Pays de la Loire

Rennes!!!

Efter en mäktig dag med mycket intryck på Normandie kusten tog vi ett stopp i Rennes. Wow vilken stad! Tänk vad tillfälligheter styr. Ingen av oss hade nån koll på Rennes, såg bara en bild nånstans på gamla korsvirkeshus i den gamla staden. Och Rennes låg på vår resa söderut, så vi

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen i Vilse i Europa
Senast aktiv - från Luxemburg
En dag i champagne
tisdag 1 juli 2014 - Champagné, Pays de la Loire, Frankrike

Idag vaknade vi sent och Hampus och Niklas gick till krogen för att hämta sin baguette till frukost. Solen värmde redan skönt och himlen var klarblå. Sebastian kom ut och presenterade sig på bra engelska som son i huset och att vi var välkomna på visning av familjen tillverkning av

Champagne
måndag 30 juni 2014 - Champagné, Pays de la Loire, Frankrike

Idag tog vi lite sovmorgon i bergen mitt i Luxemburg. Solen sken när vi vaknade och grabbarna gick till butiken och köpte nybakade fralla. När vi lämnat ställplatsen för vår resa till Paris hann vi inte åka mer än 2 km innan vi svängde av färdplanen för att besöka ett slott som heter

Alla ska bada
torsdag 19 juli 2012 - Cherré, Pays de la Loire, Frankrike

Det har inte varit så händelserikt de senaste dagarna och jag har känt mig lat så det har inte blivit något bloggande. Efter att ha lämnat hotellet i Saint-Brieuc åkte vi iväg åt sydväst. Vi hade tipsats om staden Morlaix så vi åkte dit, besökte turistbyrån, tog en promenad, tittade

Erika Johansson
giika90 i Rennes, Frankrike
Senast aktiv - från Saint-Brieuc, Bretagne, Frankrike
Vitkål i Nantes
fredag 11 november 2011 - 12 Rue Beausoleil, Nantes, Pays de la Loire, Frankrike

I slutet på vår paristid kände vi båda att vi verkligen ville ut på landet. Storstäder är stora och stadiga, men Paris är mer koncentrerad än de flesta - otroligt mycket människor och byggnader på minimal yta. Nantes erbjuder onekligen mer andrum, men vi vill ha syre och tystnad och

Tidig morgon i frankrike..

Idag är vi uppe i ottan för att hinna med oss och komma iväg mot Normandie i hyffsad tid. Beatles i högtalarna peppar oss att inte somna om. "Baaaby you can drive my car!" sjungs det, vilket är precis vad vi ska göra! Det tar ca 3,5h att köra från Nantes upp till Normandie. Första stoppet

Band of Brothers

Igår gjorde vi Nantes by foot. Promenerade runt staden och Linus visade mig på alla möjliga saker och platser. Nantes är en fin stad, ganska stor men med en småstadskänsla. Bor ca 100 000 i staden och ca 300 000 i området berättade L. Precis som i paris så är alla husen här höga, finns

Senast aktiv - från Sundsvall
Sovmorgon, näsblod och franska balkonger

Fredag 8/7 Idag har varit en mindre händelserik dag, det mesta av tiden har gått åt till transport faktiskt. vi segade på som sniglar imorse och klev inte upp föräns (som i talspråk rimmar på brunch, punch och lunch) halv tio. Då blev det en dusch, lite uppfräschning och ompackning,

Medelhavsturne
torsdag 30 september 2010 - Champagné-les-Marais, Pays de la Loire, Frankrike

Efter att pa nytt ha gjort ett anfall mot Frankrikes territorium langre vasterut lyckades vi komma in pa nagra mindre kanaler och vidare pa Canal Du Nord dar det blev till att aka hiss 73 meter i ett stort kar samt tva langa tunnlar den langsta 4320 meter med en meter tillgodo pa varje sida.

Jan-Åke Andersson
MsDorisSunnana i Medelhavsturné
Senast aktiv - från Finike, Turkiet
Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Europa m husbil sommar 2014

Europa m husbil sommar 2014

25 juni 2014 - 15 juli 2014

Resa till Normandie i Frankrike genom Tyskland, Holland och Belgien med vår nya husbil.

Rennes, Frankrike

Rennes, Frankrike

24 juni 2012 - 20 juli 2012

Efter att ha fått ett stipendium ger sig Erika ut på en spännande resa till Rennes i Frankrike för att studera.

Malins och Jens Liftaräventyr i Europa!

Malins och Jens Liftaräventyr i Europa!

18 oktober 2011 - 24 december 2011

Jag och min gamle galosch/söta lilla kalv Jens beger oss ut på ett svindlande liftaräventyr! Vi planerar att se platser som är nya för oss, träffa nya vänliga själar därute och leva på nåd. Destinationen är Frankrike (något ospecifikt), medlet är liftande, Couchsurfande, containerdykande, franskspråkande, improvisation!

Vive le france 2011

Vive le france 2011

4 juli 2011 - 12 juli 2011

1 vecka i frankrike, fördelat på Paris, Nantes och Normandie. Loooovely!

Anger, Frankrike september 2010

Anger, Frankrike september 2010

28 augusti 2010 - 3 september 2010

Så är det dags igen, Annci på konferens och jag har semester. Förväntar mig god mat och gott vin. Vädret ska enligt YR.no vara bra hela veckan. Detta blir vår första gemensamma resa till Frankrike. Det ska bli kul.

Medelhavsturné

Medelhavsturné

8 augusti 2010 - 8 augusti 2015

En långfärdssegling till Medelhavet.

Frankrike med bil

Frankrike med bil