Västprovinsen

Ladda upp lite bilder
lördag 13 januari 2018 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Laddar upp lite bilder, skriver rubriker till dom

Gott nytt hundår
onsdag 3 januari 2018 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Blev med hund på nyårsdagen!Kompisarna i Lamin hade hundvalpar och svärföräldrarna ville ha en "vakthund"Så efter nyårsdagsfesten i Lamin så kom vi hem med en hundvalp.Hon har fått namnet LillyHar varit till veterinären idag och vaccinerat henne mot rabies och så plockade de bort

El 24/7
fredag 29 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Har redan uppdaterat solcellanläggningen.Köpte en inverter som är inkopplad på husets elnät och automatisk kopplar om till batteridrift när stömmen går. Det märks inte att omkoppling sker.Köpte även ett batteri till,för denna invertern behövde 24V, så nu har vi 400Ah totalt som

God Jul
måndag 25 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

God jul på er alla.Julaftonsdagen firadade jag och grabbarna på stranden.Julaftonskvällen bestod av grisslakt.Nu spelas det musik ute på gården och det lagas mat bland annat av grisen vi slaktade igår.Har hängt undan lite kött som jag ska grilla. Ska grilla det imorgonSka ladda upp lite

VGA-kabel
lördag 16 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Hade glömt VGA kabel till datorskärmen så jag åkte till Westfield/Pipeline för att köpa.Men det var inte så enkelt att hitta en VGA-VGA kabel. I en butik så undrade dom om inte jag hade HDMI på skärmen, kanske sa jag. Sådan jag köpte den (VGA-HDMI), och skulle den inte passa så var det

På plats
fredag 15 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Nu har vi varit på plats några dagar.Resan ner gick bra, förutom att vi inte kunde checka in bagaget hela vägen till Gambia från Umeå pga av att vi åkte med Norwegian till Arlanda.Dom samarbetar inte med någon, inte ens sig själva! som någon av deras egna sa.Så vi fick ta ut våra 8

Utdrag ur dagboken, dag 6
lördag 16 januari 2010 - Brefet Bolon, Västprovinsen, Gambia

Lektionsfri dag! Idag har vi haft vår lektionsfria dag. Upplägget framöver kommer vara ungefär som så att vi har två lektionsdagar och sen en ledig dag, sedan två lektionsdagar igen, osv... Vi gick in till byn idag, alla förutom Gabriella som vrickade foten igår. Hon fick åka bil till

Utdrag ur dagboken, dag 5
fredag 15 januari 2010 - Brefet, Västprovinsen, Gambia

Andra dagen med Susu (och träningsvärk!). Idag lärde vi oss sången till dansen och som vi gjorde igår, så vi sjöng och dansade hela grejen. Texten lät ungefär; "Iala mendefa iala mendefa, mohonijy irendina, Berefetii mendefa". Sen var det lunch och jag mådde inte så bra. Kanske lite

Utdrag ur dagboken, dag 4
torsdag 14 januari 2010 - Brefet, Västprovinsen, Gambia

Första dagen med lektioner! Jag frös som en gnu när jag vaknade, och det var sjukt mörkt ute. Gabriella hade ställt sin mobil på klockan 07.20 eftersom frukosten skulle serveras klockan 08.00. Det var bara det att hon hade kvar sin mobil på svensk tid så klockan var egentligen 06.20. Vi

Utdrag ur dagboken, dag 3
onsdag 13 januari 2010 - Brefet, Västprovinsen, Gambia

Första dagen i Berefet! Vi fick återigen vakna av oss själva, dvs när vi ville vakna. Bråttom är då aldrig, man gör saker när man är redo helt enkelt... Hade tänkt att duscha, men det fanns inget vatten så det var bara att strunta i det. Efter packning och viss (!) väntan åkte vi.

Gambia 2017/2018

Gambia 2017/2018

12 december 2017 - 18 januari 2018

Gambia; "Främmande kulturer - Musik & Bild 15 hp"

Gambia; "Främmande kulturer - Musik & Bild 15 hp"

11 januari 2010 - 2 februari 2010

Jag läste en kurs i Gambia genom Örebro Universitet, "Främmande kulturer - Musik & Bild 15 hp". Vi var där i drygt tre veckor och fick möta fyra olika stammar som lärde ut en liten del av sin musik, sång och dans. Vi bodde i ett camp som låg i anslutning till byn Berefet. Tänkte så småningom uppdatera med lite bilder och anteckningar från min dagbok under resan.

Joppe66