Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées

Tre underbara dagar i la vall

Efter en kortare tågresa över den spanska gränsen, begav vi oss tillsammans med Oskars familj till den lilla byn la vall. Byn där vi i princip var helt ensamma, och där bröllopet mellan Petter å Maria fulländades. Otroligt vackert beläget, på en utegård till ett gammalt kapell. Temat var

Sailing

Nice coastline good winds it works well now not too far to end destination

Diving

So some days to explore the east coast between France and Spain

Salty sea

A long leg to Sete and a needed swim in the salty blue Mediterranean sea

19 dagar på väg

Söndagen den 1/7Kom iväg vid 7.30 på morgonen då det var lite svalare. Perfekt temperatur att starta våra kommande110 km med.Vi följde vägvisningen från mobilen de första två kilometrarna. Vägen slutade vid en soptipp. Alltså bara att vända och börja om från början. Vi tog en annan

Lena Haraldsson
BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Matchrappoirt

Det blev en svensk mardröm mot Italien.Eder avgjorde matchen i den 88:e minuten.Nu måste Sverige med största sannolikhet vinna mot Belgien i den sista matchen.– Tror vi att det är möjligt? Hundra procent, säger John Guidetti till SVT.PLUS ZOOM: Var du på plats? Leta efter dig själv i det

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i I Zlatans snigelspår
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Det där med vilse....

Vaknade i morse på en parkering utanför en idrottsanläggning, nånstans typ 20 mil söder om Rennes. Skitkallt i husbilen, visade sig vara typ 8 grader ute. Den planerade PW uteblev 🏃❄. Men med förflyttning söderut och strålande sol 🌝🌞 så blev det till slut dryga 20 grader.

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen i Vilse i Europa
Senast aktiv - från Luxemburg
Andorra

Då lämnar vi Roda de Isabena för andra gången i livet. Färden går på slingrande vägar. El Pont de Suert med sina höga hus och bergssluttningar på sidorna, vägar som går mellan flod och höga berg och utsikten från Soriguera. Lunch i Adrall innan vi kom fram till Andorra, som var en

SallyochMikael i MC till Spanien
Mycket fin MC-väg

Såg Gap från höjden, vackert, började stigning direkt från 735 m över havet. Serpentinvägar och sedan slingrande alpvägar. Kom till en by där det växte härliga bigarråer och åt sedan lite pirog inhandlad i Veynes boulangerie/bageri. Körde sedan över Le Rhone till havet där vi åkte

SallyochMikael i MC till Spanien
Sollan o Kent

Hej allihopa, vi har varit hela påskhelgen hos Sollan o Kent i södra Frankrike och haft jättemysigt med trevligt sällskap god mat o dryck. På onsdag åker vi vidare till ett litet ställe i norra Spanien som Christer äntligen vill åka till.Tiden här har gått så fort, vi har varit på 2,

Yasmin Sjöström
riverroy i Från regn o rusk mot solen
En minisemester i september

En minisemester i september

9 september 2018 - 25 september 2018

Tre länder ska vi avverka på två veckor, med den Spanska pärlan Barcelona som utgångspunkt. Därefter följer en sightseeing i omkringliggande sevärda städer och byar för sedermera korsa gränsen till den lilla bergsbyn la Valle där ett stundande Bröllop med fantastiska människor väntar. Avslutar resan med ett besök i den vackra bergskedjan Pyrenéerna, i suveräniteten Andorra!

Till Barcelona med cykel

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

MC till Spanien

MC till Spanien

12 maj 2017 - 4 juni 2017

Båt tåg och MC

Från regn o rusk mot solen

Från regn o rusk mot solen

31 mars 2017 - 20 maj 2017

Kåralycke, Röstånga, Danmark, Tyskland, Holland, Frankrike, Italien, Kroatien o hem igen

På igen! Provence!

På igen! Provence!

28 augusti 2016 - 11 oktober 2016

Med hund och husvagn i Provence

I Zlatans snigelspår

I Zlatans snigelspår

16 juni 2016 - 19 juni 2016

EM-fotboll Sve-Ita, Toulouse, Pau och favoritstaden Biarritz... på tre dygn!

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Västra och södra Europa

Västra och södra Europa

15 augusti 2015 - 14 oktober 2015

Hej ! Den 15/8 börjar vår första "after work" resa! Det blir en tur med bil genom västra och södra Europa. Vi börjar med släktbesök på Jylland. Sen går turen till ölbyn Chimay i Belgien för att fortsätta till några vinområden i Frankrike. Ett stopp hos Sarah,s släktingar i Clermont-Ferrand ingår också i planerna. Baskien lär vara fint så där stannar vid nog till innan vi tar oss till norra Portugal. Sedan väntar en veckas semester med hela familjen i Assumar. Hemresan startar med en vecka i Andalusien. Sedan stannar vi till i bl. a. Seté på vägen upp till München som blir vårt sista stopp ( tror vi).

Utan husbil i Europa

Utan husbil i Europa

13 juni 2015 - 10 juli 2015

Vi provar något helt crazy; vi tar Kia:n till Frankrike och Spanien!

116
132
114
119
104
113
117
6 D914, Cerbère, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées, Frankrike
114 Avenue Gén de Gaulle, Cerbère, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées, Frankrike
D914, Banyuls-sur-Mer, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées, Frankrike
117
178
200
168
Chemin de Halage, La Grande-Motte, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées, Frankrike
174
7 D62B, Le Grau-du-Roi, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées, Frankrike