North Bank Division

En helg i Vellarada
söndag 27 februari 2011 - Baddibu, North Bank Division, Gambia

Hej igen, Jag har precis kommit tillbaka till rummet i Kovalam efter en händelserik helg. I lördags morse satte jag iväg mot Vellarada, byn där jag gjort min studie. Jag hade blivit inbjuden av min tolk att stanna över natten med han och hans familj (fru och två döttrar, 21 år och 24

Corbett
måndag 14 februari 2011 - Baddibu, North Bank Division, Gambia

I morse kl 06.30 lämnade vi Delhi för att ta oss till Corbett National Park. Dessa knappa 30 mil tog cirka 10 timmar, inräknat med en fikapaus och en lunchpaus, som blev en sen lunch, ca kl 15.30. Staden där vi åt lunch var sista utposten så där bunkrade vi upp med lite frukt och choklad

Från Gambia till Mali via Senegal
lördag 9 maj 2009 - Barra, North Bank Division, Gambia

Mot Mali via Senegal -åkte häst med vagn vid gränsen & ett tillfälligt skenäktenskap Vakna tidigt. Svettig då strömavbrott fick fläkten att stanna. Ljudet av muslimska böneuppropare redan vid kl.4 och Oumie var redan ute och sopade. De köpte sedan ett paket el, bjöd mig på risgrynsgröt

Richard Winkfield
riwin i Madrid-Dakar ...& Gambia
Tigersafari i Indien 2011

Tigersafari i Indien 2011

12 februari 2011 - 3 mars 2011

Vi gör ett nytt försök att träffa på tigrar och andra vilda rovdjur i Indien och inte bara hjortar och apor.

Uppdrag - Indien!

Uppdrag - Indien!

9 januari 2011 - 8 mars 2011

Här kan ni, familj och vänner, följa mina strapatser i Indien och dela mitt äventyr. Det formella uppdraget går ut på att samla in material till min kandidatuppsats medan det informella uppdraget är att upptäcka Indien och skaffa oförglömliga minnen. Hoppas ni följer med!

Madrid-Dakar ...& Gambia

Madrid-Dakar ...& Gambia

27 december 2008 - 3 januari 2009

Starten på min långresa som kommer vara fram till början av augusti-09. En rivstart kan man säga, var rätt så aktiv, typ. :)

Jenny Borén
thedrill