Central River Division

Bila genom Gambia
söndag 13 augusti 2006 - Janjanbureh, Central River Division, Gambia

När vi kom in i östra Gambia var det lika fattigt som Senegal men mer tätbefolkat vilket gjorde att vi inte kunde hitta nåt lämpligt ställe att campa på. Vi tog istället in på ett hotell vid en stad som vid Gambiafloden. På ena sidan låg hotellet och andra sidan staden. Där fanns även

More Gambia
måndag 16 augusti 2010 - Janjanbureh, Central River Division, Gambia

These people I'm staying with are taking so good care of me it's crazy. They bring me food, they help wash my clothes, they give me my own room to stay in and there is really no end to it. I have hardly spent one gambian dalassi since I came here, because they supply me with all I need. And when I

Elina Edler
elinot i This is Africa
Senast aktiv - från Addis Abeba, Etiopien
Gambia, the land of "feel free"
torsdag 12 augusti 2010 - Janjanbureh, Central River Division, Gambia

12 aug Nu är jag i Gambia, i en liten by som heter Kartong. Det är mycket grönare här än i Senegal och det är skönt att inte vara i storstadens hets och avgaser längre. Jag kom hit till Kartong för att min kompis Sara är engagerad i Gambiarupperna i Sverige, och hon pratade med en kvinna

Elina Edler
elinot i This is Africa
Senast aktiv - från Addis Abeba, Etiopien
Första Afrikaexpeditionen med bil

Första Afrikaexpeditionen med bil

20 juli 2006 - 31 augusti 2006

Vår första resa till Afrika med bil som var startskottet till en mängd expeditionsresor och väckte på allvar mitt stora intresse för denna typ av resor. Det här är frihet!

This is Africa

This is Africa

29 juli 2010 - 7 april 2011

Jag åker till Västafrika, kanske Malawi och Sydafrika. Sen återser jag Etiopien innan jag kommer hem igen. Sak mest bara uppleva och resa, men hoppas på att hitta någonstans att stanna ett par, tre månader och hjälpa till med nått.

Resmål

Janjanbureh