Collioure

Underbara dagar vid Medelhavet

Vi har haft underbara dagar här vid spanska gränsen och i kanten av Pyrenéerna. Har kopplat av med läsning och njutit av utsikten naturligtvis ett dopp eller fler. Vi bor ca 1 km från en jätte mysig liten stad, Collioure , med många fina mysiga gränder och vackra hus. Hit puttrar

Gunilla Gustafsson
GunLei i Tre Pensionärer på vift
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Collioure i Languedoc-Roussillon, Frankrike (Nationaldagen den 14/7 2012)

Den medeltida borgen "Fort St Elmo" som ligger uppe på berget i Collioure, Sydfrankrike. Fort Saint Elmo byggdes under ledning av Karl V och därefter av Filip II runt en befintlig torn signal och ligger på en kulle mellan Collioure och Port-Vendres. Denna arkitektur är revolutionerande för

Sista rycket i Frankrike på vägen ner.

En kort notis innan jag lämnar Frankrike bakom mig. För den här gången, jag ska ju tillbaka sen. Jag blev rekommenderad att besöka staden jag är i nu, Collioure. En orörd liten stad vid havet nära den spanska gränsen, precis nedanför Pyrenéerna. Jag kom hit för en stund sedan och har

Collioure

Dag 3 och 4 Hade lite sovmorgon men kom iväg vid 09.30. Körde på icke betalväg fram till Lyon där vi valde att köra på betalmotorväg fram till Collioure. Vi hade pratat om antingen camping eller ställplats men till slut valde vi ställplatsen då vi eventuellt inte skulle stanna mer än en

Suzanne Jirevall
suzanne11 i Spanien, Portugal
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Tre Pensionärer på vift

29 augusti 2019 - 29 september 2019

Upptäcka nya områden i Frankrike och naturligtvis besöka favoriterna Vi ska naturligtvis ha jätte roligt, mysigt, uppleva, lära, äta gott och dricka gott. Vi längtar.

Motorcykelresa genom Europa 2012

23 juni 2012 - 18 juli 2012

Motorcykelresa genom Danmark, Tyskland, Frankrike och Spanien.

Två hjul, en man, noll koll.

1 oktober 2011 - 1 maj 2012

Jag har som ambition att cykla till Nordafrika, hela vägen från Uppsala. Dom enda platserna som jag på förhand bestämt att jag vill stanna till på är Köpenhamn, Berlin, Aix en Prevence och Barcelona. Därifrån tar jag mig via Gibraltarsundet över till Marocko. Som rubriken antyder så är detta inte något jag har tidigare erfarenhet av. Det är min första långresa, och cyklar har för mig - tills nu - varit en förbrukningsvara.

Spanien, Portugal

17 juni 2011 - 15 juli 2011

Den 17 juni börjar vi vår resa till Spanien och Portugal med vår husbil. Det är jag, min man och vår yngsta dotter som åker. Just nu håller jag på med planeringen inför resan.