Gambia

Surfa på vågorna
torsdag 23 mars 2017 - Kololi, Serrekunda, Banjul, Gambia

Vit flagg å sköna vågor idag att magsurfa på. Lifeguard Jonathan hade noterat att Gandalf grå såg ut att ha kul å försökte likna en delfin. Snarare val var det i verkligheten.

Flera dödssynder idag
onsdag 22 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Lättja.Som sig bör på semestern är detta synden ett att avverka. Solstol hela dagen efter Vings välkomstträff. Sedan tog vi lunch på lokala haket bredvid och stötte genast på Omar/Miickey som är vår självutnämnda guide och allt i allo. Sedan fick han ta oss till lokala supermarket och

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Resa resa resa å så på plats
tisdag 21 mars 2017 - Kololi, Serrekunda, Banjul, Gambia

Efter ca 10 timmars flyg inkl stop för tankning å besättningsbyte på Las Palmas så landa vi i Gambia ca 17.30 med start 06.10 hemifrån. Då skiljer det bara 1 timme i tidsskillnad.Att vi blivit vana resenärer skulle nästan straffa oss denna gång och att ha nära till Arn kan vara för

Gott nytt år
fredag 1 januari 2016 - Serrekunda, Gambia

Gott nytt år från oss i Gambia Äntligen gick det att publicera... Har jobbat vidare med huset även på nyårsafton ( men på nyårsdagen fick jag inte jobba ;0) ). Innertaket i vardagsrummet betsat. Själv har jag varit under taket och dragit el rör, varmt som f.. på dagen då solen ligger

God Jul
lördag 26 december 2015 - Serrekunda, Gambia

Är lite sliten idag efter gårdagens julfirandet. Här firar man inte julafton utan juldagen. Mat, dans, dricka och skratt. Jag och Bernadette hade lite Bugguppvisning, det var uppskattat, men Elias sa att han skämdes för oss ;0) Annars så trivs han bättre denna gång. Deltog själv lite i

Hakona Matata
onsdag 23 december 2015 - Serrekunda, Gambia

Fick en påminnelse av min syster om jag inte skulle skriva något här. Ja, vi är på plats och lever. Vi har börjat byta innertaket och eldragningen! som inte blev så bra gjort förra gången. En dag på stranden har det blivit. En hälsning från ett kylig morgon i Gambia (+20 ;o))

4/11 - 9/11
måndag 9 november 2015 - Serrekunda, Gambia

De tre veckorna börjar tyvärr närma sig sitt slut. I dag lördag åkte jag och Buba och hälsade på Fatoumata Sanyang i hennes souvenirshop vid Lamin Lodge. Vi var med och invigde den för ca 20 år sedan. Som vanligt köpte jag lite grand och prutade. Gör man inte det blir hon besviken. På

29/10 - 3/11
fredag 6 november 2015 - Serrekunda, Gambia

Andra veckan i Gambia har inte varit så intensiv. Mest solande i trädgården och bad i havet. I lördags åkte Barbro, jag och Ann-Marie med Buba, Babro och Jankee till en leksaksaffär och köpte dockor till flickorna. Det blev två fina dockor som kan blunda och säga "Mary had a little

20/10 - 28/10 2015
torsdag 29 oktober 2015 - Serrekunda, Gambia

Tisdag 20/11 Kl. 04.00 kom Olle och Ann-Marie och hämtade oss med taxi. Färden till Arlanda gick bra liksom incheckningen som var bland det smidigaste vi varit med om. Inget snack om vikten på väskorna och handbagaget vägdes inte. Vi hade inte behövt ta ur kaviaren och lite annat ur väskorna

Turntable
fredag 19 juni 2015 - Brufut, Gambia

16 juni På morgonen ger jag veckans matpengar till Gambiafamiljen för att de gör lunch och middag till mig, men ger nästan det dubbla för vet att de har det tajt veckan innan lön. Samba säger att jag är deras bästa gäst någonsin och att han kommer fortsätta be för mig varje kväll. Nu

Maria Lindström
Mima i Gambiaheten