Serrekunda

Avresa
tisdag 28 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Dagen startade som vanligt med utsökt frukost och sedan fm solstol innan packning å lunch. Flyget går 16.50 å bussen hämtar 13.35.ca 30 min till Banjul airport. Nästa gång egen transport.Bifogar utsikten från herrmuggen när Julbrew trycker på, Nice.

Söndag i djungeln
söndag 26 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Heldag i djungeln å på mangroverfloden idag. Riktigt kul tripp i sakta mak med 5 andra landsmän. Bra tid att åka hit nu, mer tid till allt å ingen hets/kö.Vi blev spådde av bushman för första gången. Lycka å välgång till oss samt varsin "spooky" spådom om oss bägge som man undrar hur

Lokal guidning med lärdomar
söndag 26 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Abdullaley eller Abdullah, vi är inte riktigt säkra vad vår lokale guide som haffade oss via Monkey Park hette...På morgonen hämtade han å lokale taxi chauffören Lalah, upp oss via hotellet för att först ta oss till crocodilepark. Det var en kort tur först via museumet å sedan till

Finmiddag & apornas planet
fredag 24 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Torsdagen tillbringades med strandpromenad till Monkey Park å halvvägs dit träffa vi på en man som kunde ta oss in bakvägen, planka alltså, "its ok maaan". Vi bangade å då sa han att han inte ätit på flera dagar. Tyvärr går det inte att rädda alla människor. Väl framme blev vi

Surfa på vågorna
torsdag 23 mars 2017 - Kololi, Serrekunda, Banjul, Gambia

Vit flagg å sköna vågor idag att magsurfa på. Lifeguard Jonathan hade noterat att Gandalf grå såg ut att ha kul å försökte likna en delfin. Snarare val var det i verkligheten.

Flera dödssynder idag
onsdag 22 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Lättja.Som sig bör på semestern är detta synden ett att avverka. Solstol hela dagen efter Vings välkomstträff. Sedan tog vi lunch på lokala haket bredvid och stötte genast på Omar/Miickey som är vår självutnämnda guide och allt i allo. Sedan fick han ta oss till lokala supermarket och

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Resa resa resa å så på plats
tisdag 21 mars 2017 - Kololi, Serrekunda, Banjul, Gambia

Efter ca 10 timmars flyg inkl stop för tankning å besättningsbyte på Las Palmas så landa vi i Gambia ca 17.30 med start 06.10 hemifrån. Då skiljer det bara 1 timme i tidsskillnad.Att vi blivit vana resenärer skulle nästan straffa oss denna gång och att ha nära till Arn kan vara för

Gott nytt år
fredag 1 januari 2016 - Serrekunda, Gambia

Gott nytt år från oss i Gambia Äntligen gick det att publicera... Har jobbat vidare med huset även på nyårsafton ( men på nyårsdagen fick jag inte jobba ;0) ). Innertaket i vardagsrummet betsat. Själv har jag varit under taket och dragit el rör, varmt som f.. på dagen då solen ligger

God Jul
lördag 26 december 2015 - Serrekunda, Gambia

Är lite sliten idag efter gårdagens julfirandet. Här firar man inte julafton utan juldagen. Mat, dans, dricka och skratt. Jag och Bernadette hade lite Bugguppvisning, det var uppskattat, men Elias sa att han skämdes för oss ;0) Annars så trivs han bättre denna gång. Deltog själv lite i

Hakona Matata
onsdag 23 december 2015 - Serrekunda, Gambia

Fick en påminnelse av min syster om jag inte skulle skriva något här. Ja, vi är på plats och lever. Vi har börjat byta innertaket och eldragningen! som inte blev så bra gjort förra gången. En dag på stranden har det blivit. En hälsning från ett kylig morgon i Gambia (+20 ;o))

Gambia  Tour

5 december 2013 - 9 februari 2014

Gambia med fortsättning...

Gambia med fortsättning...

12 februari 2014 - 16 mars 2014

[b]Nu ska det bli av![/b] Vi ska äntligen få följa [b]Chigambas[/b] ([link url=http://www.chigambas.se/]http://www.chigambas.se/[/link]) ([link url=https://sv-se.facebook.com/CHIGAMBAS]https://sv-se.facebook.com/CHIGAMBAS[/link]) verksamhet på plats. Länge har vi velat se den fadderverksamhet som min bror med fru har byggt upp i [b]Basse[/b], långt in i den fattiga delen i Gambia. Ska bli såå spännande! [i]Och efter dessa två veckor kanske vi fortsätter vår resa, vi får se...[/i] Det blev Teneriffa runt med hyrbil...

Gambia!

Gambia!

22 januari 2013 - 6 februari 2013

Till Gambia för att besöka familjen till mitt hjärta:)

Repris på Gambia

Repris på Gambia

25 december 2012 - 8 januari 2013

Så är allt klart. Väskorna är packade och alla ligger och sover. Vi har haft en fantastisk jul med massor av skratt och ur-mysig tomte. Tomten ja, han kom och bankade på dörren och väckte oss alla. Sedan drog Hilda & Håkan till farmor och julade lite där, Edvin & Jag var hemma då Edvin var lite krasslig. Sedan har vi packat, öppnat paket och ätit. Nu ska jag gå och lägga mig så att jag orkar upp vid 3-tiden. Kram Malin m familj

Hugo Nordgren
afrik