Franska Polynesien

Inställt Moorea-besök
måndag 29 februari 2016 - Franska Polynesien

Inställt Moorea-besök. 29/2. Idag skulle vi ha varit på Moorea och badat och snorklat. Vädergudarna ville annorlunda. Igår eftermiddag meddelade Kapten att besöket på ön ställdes in på grund av att sämre väder förutspåddes. Våra tenderbåtar bedömdes inte kunna transportera oss i

Tahiti
söndag 28 februari 2016 - Franska Polynesien

Tahiti 27/2. Idag när vi steg upp, höll Tahiti-lotsen på att styra in oss i Papeetes hamn. Inloppet kantas av ett mäktigt korallrev och marginalerna var inte stora. Förmiddagen var avsatt för en busstur på öns östra sida. Regnet hade vräkt ner i flera dagar men vi hade tur och fick se det

Stilla Havet mot Tahiti
torsdag 25 februari 2016 - Franska Polynesien

Stilla Havet, mot Tahiti. 23/2 – 26/2. Nya kryssningsdygn på ett lugnt Stilla Havet. Vädret är behagligt, 25-30 grader. Efter ca 2 dygn till havs passerade vi Pitcairn, ön där en del av myteristerna från Bounty slog sig ner. Eftersom mörkret fallit såg vi endast några ljus, som visade

Påstkön
måndag 22 februari 2016 - Franska Polynesien

Påskön. 21/2. Så var vi vid mytomspunna Påskön. Härifrån är det ca 350 mil till Chile och knappt 300 mil till Tahiti. Närmaste öar är ”Robinson Cruse-ön” (har vi passerat) och Pit Cairn, känd från Myteriet på Bounty (ska vi passera).

Kryssning mot Påskön
onsdag 17 februari 2016 - Franska Polynesien

Kryssning mot Påskön. 17/2-20/2. I Valparaiso lämnade ca 500 gäster båten och ungefär lika många steg ombord (många tyskar, både som lämnade och som kom ombord). Många lite yngre personer kom ombord, medelåldern sjönk något! Stilla Havet har nu på allvar presenterat sina långa

Tebax på Tahiti
fredag 4 juli 2014 - Franska Polynesien

Tebax på Radisson Resorts och man fick ett gigantsvit igen. 3 rum vad ska jag använda de rummen till !!! Onsdag och det är dags för en roadtrip runt ön. Tahiti ser ut ungefär som 2 st runda öar som har vuxit ihopa. Dvs det var alltså minst 2 vulkaner som hade utbrott relativt nära

Bora Bora

Först sköt de fel käring ….. Underbart start på en bok (Jan Guilllou, En medborgare höjd över varje misstanke) Air Tahiti började med att ställa in min flight det står i alla fall cancel men exakt samma flightnr flyger 11.40 istället för 0715 innan dess har de säkert bytat 5 gånger

Papeete Tahiti
onsdag 25 juni 2014 - Franska Polynesien

Man chockstartade med frukost redan kl 6 ! Fotbollsvm startar vi den tiden på den här sidan av klotet o sen var det så klart dags för some serious hardcore diving! Fick åka taxi tillbaka in till Papeete från Radisson Resort som ligger strax öster om Papeete vid Matavai. Det var här Kapten

Tahiti Here We Come
söndag 22 juni 2014 - Franska Polynesien

Så var det dags Det jag var mest rädd över att inte vakna på morgonen fast man ställt klockan och missa flyget. Nästa flyg går 5 dagar senare….. Det visade sig inte vara något problem man flög upp ur sängen runt 6 (det du Anders Mårtensson) Efter incheckning runt 7 ingen

Tahiti
onsdag 4 december 2013 - Franska Polynesien

Vi landade på morgonen på Tahiti i huvudstaden Papeete. På flygplatsenn välkomnades resenärerna av en ukuleleorkester och välkomstvärdinnor och värdar med blommor bakom öronen. Det var dyrt med boende på Tahiti men vi hade hittat ett pensionat med rimliga priser ett par mil söder om

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Southern Hemisphere Tour 2014

Vårat stora äventyr!

Drömresan

Drömresan

6 juni 2013 - 5 juli 2013

Resa under en månad till Franska Polynesien, Hawaii och New York.

fam Nilssons resa till Söderhavet

fam Nilssons resa till Söderhavet

16 december 2012 - 15 januari 2013

Tjoho!!! Nedräkningen är snart nere på noll nu, två dagar kvar i skolan och på jobben. Sen blir det "lilla julafton" på lördag och på söndag kör vi till Arlanda... egentligen till goda vänner i Upplands Väsby förstås :-)

One way trip.

One way trip.

21 september 2012 - 28 oktober 2012

Jorden runt på 38 dagar. Kommer vi att hinna?

2012-11 Jorden runt

2012-11 Jorden runt

2 november 2012 - 15 januari 2013

Resrutt: Stockholm - Rio de Janeiro - Iguazu - Buenos Aires - Colonia - El Calafate - Eldslandet - Puerto Madryn - Santiago - La Paz - Cuzco - Lima - Påskön - Papeete - Bora Bora - Moorea - Auckland - Christchurch - Cairns - Hong Kong - Singapore - Stockholm

Jorden runt med bebbe

Jorden runt med bebbe

14 januari 2012 - 28 februari 2012

Kuala Lumpur, Singapore, Australien, Nya Zeeland, Cook islands, Franska polynesien och Los Angeles med ett spädbarn. Tjohoo! Here we go!:)

Jorden runt på 280 dagar

Jorden runt på 280 dagar