: Margaux - Joncac 57 km

Kära Dagbok! Vi startade med en lugn tur från Margaux till Lamarque hamn. Bara 8 km. Därefter färja över Gironde till Blaye. Turen tog ca 25 km. Från Blaye gick det en 13 km lång cykelväg upp till Étauliers. En del vinodlingar i början. Rödvinerna från Blaye tycks generellt ha stor

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Mitt eget äventyr, på egen hand genom Spanien utefter den gamla välkända Pilgrimsleden på cykel 80 mil.

El Camino

12 juni 2017 - 5 juli 2017

Roadtrip till Torremolinos

Roadtrip till Torremolinos

26 januari 2017 - 30 april 2017

Tre månaders gemensam föräldraledighet i Torremolinos, Spanien.

San Sebastian till Wassenaar

San Sebastian till Wassenaar

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Vi flyger från Malaga till Bilbao fvb med buss till San Sebastian. Cyklingen beräknas börja på lördag den 17:e. Väderprognosen ser lite risig ut så vi får vara flexibla. Annika och jag är laddade om en otränade. Men vi har ju 5 träningsveckor framför oss. Vi hörs!

Nyfjord's Tour de France

Nyfjord's Tour de France

21 juli 2016 - 4 augusti 2016

We are in for the longhaul by car. Vår första Europa roadtrip. Denna semester bilar vi genom fem länder under två veckor med Frankrike som resmål. Nyfjords Tour de France har fyra etapper (totalt 524,2 mil): Stockholm - Paris Paris - Lauzun Lauzun - Biarritz/Capbreton Capbreton - Stockholm

Roadtrip från Bordeaux till Paris via kusten

Roadtrip från Bordeaux till Paris via kusten

3 augusti 2015 - 11 augusti 2015

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Saintes, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
A660, Mios, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
Parking Camille Jullian, Bordeaux, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
2 Place Camille Jullian, Bordeaux, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
Saint-Jean-Pied-de-Port, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
4 Rue de l'Église, Saint-Jean-Pied-de-Port, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
Bridge, Saint-Jean-Pied-de-Port, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
284
2 Rue de France, Saint-Jean-Pied-de-Port, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
277
Avenue de la Gare, Saint-Jean-Pied-de-Port, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
367
12 Rue d'Espagne, Saint-Jean-Pied-de-Port, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
285
21 Rue d'Espagne, Saint-Jean-Pied-de-Port, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
166
Manoir de Beauvoir, Mignaloux-Beauvoir, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
112
166