Centre

Sammanfattning
fredag 14 september 2018 - Tours, Centre, Frankrike

onsdag 12 september 2018kör ner till Skavsta efter jobbet och träffar syster på hotellet vid flygplatsen och checkar in.5 minuter därefter så går strömmen och det visar sig att det gäller hela Skavsta och halva Nyköping.Det var bara att vänta i stearinljus i lobbyn, ca 50 pers stod

Dag 11: Blois till Orleans 62 km
torsdag 29 september 2016 - Orléans, Centre, Frankrike

Köra Dagbok! Internetanslutningen la av när jag skrivit klart inlägget. Irriterande. Så nu får det bli en kortare variant. Igår cyklade vi från Blois ( enbart vita, grå och röda inslag på husfasaderna var godkända) via Beaugency till Orleans. Första 40 km gick på helt underbara

Dag 10: vi bor kvar i Blois o km
tisdag 27 september 2016 - Blois, Centre, Frankrike

Kära Dagbok! Vi bor kvar i Blois fast har bytt hotell. Från ett Ibis till ett annat. Vi bor nu mitt inne i staden just nedanför stadens berömda Château. Vi har flanerat runt och haft en skön och avkopplande dag helt enkelt. Tyvärr fanns det inga guidade vinturer så vi fick nöja oss att

Dag 9: Tours till Blois
måndag 26 september 2016 - Blois, Centre, Frankrike

Kära Dagbok! Ännu en vacker cykeldag. Turen gick på i stort fantastiska cykelvägar - längs Loire, längs vinodlingar, övrig jordbruksbygd samt skogsområden. Lunch avnjöts i mysiga Amboise ca 28 km från hotellet i Tours. Cykelvägen var dock betydligt längre än vad som angavs på Google

Dag 8: Cognac till Tours ca 200 km
söndag 25 september 2016 - 2 Boulevard Marchant Duplessis, Tours, Centre, Frankrike

Kära Dagbok! Hade precis skrivit dagens inlägg då internetanknytningen försvann. All text försvann! Jäkla skit!! Vi har idag lämnat Cognac och dess ädla dryck. Kan fortfarande le åt en kul episod i samband med vår guidade tur på Hennessy. Vår guide hade just stolt berättat hur man

Alternativsysselsättning
onsdag 11 september 2013 - Bourges, Centre, Frankrike

Funderar på alternativa karriärer medan Sicco kör småvägar där lövskog och solrosfält, gråstensbyar och praktslott glider förbi. Jag fastnar, som ofta, för Florist, men nu med tillägget Fransk Kommunalanställd Florist. Då skulle jag med själ och hjärta gå in för att få tre

Birgitta Axelsson
blax i Höst 2013
Senast aktiv - från Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige
Till sängs med en fransman
tisdag 7 maj 2013 - Sancerre, Centre, Frankrike

Vi gjorde den slingrande stadsvandringen i går eftermiddag och avslutade den enligt kontraktet med en näringsrik mandelkaka, nedsköljd med lokalt vin. Detta avlägsnade den smygande känslan från magen angående intagande av komage. Området är ju känt för vinproduktion och staden ger namn

Grodor och komagar
måndag 6 maj 2013 - Sancerre, Centre, Frankrike

I morse hyrde L, AC och jag en bil och for till ett annat av Ls nostalgiställen, nämligen Sancerre. Förr hade Alfa en fabrik här i närheten, i Nevers, där L varit många gånger på tjänsteresa. Han ville gärna återse Sancerre, och vi hängde med, vilket vi inte ångrar! Solen lyser.

Dag 1 -' Bourgueil
måndag 17 september 2012 - Bourgueil, Centre, Frankrike

Underbar vinprovning av producenten till Peu Meuleu

Jennifer Mohss
jennifermohss i Vinresa
Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
Raka vägen till Portugal

Efter att ha kramat om Lova och Alma i söndags, började vi vår resa söderut med att åka UPP till Trollhättan och krama om Ines också. Det var så himla skönt att se att hon mådde så bra. Vi tog sedan färjan från Göteborg till Kiel måndagkväll. Det var riktigt bra att åka utvilad

Carin Torså
carinochleif i Höstresa
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Första besöket vid mitt Franska slott

Första besöket vid mitt Franska slott

13 september 2018 - 15 september 2018

Första besöket på Chateau Mothe-Chandeniers, slottet jag har köpt in mig som delägare i. Projektet går i första hand ut på att bevara och säkra så att det inte förfaller mer inte att renovera upp det till beboligt. Det kommer dock att bli ett Bed & Breakfast i en anslutande byggnad.

San Sebastian till Wassenaar

San Sebastian till Wassenaar

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Vi flyger från Malaga till Bilbao fvb med buss till San Sebastian. Cyklingen beräknas börja på lördag den 17:e. Väderprognosen ser lite risig ut så vi får vara flexibla. Annika och jag är laddade om en otränade. Men vi har ju 5 träningsveckor framför oss. Vi hörs!

Höst 2013

Höst 2013

1 september 2013 - 10 december 2013

Efter en underbar sensommar i augusti vaknar vi den första september av att utemöblerna blåser omkull på altanen. Vinden virvlar runt gula löv och det går vita gäss på havet. Dags att påbörja hösten!

Fransk kanaltur 2013

Fransk kanaltur 2013

26 april 2013 - 10 maj 2013

Vi hyr en "Le Boat"- båt och glider fram på en mindre kanal genom Chablis.

Vinresa

24 oktober 2011 - 27 november 2011

Vin o mat-resa

Vin o mat-resa

2 september 2011 - 5 oktober 2011

Vi fyra, Sana, Erik, Calle och Helena bestämde oss i början av sommaren att göra en mat och vin resa med bil genom Tyskland , Frankrike och Italien.

Tågluffa

Tågluffa

2 september 2011 - 2 oktober 2011

Jag och Maria ska åka en sväng genom västeuropa

Vin i Bourdeaux

Vin i Bourdeaux

18 juli 2011 - 3 augusti 2011

Resa till Bourdeaux i Frankrike för att fira Klas som fyller 40 år. Vingårdar med vinprovning, höghöjdsbana och bada i vågorna i Atlanten bland annat.

Europas kanaler

Europas kanaler