Calvi

Calvi
måndag 2 juli 2012 - Calvi, Korsika, Frankrike

Hejsan! Har varit lite mycket attgöra och har inte haft tid med internet. Men jag har kommit fram och jag trivs. Första veckan gick jag bara bredvid och fick följa med på åmassor med utflykter. Bland annat en vandring i bonifatuskogen, båttur till scandolareservatet och lite klättring och

Fredrica Larsson
FredricaLarsson i Calvi, Korsika
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Bye bye Corsica
lördag 23 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

Sitter här och väntar på att bussen som ska ta oss till flygplatsen ska komma. Två veckor har bara susat iväg. Korsika är grönt och fint. Lite väl blåsigt ibland, den fina sanden på stranden bara yr omkring. Cyklat då? Jovars. I förrgår 1,5 timme på MTBn och igår 2 timmar. Två

Back on Track
onsdag 20 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

I morse hyrde vi mountainbikes. Det var väl helt ok men det fick även en oväntad konsekvens.... Det behagliga moppe-livet fick ett abrupt slut! Moppen lämnades tillbaka!! Men varför då?? Jag fattar fortfarande inte varför vi inte kunde ha kvar den. Så nu är det cykel som gäller vart man

Blixt o dunder
tisdag 19 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

Idag var det moppe-dag till skogen, Foret de Bonifatu. Det var riktigt fint där. Häftigt landskap med höga spetsiga berg runt om. Vädret var sådär, sol och moln om vart annat. Gjorde inte så mycket, vi gick ju. Uppför! Sen började det mullra och blixtra och dundra. Och regna. Vi tog oss

Bite the dust
måndag 18 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

Tro det eller ej..... Men idag trampade jag iväg till Ile Rousse och lämnade tillbaka cykeln. Anders moppade dit – det kändes ju riktigt bra! Anders lämnade tillbaka sin cykel redan igår kväll. Jag trodde knappt det var sant. Vi ska tydligen hyra mountainbike någon dag istället. På väg

Vive la France
söndag 17 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

Semesterfriden har infunnit sej. Känner mej trött hela tiden. Men i alla fall..... Har hyrt en cykel. Tog tåget, gammalt schabrak på smalspårig järnväg, till Ile Rousse. Hyrde en cykel där och började trampa de ca. 3 milen hemåt. Mitt på dagen. As-varmt. Knappt en skuggig fläck på hela

Soft and slowly
måndag 11 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

Fick inte till nån cykel idag heller. Så idag har det bara varit lite sol-o-bad-o-strosande-på-stan. Semester, alltså! Vi gick en sväng nere i hamnen och tittade på båtarna nu i kväll och det är ju bara att konstatera. Igen! Att livet är orättvist! Här kommer lite bilder i alla fall.

Tour of Corsica
söndag 10 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

Yes box, here we go again. Sommarens resa går till Korsika. Det är väl ingen riktig ”cykelresa” även om jag befarar att det helt klart kommer att bli cykelbetonat. Hjälmen är med men att hyra en vélo visade sej inte vara det lättaste. Men det fixar sej nog i morgon. Jag måste ju

Korsika - Ile de beauté
söndag 26 september 2010 - Calvi, Korsika, Frankrike

Korsika kallas "Ile de beauté" - skönhetens ö. Och det är väldigt vackert också! Vi landade den 18 september i Alghero på Sardinien. Vi hämtade ut hyrbilen som var en Lancia Musa (ful men helt ok motor enligt Olle) och åkte till Santa Teresa di Gallura längst i norr. Vi stannade i Porto

Vackraste ön heter Korsika
tisdag 31 augusti 2010 - Calvi, Korsika, Frankrike

Klockan var runt åtta på morgonen på La Maddalena när jag följde Chiara från båten till hennes vespa. Jag hade träffat henne tidigare på kvällen och efter en del Sambuca lyckades vi ta oss till ett disco i utkanten av stan. Vi körde thai style = tre personer på en moppe till discot.

Jonas Danielsson
jonasdanielsson i Segla Medelhavet
Calvi, Korsika

Calvi, Korsika

18 juni 2012 - 11 augusti 2012

Tour of Corsica 2011

Tour of Corsica 2011

9 juli 2011 - 13 augusti 2011

Min "Cykelvasan 2011" börjar på Korsika.

Second honeymoon - Corsica

Second honeymoon - Corsica

18 september 2010 - 25 september 2010

Den 18 september flög jag och maken till Sardinien, hyrde en bil och for över till Korsika. Där gjorde vi ett varv motsols med många stopp för fotografering och glass. Vi firade ettårig bröllopsdag den 19e!

Segla Medelhavet

Segla Medelhavet

1 juli 2010 - 1 oktober 2010

Jag och Martin ska med liten erfarenhet men stort mod segla våran båt Vita Nova genom Medelhavet.

Handymans diaries Corsica 2010

Handymans diaries Corsica 2010

3 april 2010 - 30 oktober 2010

Jobbar en säsong som handyman på Hotel Napoleon Bonaparte i Korsika åt Langley travel!

Anders Olsson
DMFCasper