Auvergne-Rhône-Alpes

Leaving Lyon
onsdag 5 september 2018 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

With new cosailor Hans neighbor from town we now enter Rhone river wider than anything before except the sea ofcorse

Downstream and uphill
tisdag 28 augusti 2018 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Going downstream the Saone river the hills getting steeper So we are in Lyon had a good day visiting friends Now Nakuak will rest for a week and will continue next week on Rhone river and the Mediterranean seaMy dearest cosailors and nowadays first lock specialist will finally head for home

Lyon, Villeurbanne och Lugundum
tisdag 4 juli 2017 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

DAG 1:Allt har sin tid och plats, så även sol och bad och vi fick ju två extra oplanerade soldagar så nu var det dags att bege oss norrut och Lyon var nästa mål på vår resa. Men John hittade självklart några gammla stenhögar längs vår rutt som vi bestämde oss för att besöka på

En skön dag på MCn

Idag har vi böljat fram över bergen med svepande kurvor. Lite skillnad på naruren mera grödor här. Höger om oss fullt med blåklint och på andra sidan vallmo, härligt somrigt. Dalarna är breda och vägarna också. Vi harklaratossbra ifrån städer utom det sista när vi letade camping och

Sally Andreasson
SallyochMikael i MC till Spanien
Senast aktiv - från Wallerstein, Bayern, Tyskland
Dåligt med uppdateringar nu!
måndag 22 maj 2017 - Annecy, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Vi haralltså lämnat Schweiz och blivit en reskompis fattigare! Daniel flög hem från Geneve! Så nu var vi 3! 🙂Vi åkte till en liten stad som heter Annecy, som en av mina kollegor har tipsat om. En fantastisk liten stad, som har lite av allt. Små gränser, idyll, fransk charm, en av

Hela resan

Ok Resdagbok Chamonix 2016, GrabbarnaG160325, Dag 1, LångfredagAnkomst tidig em. Tar det lugnt, fixar skidor, liftkort o mat. Lägenheten var inte lätt att hitta, ingen skylt med hotellnamn överhuvudtaget. Bäddsoffan är bättre än vi vågat hoppas på men vi hittar bara ett dubbeltäcke...

Inge Gabrielii
GrabbarnaG i Chamonix 2016
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Nu dags för kvällens stopp!
söndag 30 oktober 2016 - Vichy, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Vi startade dagens resa i ett soligt Tyskland med 5 graders värme. Vi valde från början att undvika betalvägarna i Frankrike och bara köra på småvägar. Vilka vackra vyer! Temperaturen steg allteftersom solens strålar värmde och ju längre söderut vi kom. Temperaturen växlade mellan 14

Susanne Olovsson
SolSusanne i Det nya livet
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Annecy Venedig i miniatyr
torsdag 1 september 2016 - Vallon-Pont-d'Arc, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Bodde högt upp i bergen ovanför Annecy. Vi hade bara 1,5 km ner till gamla stan och ner var det inga problem det gick fort. Men med våra magar fulla med god mat och vin gick det lite långsammare. Vi flåsade stönade och svettades, men den ansträngningen var väl värd att göra. Annecy

Gunilla Gustafsson
GunLei i Höstresa med Nikki
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Transferdag

Startade 04:00 var på skavsta 1 tim och 3 min senare. Väl inne på skavsta. Slipade solglas och svarta kläder med ryggsäck på magen gjorde folk misstänksamma, jag fick visa pass i incheckningen, där ingen annan fick visa och boardingpass igen när jag klev på planet. Flyget lyfte 20 min

Anders Cronstierna
Cronis i Walk The Camino
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
På väg – genom vatten och eld (eller i alla fall väldigt varmt)!
måndag 31 augusti 2015 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Genom ett regnigt Europa kunde vi liksom Tomas Ledin 1990 sjunga, men på tredje resdagen hade vi lämnat regnvåta och tungkörde Autobahn och kommit till Alsace, Vogeserna och värmen! Från den campingen vi först utsett blev vi ganska bryskt avvisade, sannolikt föll vi på Boggiregeln. Om man

Kristina & Lasse Ambrosiani Brohlén
KALB i Vi drar till Provence
Senast aktiv - från Hult, Jönköpings län, Sverige
Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

MC till Spanien

MC till Spanien

12 maj 2017 - 4 juni 2017

Båt tåg och MC

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Chamonix 2016

Chamonix 2016

25 mars 2016 - 3 april 2016

GrabbarnaG drar till alperna. G senior drar på sig influensa...

Det nya livet

Det nya livet

28 oktober 2016 - 28 oktober 2020

Vårt livs största äventyr näst efter barnen börjar nu. På väg mot sydligare breddgrader är jag tillsammans med min man och våra 3 hundar för att prova ett nytt liv.

Walk The Camino

Walk The Camino

7 augusti 2016 - 14 september 2016

Pilgrimsvandringen från start denna gång. Saint-Jean-Pied-de-Port Sen får jag se hur långt jag kommer på ca 5 veckor... Hur långt träningen och förberedelserna räckte...

Höstresa med Nikki

Höstresa med Nikki

19 augusti 2016 - 18 september 2016

Har bestämt en rutt men vi vet inte hur det slutar eller vart vi hamnar.

Att flytta till Lyon

Att flytta till Lyon

26 augusti 2015 - 22 december 2015

Vi drar till Provence

Vi drar till Provence

26 augusti 2015 - 31 oktober 2015

Med hund och husvagn i Provence

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

29 Route de Lyon, Loriol-sur-Drôme, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike
202