Carnac

En dag i historiens tecken
söndag 1 september 2019 - Carnac, Bretagne, Frankrike

Det var marknad i byn idag så vi tog en kort sväng där innan vi gav oss ut på dagens vandring ca 18 km. Vi skulle upp och titta på bautastenarna, ca 1100 resta stenar från stenåldern mäktigt att se. Men även resten av rundan var fin och tog oss genom små byar och en hel del

Stenhus, matjakt och en och annan historia
onsdag 29 juli 2015 - Carnac, Bretagne, Frankrike

Bonjour! Idag ska vi titta på förhistoriska stenar här i Carnac, i södra Bretagne. Det är soligt och vi ska ut i den lilla pittoreska byn för att äta frukost - åtminstone en gâteau breton - innan vi promenerar till Megaliterna. Dessa stenar här i Carnac är Frankrikes motsvarighet till

GAMLA KELTER LEVA ÄN
måndag 17 september 2012 - Carnac, Bretagne, Frankrike

Hunden kommer in från morgonpromenaden och är fuktig i pälsen fast solen redan har gått upp och inga regnmoln finns i sikte. Så här i Bretagne är luften inte bara fuktbemängd utan också salt. Man talar om pré-salé agneau, försaltade får som betat på saltängarna vid kusten. Stannar vi

Kristina & Lasse Ambrosiani Brohlén
KALB i PÅ RESANDE TASS IGEN
Senast aktiv - från Hult, Jönköpings län, Sverige
Luxemburg-Bretagne-Champagne

Luxemburg-Bretagne-Champagne

23 augusti 2019 - 7 september 2019

Årets bilsemester med tyngdpunkt i Bretagne. Vi kommer att bo först i St Malo och därefter i Carnac. Semestern avslutas med några dagar i Epernay.

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

24 juli 2015 - 26 augusti 2015

Drömresan är här! Vi ska ut på tidernas strapats i Europa, tillryggalägga cirka 500 mil tågräls och besöka minst sju länder. På den här dagboken kan du följa oss från startpunkten, Lucky Lake Hostel i Amsterdam, till slutdestinationen, allas vår Raoul Wallenbergs Budapest. På återseende! /Ina och Johan

PÅ RESANDE TASS IGEN

PÅ RESANDE TASS IGEN

29 augusti 2012 - 26 november 2012

Med fyra tassar och åtta hjul i Provance

Jörgen Svensson
jorgenoanneli