Serrekunda

4/11 - 9/11
måndag 9 november 2015 - Serrekunda, Gambia

De tre veckorna börjar tyvärr närma sig sitt slut. I dag lördag åkte jag och Buba och hälsade på Fatoumata Sanyang i hennes souvenirshop vid Lamin Lodge. Vi var med och invigde den för ca 20 år sedan. Som vanligt köpte jag lite grand och prutade. Gör man inte det blir hon besviken. På

29/10 - 3/11
fredag 6 november 2015 - Serrekunda, Gambia

Andra veckan i Gambia har inte varit så intensiv. Mest solande i trädgården och bad i havet. I lördags åkte Barbro, jag och Ann-Marie med Buba, Babro och Jankee till en leksaksaffär och köpte dockor till flickorna. Det blev två fina dockor som kan blunda och säga "Mary had a little

20/10 - 28/10 2015
torsdag 29 oktober 2015 - Serrekunda, Gambia

Tisdag 20/11 Kl. 04.00 kom Olle och Ann-Marie och hämtade oss med taxi. Färden till Arlanda gick bra liksom incheckningen som var bland det smidigaste vi varit med om. Inget snack om vikten på väskorna och handbagaget vägdes inte. Vi hade inte behövt ta ur kaviaren och lite annat ur väskorna

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Gjutning och murning på gång
söndag 11 januari 2015 - Serrekunda, Gambia

Det är problem att publicera dagboksinlägg....provar igen Nu är avloppsbrunnsgrävningen färdigt samt diket för muren. Och uppmurningen av avloppsbrunnen är påbörjad. Det var hårt i backen här, inget problem med lodrätta schaktväggar. Som schaktansvarig så håller jag koll på

Jan Olophsson
Joppe66 i Gambia 2015
Senast aktiv - från Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia
En dag på Gambiska skatteverket
tisdag 6 januari 2015 - Serrekunda, Gambia

Äntligen fick vi säljaren att betala "försäljningsskatten" så vi kunde betala stämpelskatten, så nu kan vi snart vara formellt fastighetsägare. Det tog fem timmar! Jag tror hans plan var att jag skulle bli less och erbjuda mej att betala hans skatt också... Folket på Gambiska

Jan Olophsson
Joppe66 i Gambia 2015
Senast aktiv - från Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia
Marie fyller år
måndag 24 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Måndagen den 24 februari Idag var nog det viktigaste att få kontakt med vår dotter Marie - födelsedag med stort F! Det bästa hade så klart varit att få krama henne men vi fick i alla fall kontakt så vi kunde sjunga för henne. En annan viktig sak att göra idag var att ta ut pengar vilket

En liten fågelutflykt
söndag 23 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Den 23 februari Uppe med tuppen - alltså redan kl 06.45! Blev hämtade av Lams tjugo i åtta och vi styrde kosan mot den lilla båthamnen vid brofästet. En typisk afrikansk blandning av båtar, skjul, försäljning, skräp, folk osv. osv. En egen "tvåvånings"båt fick vi och det blev en riktigt

Flätor...
lördag 22 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Fredagen den 21 februari Vaknade efter en jobbig natt. Ingrid hostade så mycket att hon nästan tappade andan. Jag fick låna hostmedicin av Anette mitt i natten och sen lugnade det ner sig. Tog det lugnt på förmiddagen med frukost och en bok i skuggan. Gick till en supermarket och köpte te mm

Safari med fara...
torsdag 20 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Torsdagen den 20 februari Idag ger vi oss ut på en utflykt med Lamstour. Det är vi två, Janne o AnnGreth och Anette o Jeff. Med i gruppen finns också en engelsk kvinna med sina 2 barn, 7 o 11 år gamla. Vi ger oss alltså iväg på en ordnad utflykt som ska innehålla detta: bilfärd - färja

Planeringsdag
onsdag 19 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Sitter på hotellrummet efter en god middag vid poolen tillsammans med Janne AnnGreth Annette Jeff Lena och Cissa. Annars började dagen med pengaväxling och kontakt med Lamstours . Han blev jätteglad att få träffa oss efter all kontakt via nätet, och han hade fått mycket att göra nu när