Dagarna i Beaune
lördag 7 september 2019 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Våra dagar i Beaune har som vanligt handlat om mat och vin. Denna gång gjorde vi en vinprovning på några riktiga rariteter med prislappar från 20 euro till 109 euro, en rolig upplevelse. Efter det gick vi till en restaurang vi besökt förut, med riktigt god och vällagad mat höll fortfarande

GunLei i Tre Pensionärer på vift
Där palmer växer
fredag 26 oktober 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Båtresan Gbg Kiel är ju inte den roligaste partybåt direkt. Men nåt kul var att vi deltog i ett musikquiz på k allén ombord. Och vann! 🏆. En flaska Bubbel och ett presentkort som var utbytbart i båten 🍸☕. Blev en tidig kväll för att orka en megaresdagVi rullade av färjan i Kiel i

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen i Vilse i Europa del två
Senast aktiv - från Luxemburg
Staden Beaune
måndag 17 september 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Brev 8.Nu har vi åkt från Bordeaux till Beaune nätt liten resa på över 600 km, med en paus i Vichy. Vad är då Vichy känt för.Det är en gammal kurort med undergörande vatten, som” botar” de flesta kända och okända sjukdomar. Man blev remitrad hit av läkare, för att bada i källor

Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Brev 7
måndag 17 september 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Brev 7.Detta med att leverera bilder är inte lätt, programmet är slött, omständligt och vi har dåligt med tid. Vi brottas med problemet, nyfikenhet och sömnbrist. Ingen klagan bara konstaterande. Hittills vinner nyfikenheten, vi vill ju se och uppleva, det är ju det resan går ut på.Under

Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Ingen springnota för oss
måndag 6 maj 2013 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

På vägen till Beaune stannade vi vid Hameau Duboeuf Beaujolais ett vinmuseum åt lunch och handlade lite. Anlände tidigt till hotellet. Jätte mysigt centralt och med en mycket trevlig innergård. Eftersom vi har bilen fullastad med vin behöver vi hotell med säker parkering. Vi gick ut på

GunLei i Åter till Frankrike
lördag 9 juli 2011 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Halloj halloj Varat nasta tag gick mot Lyon och pa taget fragde vi en dam om hon visste ett stalle dar dom hade mycket vingardar. Hon tippsade oss om Beaune, sa dit blev det! Nar vi kom fram regnade det en hel del men men pa med regnjackorna bara och mot turistbyran! Dar var valdigt mycket hotell

lördag 18 juni 2011 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Hej! Vi har nu kommit fram till Beaune, ca 4 mil söder om Dijon. Cyklingen går oftast på småvägar genom vindruvsodlingar och sädesfält. Vi har också sett en hel del stora solrosfält som precis ska till att blomma. Om någon vecka kommer det att se fantastiskt ut. I Beaune har vi fått

Tre Pensionärer på vift

Tre Pensionärer på vift

29 augusti 2019 - 29 september 2019

Upptäcka nya områden i Frankrike och naturligtvis besöka favoriterna Vi ska naturligtvis ha jätte roligt, mysigt, uppleva, lära, äta gott och dricka gott. Vi längtar.

Vilse i Europa del två

Vilse i Europa del två

24 oktober 2018 - 30 oktober 2018

Den här hösten är vi i lite tidsnöd när vi ska käre husbil en ner genom Europa. Så vi väljer den kortaste vägen och har valt att hyra parkeringsplats strax utanför Barcelona denna höst/vinter.

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Åter till Frankrike

Åter till Frankrike

30 april 2013 - 12 maj 2013

Besöka vingårdar hämta vin och äta god mat

Tågluffning genom europa

Tågluffning genom europa

27 juni 2011 - 24 juli 2011

Vi kommer att tågluffa en månad nu i sommar eller så långt pengarna räcker! Vi kommer att fokusera denna aresa på alla extrema turistmål såsom eifeltornet, louvren, venedig mm!

Europacykling

Europacykling

2 maj 2011 - 31 juli 2011

Maria och Lasse ute på äventyr. Under tre månader trampar vi oss fram på cykel. Vi startar i Malaga , Spanien, och avslutar i Dalsjöfors, Sverige.

GunLei
Familjen G:sson