Bourgogne-Franche-Comté

I dag ska vi komma fram till Carcés och Ove och Catharina.
torsdag 10 oktober 2019 - Dole, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Kom i väg 8.30 stannade för frukost i Beauchemin på ett klassiskt långtradar fik. Sen fikade vi i Buxy på vägen för fika och köpte vin på kooperativet Vignerons de Buxy. Blev 36 mil idag och vi kom fram vid 18-tiden då vi bjöds på en god middag.

Susanne Edström
Sussebo58 i flyttar till Portugal
Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Dagarna i Beaune
lördag 7 september 2019 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Våra dagar i Beaune har som vanligt handlat om mat och vin. Denna gång gjorde vi en vinprovning på några riktiga rariteter med prislappar från 20 euro till 109 euro, en rolig upplevelse. Efter det gick vi till en restaurang vi besökt förut, med riktigt god och vällagad mat höll fortfarande

Gunilla Gustafsson
GunLei i Tre Pensionärer på vift
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Där palmer växer
fredag 26 oktober 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Båtresan Gbg Kiel är ju inte den roligaste partybåt direkt. Men nåt kul var att vi deltog i ett musikquiz på k allén ombord. Och vann! 🏆. En flaska Bubbel och ett presentkort som var utbytbart i båten 🍸☕. Blev en tidig kväll för att orka en megaresdagVi rullade av färjan i Kiel i

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen i Vilse i Europa del två
Senast aktiv - från Luxemburg
Staden Beaune
måndag 17 september 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Brev 8.Nu har vi åkt från Bordeaux till Beaune nätt liten resa på över 600 km, med en paus i Vichy. Vad är då Vichy känt för.Det är en gammal kurort med undergörande vatten, som” botar” de flesta kända och okända sjukdomar. Man blev remitrad hit av läkare, för att bada i källor

Brev 7
måndag 17 september 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Brev 7.Detta med att leverera bilder är inte lätt, programmet är slött, omständligt och vi har dåligt med tid. Vi brottas med problemet, nyfikenhet och sömnbrist. Ingen klagan bara konstaterande. Hittills vinner nyfikenheten, vi vill ju se och uppleva, det är ju det resan går ut på.Under

Sailing on Saone

After lock intensive canal we finally get on river Saone we also welcome our cosailors Timo and Marjo nice to have someone to share the champagne with France still continue to surprise us as we Today saw sailing the way we know it

Die Zeit bisher
lördag 5 december 2015 - Montbéliard, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

So, mittlerweile sind jetzt auch schon fast drei Monate vergangen, seitdem ich in Frankreich angekommen bin. Ich habe mich mittlerweile auch schon ganz gut eingelebt und einen Alltag gefunden. Montag, Donnerstag und Freitag habe ich jeweils immer eine Stunde Unterricht und Dienstag zwei. Mittwoch

Herbstferien
måndag 2 november 2015 - Montbéliard, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Das ist natürlich auch ein Leben, zwei Wochen arbeiten und dann schon wieder zwei Wochen frei. So geht es einer Sprachassistentin in Frankreich. Die zwei Wochen habe ich auch gut zum Reisen genutzt. Zuerst ging es nach Bordeaux zu Beatrice. Ich habe im Hostel gewohnt und dort ganz nette Leute

Ankunft
söndag 4 oktober 2015 - Montbéliard, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Hallo an alle! Chrissi hat mich daran erinnern, dass ich ja da noch diese Reisetagebuch Seite habe. Sie ist zwar eine schwedische Seite, aber ganz praktisch um alle am Laufenden zu halten, was sich so bei mir tut. Michi und ich sind ja vor meiner Ankunft in Montbéliard noch auf Urlaub gefahren.

Chablis
tisdag 25 augusti 2015 - Chablis, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Hej! Resan började med strålande sol, ända till Odense. Där möttes vi av ett våldsamt åskoväder med tillhörande skyfall. Det varade ända till Herning på Jylland där vi gjorde ett stopp för att hälsa på Åsas moster och kusin som hon inte träffat på 40 år! Turen fortsatte till

Bengt Och Åsa Avedal
Avedal i Västra och södra Europa
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

Tre Pensionärer på vift

Tre Pensionärer på vift

29 augusti 2019 - 29 september 2019

Upptäcka nya områden i Frankrike och naturligtvis besöka favoriterna Vi ska naturligtvis ha jätte roligt, mysigt, uppleva, lära, äta gott och dricka gott. Vi längtar.

Vilse i Europa del två

Vilse i Europa del två

24 oktober 2018 - 30 oktober 2018

Den här hösten är vi i lite tidsnöd när vi ska käre husbil en ner genom Europa. Så vi väljer den kortaste vägen och har valt att hyra parkeringsplats strax utanför Barcelona denna höst/vinter.

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Montbéliard pour 6 mois

Montbéliard pour 6 mois

1 oktober 2015 - 31 mars 2016

Mein Französisch diese Mal wirklich verbessern und nicht nur Englisch sprechen, und französischen Volksschulkindern Deutsch beibringen

Västra och södra Europa

Västra och södra Europa

15 augusti 2015 - 14 oktober 2015

Hej ! Den 15/8 börjar vår första "after work" resa! Det blir en tur med bil genom västra och södra Europa. Vi börjar med släktbesök på Jylland. Sen går turen till ölbyn Chimay i Belgien för att fortsätta till några vinområden i Frankrike. Ett stopp hos Sarah,s släktingar i Clermont-Ferrand ingår också i planerna. Baskien lär vara fint så där stannar vid nog till innan vi tar oss till norra Portugal. Sedan väntar en veckas semester med hela familjen i Assumar. Hemresan startar med en vecka i Andalusien. Sedan stannar vi till i bl. a. Seté på vägen upp till München som blir vårt sista stopp ( tror vi).

Nikki premiär i Europa

Nikki premiär i Europa

13 juni 2015 - 5 juli 2015

Rundresa i främst Tyskland och Frankrike med en ny resekamrat nu kan vi vara borta längre.

Vi flyr vattning och ogräsrensning

Vi flyr vattning och ogräsrensning

20 juni 2014 - 5 juli 2014

Lata dagar vid adriatiska havet På hemväg som vanligt hämta några lådor Naturligtvis god mat och dryck

INTERMISSION 1

INTERMISSION 1

17 oktober 2013 - 17 april 2014

Hej världen, här kommer jag!! Jag bojkottar den svenska vintern detta år och flyr söderut med Europa och Sydost Asien i sikte. Det finns inte mycket mer av en plan än så länge, men det löser vi längs vägen!

Tågluff Europa 2013

Tågluff Europa 2013

6 juli 2013 - 28 juli 2013

Tågluffa i Europa med två tjejkompisar i tre veckor.

110
148