Bordeaux

Brev 6

Brev 6.I dag fick vi beröm av Anna (Chauffören) Punktliga skandinaver.Vi startar vår resa mot Bordeaux, lite stuk av södra Norge, berg och kullar, vackert. Ömsom sol och ömsom dimma. Ja typiska berglandskap. Huvudstad i området är Navarra ca: 200 000 invånare. Vi är fortfarande   i

Brev 5

Brev 5Första kvällen i Logrono bestämde vi att träffas i receptionen. Ja där stod vi 12 personer, med var sin karta och granskade var vi skulle gå, för att komma till gamla staden, när vi skulle besluta vart vi skulle gå, så pekades det kompassen rund. Diane insåg vårt dilemma och

Frankrike

Hej! Nu har vi korsat Frankrike ifrån nordost till sydväst. Frankrike är fantastiskt vackert med en mycket varierande natur. Skog, böjande kullar, berg, floder, gröna dalar, vulkaner och enorma sanddyner. Odlingsområden med allt ifrån solrosor, majs, olika sädeslag, grönsaker, frukt och

Bengt Och Åsa Avedal
Avedal i Västra och södra Europa
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Ankomst till Bordeaux och halvdag på vingårdar

Morsning,bonjour! 2 svennar har åkt till frankrike och startar sitt äventyr i bordeaux.Anlände igår vid niotiden och bara vände på hotellrummet och drog ut och åt kontinental middag här i krokarna.vi valde att käka den lite speciella kombon stekt camembert, stekt fläsk på levaintoast

Stoor sanddyn

Även i denna lilla by, Chanpenaux fanns ett Patisserie/Boulangeri som vi köpte bröd i  samt givetvis lite fikabröd till förmiddagsstoppet längs vägen. Vi skulle till le Mont-St-Michel klostret som ligger på ett berg ute i havet och i alla fall se det på håll. Man kan tydligen parkera

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Gibraltar 2015
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Dune du Pyla

I början av veckan har vi varit på Archachon som är en liten stad vid Atlanten. Vi har tagit promenad i staden och tittat på folk från en uteservering. Efter det åkte vi till La Dune du Pyla som är Europas största och högsta sanddyna. Det var en otrolig upplevelse att vara där uppe på

Lina Maréchal
Varggrytet i On the road
Senast aktiv - från Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland
Släktträff

Vi har precis varit några dagar i Bordeaux hos min kusin Fausto där vi träffade några av mina släktingar. Vi gick lite runt i staden och umgicks mycket med varandra (12 stycken totalt), det var jätte mysigt.

Lina Maréchal
Varggrytet i On the road
Senast aktiv - från Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland
Bordeaux

Efter en avslutande vecka på gården med jobb, regn, sol, hej då middag och socialt umgänge. Packade jag min väska och begav mig ut på vägen igen. Jag bestämde mig för att lifta själv ändå fast än att jag vet ni inte gillar det mor och far. Det kändes så mycket smidigare än att

En guide - Bordeaux på 14 timmar

En guide - Bordeaux på 14 timmar Vi gick upp väldigt tidigt för att hinna med en buss som skulle gå till en av Paris många tågstationer, den här hette gare d'asterlitz. Kvällen innan hade Sebbe suttit en lång stund framför Robertos dator och förbannat tangentbordet ( för dess knäppa

Sebastian Sampallo
Sampallo i Eurotrip
Senast aktiv - från Rom, Lazio, Italien
Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Roadtrip från Bordeaux till Paris via kusten

Roadtrip från Bordeaux till Paris via kusten

3 augusti 2015 - 11 augusti 2015

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Västra och södra Europa

Västra och södra Europa

15 augusti 2015 - 14 oktober 2015

Hej ! Den 15/8 börjar vår första "after work" resa! Det blir en tur med bil genom västra och södra Europa. Vi börjar med släktbesök på Jylland. Sen går turen till ölbyn Chimay i Belgien för att fortsätta till några vinområden i Frankrike. Ett stopp hos Sarah,s släktingar i Clermont-Ferrand ingår också i planerna. Baskien lär vara fint så där stannar vid nog till innan vi tar oss till norra Portugal. Sedan väntar en veckas semester med hela familjen i Assumar. Hemresan startar med en vecka i Andalusien. Sedan stannar vi till i bl. a. Seté på vägen upp till München som blir vårt sista stopp ( tror vi).

On the road

On the road

22 oktober 2012 - 15 december 2012

Eurotrip

Eurotrip

6 juli 2011 - 5 augusti 2011

Sebastian och Ninas tågluff genom Europa.

Tågluff försök 2

Tågluff försök 2

19 juni 2011 - 12 juli 2011

Dags for tågluff igen. Denna gång är det portugal, spanien och Frankrike som står på programmet

Luffarna i Europa

Luffarna i Europa

22 juni 2011 - 2 augusti 2011

Jag och Nina ska försöka oss på att lifta till Frankrike, med lite sidoavstickare här och var. Resan är väldigt öppen och destinationer kan bestämmas i stunden. I Frankrike ska vi wwooof:a på två gårdar, ena i juli och andra i augusti. Good luck to us!

Le Tour of Le Tour

Le Tour of Le Tour

25 juni 2011 - 5 augusti 2011

Frank and Kate travelling through France, a little bit of Spain, and northern Italy. We will be mainly chasing the Tour de France but balancing it with plenty of relaxation time!

Parking Camille Jullian, Bordeaux, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
2 Place Camille Jullian, Bordeaux, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes, Frankrike
310
181