Bretagne

Sista dagen vid havet
tisdag 3 september 2019 - Quiberon, Bretagne, Frankrike

Sista dagen i Bretagne så körde vi till Quiberon en liten fiske/strandby en bit ifrån Carnac. Blev en mysig dag nära havet där vi tog en lång promenad längs med kusten men även hann med en del strosande i byn och även semesterns första glass🍨. Tillbaks på hotellet så packade vi det

En dag i historiens tecken
söndag 1 september 2019 - Carnac, Bretagne, Frankrike

Det var marknad i byn idag så vi tog en kort sväng där innan vi gav oss ut på dagens vandring ca 18 km. Vi skulle upp och titta på bautastenarna, ca 1100 resta stenar från stenåldern mäktigt att se. Men även resten av rundan var fin och tog oss genom små byar och en hel del

Vandringsled 34
torsdag 29 augusti 2019 - Saint-Malo, Bretagne, Frankrike

Vaknade idag upp till en klarblå himmel vilket gjorde att vi beslöt oss för att gå till Dinard via SL34 leden istället. Var en fin led som gick precis i kustlinjen med en hel del upp och ned. Vi passerade även en bro där dom använde tidvattnet för att producera el. Skillnaden mellan ebb

Ostronmekka
onsdag 28 augusti 2019 - Cancale, Bretagne, Frankrike

När vi vaknade idag så var det till en grå himmel med lite regnstänk. Detta gjorde att vi tänkte om och tog bilen upp till Cancale istället för att titta på ostronodlingarna i stället. När vi kom dit så hade det slutat regna så det blev en fin dag. Här fick man verkligen perspektiv på

Saint-Malo en pärla i Bretagne
tisdag 27 augusti 2019 - Saint-Malo, Bretagne, Frankrike

Efter tidig sänggång så vaknade vi tidigt utan att ha blivit störda av slottsspöket. En kort runda med Flikka innan frukost blev det sedan åt vi vår frukost nere i matsalen, varma croissanter och nybryggt kaffe😀.soligt o fint så vi gav oss iväg efter frukosten med kartan i högsta

Delmål 2 på resan.
måndag 26 augusti 2019 - Saint-Malo, Bretagne, Frankrike

Blev som planerat en tidig start på dagen då vi hade långt att kör. Upp en runda med Flikka, frukost och därefter iväg. Vi började köra strax innan 8 så det var vi nöjda med. Till skillnad mot de tyska motorvägarna så var hastigheten max 130 km/h men i princip helt fria från

Rosa Granit och god mat
söndag 19 augusti 2018 - Perros-Guirec, Bretagne, Frankrike

ÅI Bretagne hade vi turen att hamna på en camping mitt i byn Perros-Guirec100 meter till centrum, 100 meter till beachen kuperat och vackert. Fascinerande med ebb och flod. Höjdpunkten var vandringen längs rosa granit kusten, långt blev det 1 mil. Otroligt vackert och  fascinerande  att se

Gunilla Gustafsson
GunLei i Rosa granit och slott
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Etablering i Brest
söndag 6 september 2015 - Brest, Bretagne, Frankrike

Det är lite ironiskt, men sedan vi kom till det ökända regnhålet Brest har vi inte haft en droppe regn! Vi har så smått börjat etablera oss. Vi ligger inte långt från centrum, men själva stan, som är väldigt backig, ligger på en höjd ovanför hamnen, så vi får kånka oss upp för

Köa till restaurang och ostron i Cancal
fredag 7 augusti 2015 - Saint-Malo, Bretagne, Frankrike

Hallå! Torsdagskvällen ja, promenad i tio minuter till den lokala creperian/skalddjursrestaurangen,trodde inte våra ögon när vi såg hur jäkla mycket folk som var där,helt fullt ute och inne i restaurangen, folk som väntade ute vid klipporna och när vi gick igenom restaurangdelen stod det

Bila upp till bretagne
torsdag 6 augusti 2015 - Île-de-Batz, Bretagne, Frankrike

Bon jour,Vi har tagit oss upp till batz de mer i regionen bretagne i nordvästra frankrike. Det tog ca 4- 5 timmar att ta oss hit med hyrbil från bordeaux.vi tog en sväng förbi ön ill de rae (vissa kallar den ill de räv),en långsmal ö som ligger strax utanför la rochelle.Populärt

Luxemburg-Bretagne-Champagne

Luxemburg-Bretagne-Champagne

23 augusti 2019 - 7 september 2019

Årets bilsemester med tyngdpunkt i Bretagne. Vi kommer att bo först i St Malo och därefter i Carnac. Semestern avslutas med några dagar i Epernay.

Rosa granit och slott

Rosa granit och slott

8 augusti 2018 - 1 september 2018

Utforska nya platser i Frankrike som vi varit nyfikna på och sluta med lite bubbel om tiden tillåter

Roadtrip från Bordeaux till Paris via kusten

Roadtrip från Bordeaux till Paris via kusten

3 augusti 2015 - 11 augusti 2015

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

24 juli 2015 - 26 augusti 2015

Drömresan är här! Vi ska ut på tidernas strapats i Europa, tillryggalägga cirka 500 mil tågräls och besöka minst sju länder. På den här dagboken kan du följa oss från startpunkten, Lucky Lake Hostel i Amsterdam, till slutdestinationen, allas vår Raoul Wallenbergs Budapest. På återseende! /Ina och Johan

Med Prima Vera till Medelhavet

Med Prima Vera till Medelhavet

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Europa m husbil sommar 2014

Europa m husbil sommar 2014

25 juni 2014 - 15 juli 2014

Resa till Normandie i Frankrike genom Tyskland, Holland och Belgien med vår nya husbil.

TakingDixieHome

TakingDixieHome

2 juni 2014 - 7 juli 2014

Dag och jag skall segla hem vår nyinköpta X-34 Yacht från Pornichet Frankrike till Saltsjöboo Sverige. Hoppfullt får vi sällskap av släkt och vänner del av vägen.

Höst 2013

Höst 2013

1 september 2013 - 10 december 2013

Efter en underbar sensommar i augusti vaknar vi den första september av att utemöblerna blåser omkull på altanen. Vinden virvlar runt gula löv och det går vita gäss på havet. Dags att påbörja hösten!

PÅ RESANDE TASS IGEN

PÅ RESANDE TASS IGEN

29 augusti 2012 - 26 november 2012

Med fyra tassar och åtta hjul i Provance

Bretagne, Frankrike 2012

Bretagne, Frankrike 2012

20 juni 2012 - 1 juli 2012

Min kompis och jag ska hyra bil på CDG och sen köra till Bretagne.

Gunilla Gustafsson
GunLei