Lyon

Leaving Lyon
onsdag 5 september 2018 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

With new cosailor Hans neighbor from town we now enter Rhone river wider than anything before except the sea ofcorse

Downstream and uphill
tisdag 28 augusti 2018 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Going downstream the Saone river the hills getting steeper So we are in Lyon had a good day visiting friends Now Nakuak will rest for a week and will continue next week on Rhone river and the Mediterranean seaMy dearest cosailors and nowadays first lock specialist will finally head for home

Lyon, Villeurbanne och Lugundum
tisdag 4 juli 2017 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

DAG 1:Allt har sin tid och plats, så även sol och bad och vi fick ju två extra oplanerade soldagar så nu var det dags att bege oss norrut och Lyon var nästa mål på vår resa. Men John hittade självklart några gammla stenhögar längs vår rutt som vi bestämde oss för att besöka på

Mariette Björk
marbj10 i Europa tvärtom 2017
Senast aktiv - från Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna
På väg – genom vatten och eld (eller i alla fall väldigt varmt)!
måndag 31 augusti 2015 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Genom ett regnigt Europa kunde vi liksom Tomas Ledin 1990 sjunga, men på tredje resdagen hade vi lämnat regnvåta och tungkörde Autobahn och kommit till Alsace, Vogeserna och värmen! Från den campingen vi först utsett blev vi ganska bryskt avvisade, sannolikt föll vi på Boggiregeln. Om man

Kristina & Lasse Ambrosiani Brohlén
KALB i Vi drar till Provence
Senast aktiv - från Hult, Jönköpings län, Sverige
Första dagen i Lyon
söndag 30 augusti 2015 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Hejhej! Nu är vi framme i Lyon efter ett par dagar i Paris. Om jag ska sammanfatta vad som hänt sen senast så är det som följer; Efter regn kommer solsken. För efter första dagens monstruösa mängder regn så vände det och vi fick riktigt fint väder sista dagarna i huvudstaden, soligt,

Frida Berg
frida.berg i Att flytta till Lyon
Senast aktiv - från Paris, Île-de-France, Frankrike
Au revoir, la France!
fredag 31 juli 2015 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Eftersom tåget går till Montreux, Schweiz, imorgon är detta sista hela dagen i Frankrike. Vi har spenderat den i den svinigt gastronomiska staden Lyon, genom att kolla på ett och annat monument och en och annan katedral, men framförallt ätit väldigt, väldigt mycket och väldigt, väldigt

Tisdag
tisdag 24 februari 2015 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Igår en tripp på 24 mil till Lyon och camping Indigo, utan blåst !!!!! Underbart, fast nu fick man leta fram vinterjackan som varit längst in i garderoben. Framöver så kommer det nog att bli glesare rapporter, osäkert med internetåtkomsten. Idag fortsätter vi bara 12 mil till Beaune där

Marianne Stenberg
spratthonan49 i Spanien Vinterresa
Senast aktiv - från Hamburg, Tyskland
Bonjour
tisdag 23 december 2014 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

41 mil idag. Vi lämnade ett frostigt och soligt Bad Bellingen för att köra genom ett dimmigt Frankrike i stort sett ända till Lyon, nollgradigt men torrt o fint på motorvägen. Skönt med Frankrikes tysta o fina motorvägar jämfört med Autobahn, det kostar men det är det värt. Vi stannade

Marianne Stenberg
spratthonan49 i Spanien Vinterresa
Senast aktiv - från Hamburg, Tyskland
Lyon
måndag 24 november 2014 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Sent om sider hamnade vi i Lyon. Hade tänkt stå på en camping lite längre norrut, som låg vid ett naturreservat, men när vi kom dit på en massa kringelkrokar så ville vi inte stanna där,den hette St Paul de Varax nr 1871 i ACSI, ej att rekommendera! Nu står vi i Lyon, kanske inte så

so far so good
tisdag 18 mars 2014 - Lyon, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Efter att ha lyckats ta bort Emmas fina text är det nu Fredrik som skriver det inledande inlägget. Efter en hektisk lördagskväll med packning var vi klara att sätta oss i bilen tidigt på söndagsmorgonen, med tacksamt läge nära bron är vi drygt 7 kvart senare på plats vi hamnen i Rödby.

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

Att flytta till Lyon

Att flytta till Lyon

26 augusti 2015 - 22 december 2015

Vi drar till Provence

Vi drar till Provence

26 augusti 2015 - 31 oktober 2015

Med hund och husvagn i Provence

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

24 juli 2015 - 26 augusti 2015

Drömresan är här! Vi ska ut på tidernas strapats i Europa, tillryggalägga cirka 500 mil tågräls och besöka minst sju länder. På den här dagboken kan du följa oss från startpunkten, Lucky Lake Hostel i Amsterdam, till slutdestinationen, allas vår Raoul Wallenbergs Budapest. På återseende! /Ina och Johan

Spanien Vinterresa

Spanien Vinterresa

19 december 2014 - 1 mars 2015

Spanientur

Spanientur

17 november 2014 - 17 mars 2015

Vi skall åka söderut i mitten av november och vara borta till mars nästa år. Skall försöka att lägga in lite bilder här!

I Europa med småttingarna

I Europa med småttingarna

16 mars 2014 - 6 april 2014

INTERMISSION 1

INTERMISSION 1

17 oktober 2013 - 17 april 2014

Hej världen, här kommer jag!! Jag bojkottar den svenska vintern detta år och flyr söderut med Europa och Sydost Asien i sikte. Det finns inte mycket mer av en plan än så länge, men det löser vi längs vägen!

Tagluff 4.0

Tagluff 4.0

16 augusti 2013 - 29 augusti 2013

Blir en omgang tagluff till, man kan ju inte fa nog! Denna gang gar den i kibbutzvolontarernas tecken da min goda van fran Ecuador Lorena och jag ska tralla runt i Vasteuropa. Vi inleder i Barcelona och satsar sen pa Fransosernas land och mer hang med gamla volontarer forhoppningsvis, sen far vi se, orka planera for mycket. Ska bli skoj skoj.

Europa-turné 2013

Europa-turné 2013

13 juli 2013 - 25 juli 2013

Fick ett erbjudande om att köra ner grannens bil till Torremolinos i Spanien, så nu är vi på väg. Tänk att Offe ska ut och resa (utomlands), det var ju bara 21 år sedan sist. (Kos 1992, haha!) Via Danmark, Tyskland & Frankrike tar vi oss till Spanien och så småningom till slutdestinationen. Häng med vet ja! =) PS. Kom just idag (tisdag den 16 juni) på att jag kunde använda denna gamla sida till just detta ändamål, så det kan ta ett tag innan bilder och 'dagboksinlägg' blir fullständiga. Hav tålamod. ;) DS. /O & K

Tai Chi
TaiChi