Paris

Who wants to live forever
fredag 10 augusti 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

De där tillfällena när man känner sig levande, här och nu. Där det känns som att tiden står stilla, om så bara för ett ögonblick. De är sällsynta.Jag har upplevt två sådana tillfällen, som jag kan räkna upp i sömnen.Det ena var på Tasmanien, vid Lake Dobson. Tittandes ut över

Daniel Svanefors
svane i Tyger over Europe 2018
Senast aktiv - från Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna
En natt snett emot Gare l'est
måndag 25 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Frukost på hotellet i Barcelona sen tåget till Paris där vi hade stora problem. Först hittade vi ingen biljettautomater, sen när vi köpt biljetter så fungerade dom inte. Trodde först att vi köpt fel sort som inte skulle fungera för spärrarna till pendeltåget. Kollade annat sätt att

Shettlandsöarna
fredag 22 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Ja, resan från Glasgow ner till London Heathrow gick väl nästan som enligt planerna iaf. Jag har haft svårt och checka in mig via nätet innan, men tänkte att det ordnar sig väl när jag kommer till flygplatsen. Men när jag kom till flygplatsen kunde check in agenten inte checka in mig hela

Lars Eriksson
Lukas2 i Glasgow+lite flyg
Innehållsrik och lång dag i Paris
onsdag 20 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Frukost strax efter nio på hotellet. Riktigt bra med ägg som man fick koka själv, toast, baguette, pain au chocolate, färskpressad juice, små yoghurts, salami, goda ostar, Nutella.Mätta och utvilade gick vi genom marknadsstånden där Noa köpte en liten praktisk väska, till metron som vi

Promenad genom halva Paris
tisdag 19 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Anlände till Gare de nord strax före tre. Noa var hungrig så vi köpte fiskburgare på Burger king och sen började vi gå mot hotellet i andra änden av Paris nära Gare de Lyon. Vi satte oss i trappan nedanför en kyrka och åt. Sen gick vi och gick och gick och gick. När vi hade ett par

Besökta ställen
måndag 30 april 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Hurghada - Egypten.Kreta - Grekland.Manilla, Cebu, Bohol - Filippinerna.Bangkok, Krabi, Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao, Koh Phi Phi, Phuket, Pattaya, Krabi, Koh Samet - Thailand.Budapest - Ungern.London, Newcastle - England.Paris - Frankrike.Kuala Lumpur - Malaysia.Gdynia, Gdansk, Sopot -

Jim Louhi
lauii i Besökta ställen tom 2018
Senast aktiv - från Paris, Île-de-France, Frankrike
Paris som förlorade men vann tillbaka oss igen
söndag 9 juli 2017 - Paris, Île-de-France, Frankrike

7-9/7DAG 1Morgonen grydde och Paris väntade på oss. Äntligen var det dags för ett nytt besök i vår mest älskade stad. Efter ytterligare en spartansk frukost och ihoppackning skulle vi ta RER-tåget - röda faran fick stå kvar på hotellparkeringen och vi hade bara tagit med oss det vi

Mariette Björk
marbj10 i Europa tvärtom 2017
Hemresa
fredag 7 juli 2017 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Torsdag och vår sista dag på Zanzibar. Känns vemodigt att lämna denna underbara plats och mysiga hotell. Vädret gjorde allt för att göra det lättare för oss, det regnade näst intill hela dagen och var igen mulet. Detta hindrade dock inte barnen och Erik att bada i poolen. Anki gick mellan

Anki
FamCarlsson i Fam Carlsson i Tanzania
Alla dessa ögonblinkningar
onsdag 14 december 2016 - Paris, Île-de-France, Frankrike

På 30-årsdagen dricker vi champagne och äter jordgubbar innan vi hastar till tunnelbanan för att hinna se Eifeltornet blinka innan vi slänger oss i en taxi för att komma i tid till Bresserie Lipp där två glada kypare sätter extra krydda på vår kväll. Sen hem i natten för att ändå

Tommy & Marie T. Brandin - M. Antman
Brand-Man i Det som är kvar...
Förväntningar
söndag 11 december 2016 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Förväntningar. Förväntningar. Förväntningar. Varje resa är fylld av dem. På många sätt är de själva grunden till varför man reser. Att möta det oväntade fylld av förväntningar.När startar det egentligen? Den där längtan efter att fyllas med förväntan över en flygbiljett,

Tommy & Marie T. Brandin - M. Antman
Brand-Man i Det som är kvar...
Tyger over Europe 2018

Tyger over Europe 2018

27 juli 2018 - 16 augusti 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Glasgow+lite flyg

Glasgow+lite flyg

16 juni 2018 - 16 juni 2018

Flyga lite och sen kolla in Glasgow.

Tågluff 2018 med Noa

20 april 2018 - 20 april 2018

Fam Carlsson i Tanzania

Fam Carlsson i Tanzania

22 juni 2017 - 7 juli 2017

Nu åker vi iväg på vår andra backpackersresa med våra två barn, 11 respektive 13 år. Vi kommer starta med safari i Tanzania och sedan slappa på Zanzibar.

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

San Sebastian till Wassenaar

San Sebastian till Wassenaar

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Vi flyger från Malaga till Bilbao fvb med buss till San Sebastian. Cyklingen beräknas börja på lördag den 17:e. Väderprognosen ser lite risig ut så vi får vara flexibla. Annika och jag är laddade om en otränade. Men vi har ju 5 träningsveckor framför oss. Vi hörs!

Nyfjord's Tour de France

Nyfjord's Tour de France

21 juli 2016 - 4 augusti 2016

We are in for the longhaul by car. Vår första Europa roadtrip. Denna semester bilar vi genom fem länder under två veckor med Frankrike som resmål. Nyfjords Tour de France har fyra etapper (totalt 524,2 mil): Stockholm - Paris Paris - Lauzun Lauzun - Biarritz/Capbreton Capbreton - Stockholm

Det som är kvar...

Det som är kvar...

10 december 2016 - 5 februari 2017

Ett försök att ta oss runt på den nordvästra delen av den Sydamerikanska kontinenten vilket vi har lämnat orörd sedan tidigare. Tror oss hinna med Brasilien, Bolivia, Peru, Ecuador och Colombia. Vi kommer då från Paris där vi firar vårt 30-åriga förhållande. Vi har nu betalat alla våra 15 flygbiljetter inklusive en ToR biljett till Galapagos från Quito och tillbaka till Guayaquil i Ecuador. Med några hotellnätter och med kryssning i Stillahavet, ligger vår transportkostnad runt 5.500:- pax och resa. Men då har vi ett dyrt valutatillägg, tack vara urusel dollarkurs. Vill du inte följa oss, så meddela oss bara på något vis

40års presenten till min fru... PARIS

40års presenten till min fru... PARIS

4 maj 2016 - 8 maj 2016

Hej hopp Nu skall jag och frun åka till PARIS. Det var det hon önskade sig i 40 års present. Så vad gör man inte? Har ju inte heller varit i Paris så varför inte? Får se hu mycket man hinner med på dessa dagar. Men tornet och några museum får det allt bli. Hojj hojj

170 Rue la Fayette, Paris, Île-de-France, Frankrike
13 Rue du 8 Mai 1945, Paris, Île-de-France, Frankrike