Frankrike

Vilse i Europa del två

Vilse i Europa del två

24 oktober 2018 - 30 oktober 2018

Den här hösten är vi i lite tidsnöd när vi ska käre husbil en ner genom Europa. Så vi väljer den kortaste vägen och har valt att hyra parkeringsplats strax utanför Barcelona denna höst/vinter.

En minisemester i september

En minisemester i september

9 september 2018 - 25 september 2018

Tre länder ska vi avverka på två veckor, med den Spanska pärlan Barcelona som utgångspunkt. Därefter följer en sightseeing i omkringliggande sevärda städer och byar för sedermera korsa gränsen till den lilla bergsbyn la Valle där ett stundande Bröllop med fantastiska människor väntar. Avslutar resan med ett besök i den vackra bergskedjan Pyrenéerna, i suveräniteten Andorra!

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Tunisien

Tunisien

16 augusti 2018 - 21 juni 2019

Ett återseende av en bekant kontinent men ett nytt land.

Rosa granit och slott

Rosa granit och slott

8 augusti 2018 - 1 september 2018

Utforska nya platser i Frankrike som vi varit nyfikna på och sluta med lite bubbel om tiden tillåter

Första besöket vid mitt Franska slott

Första besöket vid mitt Franska slott

13 september 2018 - 15 september 2018

Första besöket på Chateau Mothe-Chandeniers, slottet jag har köpt in mig som delägare i. Projektet går i första hand ut på att bevara och säkra så att det inte förfaller mer inte att renovera upp det till beboligt. Det kommer dock att bli ett Bed & Breakfast i en anslutande byggnad.

Tyger over Europe 2018

Tyger over Europe 2018

27 juli 2018 - 16 augusti 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Till Barcelona med cykel

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

Glasgow+lite flyg

Glasgow+lite flyg

16 juni 2018 - 16 juni 2018

Flyga lite och sen kolla in Glasgow.

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa