Brusubi

Svarta ödlan
lördag 7 januari 2012 - Brusubi, Gambia

I dag såg Börje en nästan helsvart agamaödla på generatorhusets vägg. Han frågade Sainey om det finns svarta ödlor här, vi har aldrig sett såna förut. Nej, det finns det inte! Men sen såg de att ödlan kröp in i elverkets avgasrör som kommer ut gekom väggen. Den bor alltså där!

Nytt for 2012
fredag 6 januari 2012 - Brusubi, Gambia

Nytt stalle: http://ritvasgambia.blogspot.com/2012/01/nu-har-jag-bestamt-mig-att-inte-sitta-o.html och (Gambia Nature in English) https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=272160159512578&id=722809046&notif_t=like

Jag lamnar resdagboken
fredag 7 januari 2011 - Brusubi, Gambia

Resdagboken har tyvarr blivit alldeles for plottrig, tungstyrd och langsam, sa jag har valt att skriva pa ett annat stalle - Blogspot!! Mycket snabbare. Speciellt i Gambia ar det omojligt langsamt och svart att manovrera resdagboken, med modem! Det gar inte. Alla som vill folja min resa, far lov

Sista dagarna
tisdag 30 mars 2010 - Brusubi, Gambia

Torsdagkvall, forsta april!!!! Jag skrev dagboken har nedanfor for tva dagar sen, men den gick inte att publicera. Hoppas pa nagot battre tur denna gang. Nu klickar jag pa "publicera" och skriver sen lite bildtexter, de gick inte heller att spara forra gangen. Hall till godo.

Blir sa lite skrivet
torsdag 18 mars 2010 - Brusubi, Gambia

Ojoj, resdagboken har blivit eftersatt,det blir bara inte av att skriva hemma!! Nu har min nedrakning borjat, har drygt tva veckor kvar. Nina hjaplte mig att boka flyg fran Stockholm till Umea. Jag aker fran Gambia till Sthlm natten mellan 3-4 april. Sen stannar jag hos Nina o lille Valle till

Gambia time out 2012

Gambia time out 2012