Korsika

Jag skulle ju bada !!
onsdag 5 juni 2013 - Bastia, Korsika, Frankrike

Titeln på detta inlägg visar att, trots att man varit utrustad med badbyxor, inte "haft tid" att bada. Nu tror jag inte att det är en så stor förlust, ty det blåser kallt från havet och andelen badare är liten. Den där handsken kom aldrig tillbaka, men jag tröstar mig med att Napoleon

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Resan till Etna 2013
Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
Ett skutt ur garaget till Korsicas berg
tisdag 4 juni 2013 - Guagno, Korsika, Frankrike

På morgonen skulle "vattenbuffeln" köras ur sitt nattgarage. Det var inte vilket garage som helst. Nej, nedfarten var ca 10 meter lång och lutade 45 grader!! I Sverige skulle man få vincha upp bilen på vintern, men här gäller annat. Redan när jag körde ner i garaget i går kväll, kände

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Resan till Etna 2013
Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
Det nya begreppet ”Blåbad”
tisdag 21 augusti 2012 - Rogliano, Korsika, Frankrike

Vi gick upp och kastade loss redan 06.40. Vi satte kurs rakt ut mot öppet vatten mot Korsikas nordöstra spets. Några sjömil ut låg en molnbank som typ är de enda moln som vi haft under veckan. För lite omväxlings skull var det lite svalt på morgonen. Jag passade på att sola lite när det

Emma Delin
Edellan i Med båt på Medelhavet
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Ömsom vin, Ömsom vatten !!!
onsdag 25 juli 2012 - L'Île-Rousse, Korsika, Frankrike

Det har nu gått fyra dagar sedan vi kom ner hit till den Franska kusten, och det har redan bjudit oss på, ömsom vin, och ömsom vatten. Fast de inslag av regn och blåst har varit ett fåtal, annars har allt varit bra. Vi båda njuter av att vara lediga, och försöker att koppla av så mycket

EN OLYCKA KOMMER ALDRIG ENSAM !!!
tisdag 24 juli 2012 - Bastia, Korsika, Frankrike

Vi vill börja med att berätta för alla våra vänner, och alla som vi känner, att rubriken på denna text, INTE har något med oss att göra. Det hade nu blivit måndag den 23 juli, och det kändes som om vi varit på ön Korsika, längre än vad vi egentligen en och en halv dag. Vi hade redan

ETT VIKTIGT MEDDELANDE !!!
söndag 22 juli 2012 - Bastia, Korsika, Frankrike

Det var lördag morgon, och klockan hade just passerat sju, då vi båda vaknade med spänd förväntan, för det var ju i dag som semestern skulle ta sin början, och vad skulle passa bättre då, än att fira detta med en veckas sol och bad, på Korsika i Frankrike. Nu gällde det bara att

Sista dagen Korsika
måndag 9 juli 2012 - Bastia, Korsika, Frankrike

Nu har en vecka gått här på Korsika och imorgon tar vi färjan Moby till Livorno i Toscana. Sedan tar vi bilen Piombino där vårat nya hotell ligger. Veckan i Korsika har varit härligt med sol och många svalkande dopp i havet. Vi har varit uppe med tuppen och efter en spartansk frukost på

Härliga Korsika
torsdag 5 juli 2012 - Bastia, Korsika, Frankrike

Idag åkte vi ifrån turistområdena några km norrut av den Korsika kusten där vi hittade en gemytlig by med underbara restauranger där vi åt en underbar lunch. Äntligen slipper vi turistmaten och får riktig medelhavs mat med musslor, pasta , mm. Stränderna i norr Korsika är

Korsika
onsdag 4 juli 2012 - Bastia, Korsika, Frankrike

Äntligen har vi fått kontakt med Internet. Efter ett regnigt Arlanda gick 3 timmars flygning fort, vi såg filmen Svensson Svensson. Vi fick en svart Alfa Romeo istället för en VW polo som var bokat. Vi kör omkring med den svarta Alfan som Italienska poliser, bilbytet gav oss vissa problem av

Calvi
måndag 2 juli 2012 - Calvi, Korsika, Frankrike

Hejsan! Har varit lite mycket attgöra och har inte haft tid med internet. Men jag har kommit fram och jag trivs. Första veckan gick jag bara bredvid och fick följa med på åmassor med utflykter. Bland annat en vandring i bonifatuskogen, båttur till scandolareservatet och lite klättring och

Fredrica Larsson
FredricaLarsson i Calvi, Korsika
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Resan till Etna 2013

Resan till Etna 2013

14 maj 2013 - 19 juni 2013

Detta är min fjärde långresa på Mc. Den första gick till Gibraltar (2010), den andra till Draculas berg i Rumänien (2011), den tredje till Ararat i Turkiet (2012).

Sunshine in France

Sunshine in France

21 juli 2012 - 27 juli 2012

Med båt på Medelhavet

Med båt på Medelhavet

13 augusti 2012 - 2 september 2012

Min 3 veckor långa resa över Medelhavet under slutet av sommaren 2012.

Calvi, Korsika

25 juni 2012 - 17 juli 2012

Tour of Corsica 2011

Tour of Corsica 2011

9 juli 2011 - 13 augusti 2011

Min "Cykelvasan 2011" börjar på Korsika.

Europas kanaler

16 april 2011 - 28 oktober 2011

På MC Umeå-Malaga the long way

På MC Umeå-Malaga the long way

17 september 2010 - 14 juni 2011

En mc-trip genom delar av Europa, en present för att fira min födelsedag. En dröm sedan många år går i uppfyllelse. Och nu är det dags för finalen, resan hem igen. Flyget från Umeå går om 2 ½ timmar, den 16 maj 2011.

Second honeymoon - Corsica

Second honeymoon - Corsica

18 september 2010 - 25 september 2010

Den 18 september flög jag och maken till Sardinien, hyrde en bil och for över till Korsika. Där gjorde vi ett varv motsols med många stopp för fotografering och glass. Vi firade ettårig bröllopsdag den 19e!

Anders Olsson
DMFCasper