2 Rue d'Italie

Sista dagen på Rivieran!

Idag så var det vår sista dag här nere på Rivieran. Tråkigt.. Vi började dagen med frukost som vanligt sen blev det utcheckning. Kommer sakna hotellet lite och då speciellt vår farbror i receptionen. Han har varit väldigt hjälpsam och verkligen gett oss bra råd. Efter utcheckning så

Sol & bad!

Idag var det som sagt tänkt att bli en slappardag, sånt som vi är usla på... Vi åt frukost strax efter 8 och gick sen förbi receptionen för att få kuponger till stranden. Om man bor på hotell längs strandpromenaden så har man rabatt på vissa strandställen, för att hyra solstol,

Födelsedag!

Hipp hipp hurra! Idag har vi firat födelsedag. Andreas 34:e! Ingen tårta, men väl ett stort lass med glass! Vi började dock dagen med frukost. Den är bra här på hotellet! Mycket att välja på! Efter det gick vi till bankomat o hämtade ut pengar o gick och handlade det vi inte

Första dagen!

(skriver en dag efter) Igår var första dagen vi vaknade i Nice. Strålande sol o redan över 20 grader i skuggan på morgonen! Härligt! Vi hade kollat ut ett mål för dagen, "slottskullen". Det är ett berg (kulle) här i Nice med otroliga vyer. På ena sidan ser man strandpromenaden o

Resdag!

Hej på er! I morse ringde väckarklockan tidigt, 04.45!!! Första morgonen som gifta...haha,otrevlig start att behöva gå upp så tidigt! Men målet med dagen gjorde ju att det kändes bättre! Vi kilade ner och åt frukost och gick sedan upp o hämtade väskorna o gick ner till flyget och

imp-art-ing

The Museum of Modern and Contemporary Art was lauded by Håkan as a must-see, and even the outside was impressive with a Loch Ness monster spouting water next to the entrance. The permanent exhibitions are mostly by local French artists like Yves Klein (who was so partial to a particular shade of

Sanna Wiklund
charis i Nice Can with Ease
Senast aktiv - från Vasa, Finland
kickst-art

Twenty eager artists, novice artists and companions arrived under the guidance of the well-known Ostrobothnian painter Håkan Ahlnäs. The hostel was situated halfway up a hill in what used to be a monastery and this showed in the austere interior livened up by reproductions of famous artworks.

Sanna Wiklund
charis i Nice Can with Ease
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Shopping

Idag var det shopping på programmet. Solen gömde sig bakom molnen och det tyckte vi var skönt. Men det dröjde ca 10 minuter, sen var den framme igen. Termometrarna (alla apotek har en) visade snart 30 grader. Ännu en dag av svett således. Först blev det en tur till en ölaffär. 12 öl

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Med Nikki till franska rivieran
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Några mil

Nerresan via Köpenhamn gick bra och bagaget kom direkt. Så det var bara att stiga ut i kvällsskymningen i Nice och hoppa in i en taxi som för 30 euro tog oss till vårt hotell, Gounod. Bra beläget, vi har ett stort rum med högt i tak och en liten balkong. Ut direkt, lite på måfå, åt

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Med Nikki till franska rivieran
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Franska Rivieran!

Franska Rivieran!

3 september 2015 - 10 september 2015

Nu åker vi till Nice på franska Rivieran! Sista dagen hyr vi bil och åker till Monaco och Italien! Wooohoo!!

Nice Can with Ease

Nice Can with Ease

11 september 2014 - 16 september 2014

Konst- och kulturresa på Rivieran med lokalkonstnär Håkan Ahlnäs som ciceron

Med Nikki till franska rivieran

Med Nikki till franska rivieran

6 september 2014 - 10 september 2014

Nikki och jag åker till Nice (och kanske Monaco) för några dagars shopping och turistande.

Apricale & San Remo

Apricale & San Remo

19 april 2014 - 22 maj 2014

Överraska 50-årig syster!

Provence

Provence

7 oktober 2013 - 11 oktober 2013

Nu är det dags för den årliga resan med tjejerna som går till St. Raphael och Nice i Frankrike. vi som resor är Kickan, Dorith, Lotta, Inger, Anita, Berit, Majlis och jag.

Europe Road trip

Europe Road trip

3 juli 2013 - 20 juli 2013

Välkommen att följa vår Road trip Europe 2013. Helt gratis,galet! :) Vi ska uppdatera så ofta vi har täckning, håller sams i bilen och inte är upptagna med att njuta av utsikten! Enjoy! OK ungar, dax att hoppa in i bilen! Kram the Ströms

Frankrike 2013

Frankrike 2013

28 juni 2013 - 8 juli 2013

France - Italy juni - juli 2013

France - Italy juni - juli 2013

15 juni 2013 - 8 juli 2013

En blandning av tåg, bil och flyg för att ta oss från Stockholm - Montpellier - Franska rivieran - Venedig - Friulien - Cortina d ampezzo och hem igen.

Luffen

Luffen

12 juni 2013 - 10 juli 2013

Jag reser fran barcelona till frankrike, italien; kroatien och sen upp till berlin pa natt vis! Good stuff:D

335
237