Kumasi

Sipi Falls + Ssese Islands = Lake Bosomtwe?
måndag 24 februari 2014 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Hej hej :) I fredags åkte jag iväg på mitt första backpackaräventyr här i Ghana – mot Kumasi. Jag tog en trotro från Gbawe station, ett byte till en annan trotro i Kaneshie för att sedan bli avlämnad på VIP station där bussarna mot Kumasi avgår. Enligt min bibel Lonely Planet skulle

Bye, bye, Kumasi
lördag 23 februari 2013 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Sitter på kontoret och väntar på eskort till bussen som ska ta mig till Accra, har precis sagt adjö till familjen, känns konstigt... Ska jag inte hit igen? Jo, förmodligen:) Det har varit intensiva dagar utan el mesta tiden. Jag har fått arbeta en del, Mike och jag har varit i flera byar

lika-olika
torsdag 21 februari 2013 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Tur att det inte gick att sms:a igår, jag var på väg att skicka mitt testamente, var inte helt säker på att överleva natten, VARMT, och elen hade lagt av, ingen takfläkt och ingen extrafläkt vid sängen. Och det är inte så att jag kan sitta ute tills jag slocknar, väldigt fina hintar

Varmt
onsdag 20 februari 2013 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Ok, jag kan sluta säga att jag aldrig har varit på ett ställe där värmen går mot det outhärdliga. Ska aldrig mer. Säga det. Ever. Det är svårt att beskriva, men det är en sån klibbig värme att man blir sjöblöt, särskilt mellan hakorna, sen dunstar det inte och går inte heller att

Svenskt Sallskap!
lördag 16 februari 2013 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Hej! Nu har det kommit en svensk tjej till vardfamiljen som ska stanna i 4 veckor. Ganska skont att kunna prata lite svenska! Nu har jag varit i Ghana 4 veckor, 5 kvar sa snart halva resan. Trivs battre och battre. Lattare att slappna av nar man tagit at sig kulturen. Har bara betalat for en

Noa Sandberg
Noa89 i Volunteer Ghana
Kumasi, Boamang, Ampabame
söndag 3 februari 2013 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Sa, antligen hittat ett oppet internetcafe! Jag har nu varit drygt en vecka med min vardfamilj! De ar valdigt hjalpsamma. pa helgerna ar vi i en liten liten by som heter ampabame. Man-Fred bor vi i Boamang. Vaaldigt manga tittar pa mig och ropar "Obroni"!, ett ord de anvander for vit man/kvinna.

Noa Sandberg
Noa89 i Volunteer Ghana
Accra och kumasi
tisdag 25 december 2012 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Anlände till Ghana och Accra efter en enkel och smidig resa, även om den var lång. Accra är nedgången och skitig stad och stora delar av staden ser ut som en stor shanty town (slum). Jag passade i Accra på att besöka National museum och fick lite info om landets historia, kultur och

Stefan Höglander
Evilshorty i Ghana
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
sjukhusbesök och resa till Kumasi
lördag 1 december 2012 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Hejsan kära älskade vänner. Nu är vi I Kumasi. Vi bor här I ett missionshus ihop med prästen hans fru och alla systrar och bröder. Skolan vi intervjuat på här är alldeles nybyggd och inte riktigt klar. Bara 200 elever och mycket trevlig. Vi kom I torsdags kväll och när vi vaknade på

Malin Bentsson
malinmalin79 i GHANA - Akosuas resa
Hetta, safari och malaria
onsdag 7 mars 2012 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Hej uthålliga läsare! De två senaste veckorna har bjudit på fantastiska och mindre fantastiska upplevelser. Vi börjar med det negativa och avslutar med det positiva (det är väl så man brukar göra va?): Negativt: - Tamale var STEKHETT. Sådär varmt så att det sticker i huden. Dessutom

resanmin i Ghana 2012
En students vardag i Ghana
onsdag 8 februari 2012 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Hejhej! Vad har hänt sen sist? Jo följande… Att strömmen och vattnet går titt som tätt har vi vant oss vid, däremot var det förra veckan lite väl extremt då båda försvann samtidigt under mer än ett dygn. Ingen el + inget vatten = ingen matlagning, hämtning av vatten ifrån brunnen,

resanmin i Ghana 2012
Senast aktiv - från Kumasi, Ashantiregionen, Ghana
Praktik och backpacking i Ghana!

Praktik och backpacking i Ghana!

28 januari 2014 - 25 juni 2014

Den 28 januari 2014 far jag söderut till Ghana för att göra min praktik i Accra. Efter fyra månaders praktik tar jag på mig backpackerväskan och åker ut på äventyr. Togo, Benin, Burkina Faso ?? ... var, när & hur är ännu oplanerat, men den som lever får se :)

Back to Ghana!

Back to Ghana!

16 februari 2013 - 26 februari 2013

Tillbaka för att besöka dem jag lärde känna sommaren 2011, särskilt mina två fadderbarn Mavis och Mabel - det är hos dem jag ska bo!

21 december 2012 - 6 januari 2013

Det blir en rundresa i Ghana och eventuellt en snabb avstickare till Togo.

Volunteer Ghana

Volunteer Ghana

19 januari 2013 - 25 mars 2013

Åker till Ghana för att som volontär undervisa barn i engelska och matematik, men även med en del andra arbetsuppgifter. På min lediga tid har jag tänkt att upptäcka och utforska Ghana så mycket som möjligt och ta till mig deras kultur!

GHANA - Akosuas resa

GHANA - Akosuas resa

15 september 2012 - 15 december 2012

Jag hör redan fåglarna, barnen, viskningarna om natten. Jag känner det varma regnet, de lysande lyktorna i mörkret. Sanden mellan mina tår. Akosua! ropar någon. Du skrattar. Vad ropade de? frågar jag. They have given you a name. Akosua, it means sunday born.

Ghana 2012

Ghana 2012

13 januari 2012 - 20 mars 2012

Något mer erfarna och med något mer pengar på fickan åker vi denna gång ut på äventyr TILLSAMMANS! Destinationen är Ghana och syftet är varsin Minor Field Study. Förhoppningsvis hinner vi med lite djungelbesök och annat svettigt och härligt också. Välkomna att läsa! /M & K

Möt Ghana

Möt Ghana

26 juni 2011 - 12 juli 2011

En resa arrangerad av volontärresor med lite jobb, lite sol o bad, lite annat turistande o lite safari. Förhoppningsvis en chans att lära känna en för mig ny del av vår värld

26 juni 2011 - 12 juli 2011

GHANA

GHANA

10 mars 2011 - 29 april 2011

Back home in Ghana!!

Back home in Ghana!!

13 februari 2011 - 2 maj 2011

Svart att slita mig? - JA! Nu ar det fjarde gangen pa lite mer an tva ar jag aker till detta fantastiska land. Och nu maste jag anda kunna kalla Ghana mitt andra hem. Maste ju saklart lata er folja med aven denna gang. Las, njut och drom er bort!

Matilda Granqvist
matildasol