Bakau

Första fredagen på resan....
fredag 2 mars 2012 - Bakau, Gambia

okej, denna dag hade ju kunnat börja bättre för min del.... vaknade kring 5 på morgonen med magkramp från h-vetet! och det ville inte ge med sig heller, utan det övergick till kräkningar efter ett par timmar. Sofia vaknade kring 8, och då erbjöd hon sig att gå å handla något som jag

Madelene Sundberg
madelenico i Gambia again....
Senast aktiv - från Piteå, Norrbottens län, Sverige
Day 18
fredag 14 oktober 2011 - Bakau, Gambia

Hey allihoppa :) Snacka om att tiden går fort/hurtigt. Allerede 18 dage i Gambia/Afrika! Just nu sitter jeg på en cafe och njuter en kopp kaffe med mjølk (finns det något bættre?) och en liten kaka/kage. Det ær min lilla inflytningspræsent/indflytningsgave til mig sjælv! Till dem som inte

Day 14
måndag 10 oktober 2011 - Bakau, Gambia

2 veckor/uger i Afrika precis and counting. Det ær måndag idag, så jag var på sjukhuset och senare hade undervisning med Gambianska medicinstuderande. Måste sæga ett par saker om Gambianska medicinstuderande - de ær enlig mig/efter min mening mycket bættre kliniker æn danska och svenska

Day 12
lördag 8 oktober 2011 - Bakau, Gambia

Hello world, Dag 12 i Gambia, Lidt mærkligt att tænka på att jag snart har varit hær i veckor/uger. Nu tar vi och sammanfattar veckan lite/opsummerer ugen: 1) Sjukhuset/Sygehuset, Good things: Jag startade officielt i tisdags (månda skulle jag bara skriva under en massa papper och fick en

Dag 6/7
tisdag 4 oktober 2011 - Bakau, Gambia

Fy fan. Tror jag dør. Eller er død. Kænns/Føles som om mitt huvud vill eksplodera, kan inte andas, har ont øverallt. Har antagligen blivit drabbad av den farliga, tropiska sjukdommen som kallas førkylning/forkølelse. Och hur fasen blir man førkyld i Afrika?? Faktiskt ær det lite

Day5/6
söndag 2 oktober 2011 - Bakau, Gambia

Kl er sent och jag har precis kommit hem från min førsta gambianska utekvæll. Vi var ute i Senegambia, ligger ca 15 min bilkørsel herifrån. Det er det området i Gambia der det bor en massa turister. De har inte riktigt kommit ænnu, men kommer i stora flockar om ca 1 månads tid. PRimært

Dag 5
lördag 1 oktober 2011 - Bakau, Gambia

Tack gode gud for elektricitet!!! Har nu klarat 4 dagar næstan helt utan strøm i min lilla laegenhet.. Så er det her i Gambia: ibland er det strøm, ibland inte..Men mest inte;)Men nu har det varit strøm i ca en timme!! Så gælder det att ladda upp mobilen, iphone, mp3, koka vatten och ladda

Day1,Bakau
onsdag 28 september 2011 - Bakau, Gambia

ööÄntligen framme... Efter en lång resa med 10timmars väntetid i Barcelona, landade jag i Banjul sent igår kväll. Första tanke: Landat i helvete, fan vad varmt och fuktigt,!! Efter en "trevlig" säkkerhetskontroll pa flygplatsen var det bara att ta taxi till lägenheten. Läagenheten er ok:

Day3,Bakau
fredag 30 september 2011 - Bakau, Gambia

Hej igen, Nu er det gatt 3 dagar och jag begynder att ha lite mer koll/styr pa saker og ting. Blivit lite mindre naiv og nu forhandlar jag med folk innan jag betalar..Och laert att be folk att lamna mig ifred/lade mig vaere pa et fint saett/paen maade :) Och saa har jag spist kylling och

Blogginlägg
fredag 14 januari 2011 - Bakau, Gambia

Idag holl vi i var sista lektion. Vara modrar foljde ocksa med for att se skolan och overlamna lite skolmaterial och annat som vi tagit med fran Sverige. Rektorn blev glad over grejerna och vi bytte kontaktuppgifter sa att vi kan fortsatta halla kontakt. Vi har lovat att skicka fotografier till

Gambia again....

Gambia again....

1 mars 2012 - 23 mars 2012

en avslappnande resa till mitt och Sofias favvoställe, Bakau - Gambia :D

AisInAfrica

AisInAfrica

27 september 2011 - 15 januari 2012

Praktik pa ett sjukhus i Gambia i 3 manader, och sedan blir det noje i Senegal, Mauitanien och Cap Verde :)

Projektarbete i Gambia

Projektarbete i Gambia

2 januari 2011 - 18 januari 2011

Jag och en kompis åkte tillsammans till Gambia för att göra vårt projektarbete. Vi undervisade barn i olika åldrar i dans.

Puerto Rico, Gran Canaria

Puerto Rico, Gran Canaria

28 januari 2011 - 28 februari 2011

En månad i värmen kommer att göra gott för kroppen.

Gambia

Gävle för RK maj 2010

Gävle för RK maj 2010

27 maj 2010 - 30 maj 2010

Röda Korsträff reggae o Gambiskt 60-årskalas

Gambia; "Främmande kulturer - Musik & Bild 15 hp"

Gambia; "Främmande kulturer - Musik & Bild 15 hp"

11 januari 2010 - 2 februari 2010

Jag läste en kurs i Gambia genom Örebro Universitet, "Främmande kulturer - Musik & Bild 15 hp". Vi var där i drygt tre veckor och fick möta fyra olika stammar som lärde ut en liten del av sin musik, sång och dans. Vi bodde i ett camp som låg i anslutning till byn Berefet. Tänkte så småningom uppdatera med lite bilder och anteckningar från min dagbok under resan.

Gambia med Examensuppsats Sjuksköterska

Gambia med Examensuppsats Sjuksköterska

17 mars 2010 - 31 mars 2010

Besök på sjukhus varvat med bad och utflykt till Georgetown.

Hans Arnekvist
Snigelmannen