Banjul

Avresa
tisdag 28 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Dagen startade som vanligt med utsökt frukost och sedan fm solstol innan packning å lunch. Flyget går 16.50 å bussen hämtar 13.35.ca 30 min till Banjul airport. Nästa gång egen transport.Bifogar utsikten från herrmuggen när Julbrew trycker på, Nice.

Söndag i djungeln
söndag 26 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Heldag i djungeln å på mangroverfloden idag. Riktigt kul tripp i sakta mak med 5 andra landsmän. Bra tid att åka hit nu, mer tid till allt å ingen hets/kö.Vi blev spådde av bushman för första gången. Lycka å välgång till oss samt varsin "spooky" spådom om oss bägge som man undrar hur

Lokal guidning med lärdomar
söndag 26 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Abdullaley eller Abdullah, vi är inte riktigt säkra vad vår lokale guide som haffade oss via Monkey Park hette...På morgonen hämtade han å lokale taxi chauffören Lalah, upp oss via hotellet för att först ta oss till crocodilepark. Det var en kort tur först via museumet å sedan till

Finmiddag & apornas planet
fredag 24 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Torsdagen tillbringades med strandpromenad till Monkey Park å halvvägs dit träffa vi på en man som kunde ta oss in bakvägen, planka alltså, "its ok maaan". Vi bangade å då sa han att han inte ätit på flera dagar. Tyvärr går det inte att rädda alla människor. Väl framme blev vi

Surfa på vågorna
torsdag 23 mars 2017 - Kololi, Serrekunda, Banjul, Gambia

Vit flagg å sköna vågor idag att magsurfa på. Lifeguard Jonathan hade noterat att Gandalf grå såg ut att ha kul å försökte likna en delfin. Snarare val var det i verkligheten.

Flera dödssynder idag
onsdag 22 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Lättja.Som sig bör på semestern är detta synden ett att avverka. Solstol hela dagen efter Vings välkomstträff. Sedan tog vi lunch på lokala haket bredvid och stötte genast på Omar/Miickey som är vår självutnämnda guide och allt i allo. Sedan fick han ta oss till lokala supermarket och

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Resa resa resa å så på plats
tisdag 21 mars 2017 - Kololi, Serrekunda, Banjul, Gambia

Efter ca 10 timmars flyg inkl stop för tankning å besättningsbyte på Las Palmas så landa vi i Gambia ca 17.30 med start 06.10 hemifrån. Då skiljer det bara 1 timme i tidsskillnad.Att vi blivit vana resenärer skulle nästan straffa oss denna gång och att ha nära till Arn kan vara för

Första dagarna
tisdag 4 februari 2014 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Vi kom fram sent på kvällen i lördags och resan gick bra, förutom att det kostade 500 kronor och en snusdosa att komma igenom säkerhetskontrollen. Kristina som jobbar på "future in our hands", där vi bor, hade fixat taxi åt oss och köpt vatten och mat. Lägenheten var finare och större

tiden rusar
lördag 2 februari 2013 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Nu har vi inte många dagar kvar här, på tisdag kväll flyger vi härifrån. Tiden har gått väldigt fort, men vi har njutit av sol och värme, god mat och trevligt sällskap. Bilder går inte att ladda upp här, dom får jag lägga in när jag är hemma så får ni se hur det ser ut här! Det

Terese Andersson
Trancetess i Gambia!
Senast aktiv - från Innsbruck, Tyrolen, Österrike
regn i Gambia
fredag 25 januari 2013 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Hej! Nu var ännu en dag till ända, tråkigt. Tiden går för fort! Som ni märker har jag lite problem att ladda upp bilder här, men har lyckats på facebook, så ni som inte har det får vänta:-) Idag har det vart regn och mulet hela dagen, precis som en sommardag i Sverige eller Norge. Vi

Terese Andersson

1 februari 2014 - 1 april 2014

Gambia!

Gambia!

22 januari 2013 - 6 februari 2013

Till Gambia för att besöka familjen till mitt hjärta:)

Repris på Gambia

Repris på Gambia

25 december 2012 - 8 januari 2013

Så är allt klart. Väskorna är packade och alla ligger och sover. Vi har haft en fantastisk jul med massor av skratt och ur-mysig tomte. Tomten ja, han kom och bankade på dörren och väckte oss alla. Sedan drog Hilda & Håkan till farmor och julade lite där, Edvin & Jag var hemma då Edvin var lite krasslig. Sedan har vi packat, öppnat paket och ätit. Nu ska jag gå och lägga mig så att jag orkar upp vid 3-tiden. Kram Malin m familj

Gambia 39 ggn på 36 år

5 januari 2012 - 19 januari 2012

Gambia igen

Gambia igen

10 november 2011 - 25 november 2011

Återvänder till Gambia för två veckors sol.

Västafrika 2011

Västafrika 2011

7 november 2011 - 28 november 2011

Min kära vän och kollega Ulf Gummesson och jag ska iväg på vår tredje resa tillsammans. Efter Ryssland 2006 och Kuba 2008 väntar nu en liten rundresa i västra Afrika. Senegal, Mauretanien, Gambia och Guinea Bissau ska få äran att ha oss som gäster.

Gambia

Gambia

13 december 2011 - 3 januari 2012

Jag ska till Afrika igen, denna gången för att besöka Aissata och sjukhuset i Banjul, Gambia.

Vänliga västafrika

Vänliga västafrika

28 augusti 2011 - 30 september 2011

Tja, varför inte? Resesällskapet är eminent och franskan kan bara bli bättre. MSF har många projekt på kontinenten och hösten är tråkig i Sverige. Målet är att bli än mer vänligt inställd till Afrika, värma upp franskan samt se lite av världen.

Sixtensvassaklor
My Kristoffersson