Faji Kunda

Ladda upp lite bilder
lördag 13 januari 2018 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Laddar upp lite bilder, skriver rubriker till dom

Gott nytt hundår
onsdag 3 januari 2018 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Blev med hund på nyårsdagen!Kompisarna i Lamin hade hundvalpar och svärföräldrarna ville ha en "vakthund"Så efter nyårsdagsfesten i Lamin så kom vi hem med en hundvalp.Hon har fått namnet LillyHar varit till veterinären idag och vaccinerat henne mot rabies och så plockade de bort

El 24/7
fredag 29 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Har redan uppdaterat solcellanläggningen.Köpte en inverter som är inkopplad på husets elnät och automatisk kopplar om till batteridrift när stömmen går. Det märks inte att omkoppling sker.Köpte även ett batteri till,för denna invertern behövde 24V, så nu har vi 400Ah totalt som

God Jul
måndag 25 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

God jul på er alla.Julaftonsdagen firadade jag och grabbarna på stranden.Julaftonskvällen bestod av grisslakt.Nu spelas det musik ute på gården och det lagas mat bland annat av grisen vi slaktade igår.Har hängt undan lite kött som jag ska grilla. Ska grilla det imorgonSka ladda upp lite

VGA-kabel
lördag 16 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Hade glömt VGA kabel till datorskärmen så jag åkte till Westfield/Pipeline för att köpa.Men det var inte så enkelt att hitta en VGA-VGA kabel. I en butik så undrade dom om inte jag hade HDMI på skärmen, kanske sa jag. Sådan jag köpte den (VGA-HDMI), och skulle den inte passa så var det

På plats
fredag 15 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Nu har vi varit på plats några dagar.Resan ner gick bra, förutom att vi inte kunde checka in bagaget hela vägen till Gambia från Umeå pga av att vi åkte med Norwegian till Arlanda.Dom samarbetar inte med någon, inte ens sig själva! som någon av deras egna sa.Så vi fick ta ut våra 8

Gambia 2017/2018

Gambia 2017/2018