Banyuls-sur-Mer

Sailing

Nice coastline good winds it works well now not too far to end destination

Auf Wiedersen

Ja ha, det blir inte alltid som man planerat! Jag tvingas avbryta resan här utan att ens ha rullat av hojen av vagnen. Med lunginflamtaion ska man inte fresta på kroppen mer, marginalen är liten. Därför tar Kerstin o jag flyget hem i morgon. De övriga kör vidare enligt plan och vi hoppas att

Varma kvällar vid Medelhavet

Den andra turen gick till Cadaques och ut till fyren Cap de Creus dock utan besök på Dali-museét. Mot Roses och Figueres samt småvägar till Portbue och Banyuls. Svalkande vindar efter kusten med mycket varmt (33oC) på plattlandet söder om bergen. Kerstin o Urban tillbringar ännu en dag i

Framme

Efter resa i tre dagar och 230 mil har vi kunnat checkat in på Hotell Manoir. Resan i Tysklqnd gick i behagligt väder 15oC. I Frankrike betydligt varmare och jobbigare i en bil utan AC. Ett glas öl och plums i säng.

Framme

Pyrenéerna

Pyrenéerna

28 augusti 2011 - 12 september 2011

Snart bär det iväg efter 2 års planering. Hoppas bara att alla, ink. mig själv, ska hålla oss friska.