Apor
lördag 25 maj 2019 - Gibraltar

Jodå, det blev några timmar på taket igår. Alvin skylde benen med en handduk och hade T-shirten på. Det funkade. Han har dock haft ont på ryggen i natt.Middag blev det. Förstås. Hamburgare av irländskt högrev, mycket gott. På ett ställe i mitten av gamla stan. Jag köpte därefter ett

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Malaga med Alvin
Senast aktiv - från Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien
måndag 22 februari 2016 - Gibraltar, Gibraltar

En dagstur till Gibraltar

Tiden går så fort
fredag 29 november 2013 - Gibraltar, Gibraltar

Det börjar närma sig 6 månader här i Spanien och Gibraltar, och det har varit en både rolig och lärorikt på samma gång. Det känns som varje resa och varje nytt land har fått mig att växa som person och jag är glad att jag begav mig ut för att se världen. Efter 1.5 år på Irland så

onsdag 20 november 2013 - Gibraltar, Gibraltar

Onsdag Guidad busstur till Gibraltar. Soligt och en fantastisk fin resa. Efter en krånglig tull och inpassering åkte vi till den sydligaste udden och blickade mot Marocko. Besök i en kalkstensgrotta. Därefter träff med aporna. Promenad på Main street och ett besök på Mark & Spencer (vi

Berit Axelsson

SofieRosmark i Utbytesår i Spanien
Senast aktiv - från Fuengirola, Andalusien, Spanien
Klippan och allt runtom
torsdag 7 november 2013 - Gibraltar, Gibraltar

Sista tiden har varit fruktansvärd när det gäller att ta sig till och från jobbet som ligger i gibraltar. Jag bor själv på den spanska sidan och vad som normalt sett tar 45 min att ta sig till jobbet slutar allt oftare på 1.5h som standard. Det är fruktansvärt frustrerande men jag ska

Tony Ingemar
Jackvegasman i Livet på klippan
tisdag 15 oktober 2013 - Gibraltar, Gibraltar

Yesterday we checked out the place by foot, Gibraltar is really really small so you will easily manage to do the whole place in a day. I find this place really funny- according to the people I talked to along our walk it´s only 30.000 people living here and they are completely “self governing”

Anna Häger
AnnaBayDreamer i Sailing around the world
Senast aktiv - från Portobelo, Colón, Panama
Landar i Malaga och åker direkt mot Gibraltar
måndag 26 augusti 2013 - Gibraltar, Gibraltar

Landade sent i Malaga, Spanien och lyckades ta näst sista tåget in till stan för att leta upp busstationen. Tyvärr fick jag vänta i 4 timmar på bussen som skulle ta mig till Algeciras och Gibraltar. Eftersom busstationen stängde mellan kl 2:00 och 4:00 fick jag och dom andra turisterna

Dag 14 Medelhavet (passerade Gibraltar)
fredag 11 maj 2012 - Gibraltar, Gibraltar

Idag passerade vi Gibraltar på vår väg från Atlanten till Medelhavet. Dock var det tidigt på morgonen så jag var tvungen att sätta klockan på sex! Och JA jag var uppe och kollade på soluppgången vid Gibraltar! Fast jag gick och la mig igen och sov till nio. Frukost i Windjammer och sedan

Malaga med Alvin

Malaga med Alvin

22 maj 2019 - 26 maj 2019

Alvins konfirmationspresent.

En månad i Malaga trakten

En månad i Malaga trakten

12 februari 2016 - 11 mars 2016

Tre generationer Sandgrenar hyr en lägenhet i Sitio de Calahonda, mellan Fuengerola och Marbella i Spanien en månad.

Jobba i gibraltar

Jobba i gibraltar

27 juni 2013 - 16 december 2013

Min resa i jakt på arbete och solen för en ljusare framtid.

Andalusien2013

Andalusien2013

12 november 2013 - 14 november 2013

Livet på klippan

Livet på klippan

27 juli 2013 - 31 december 2013

Så för ett par månader sedan så flyttade jag till Gibraltar i jakten på ett spännande jobb. Jag har tidigare bott en längre period på Irland men tröttnade snabbt på vädret och alla stora multinationella företag där vi satt på rad efter rad som ett myr koloni. Efter ett par månaders arbetslöshet och semester så fick jag jobb som SEO assistent på ett lokalt företag här. Och jag måste säga att jag trivs som fisken i vatten. Vädret är underbart och kulturen finns överallt. Så jag hade tänkt att dela med mig lite av en sida som jag jobbat lite på senaste tiden som förhoppningsvis ska inbringa lite lycka till den som vill testa på . [link url=http://www.vinn-pengar-gratis.se/]http://www.vinn-pengar-gratis.se/[/link] Den här sidan jämnför och ger dig ett bra fågelperspektiv över erbjudanden och bonusar som finns inom casino världen för tillfället. Få chansen att vinna lite pengar för något kul eller kanske t.om en resa hit.

Sailing around the world

Sailing around the world

30 maj 2013 - 31 december 2015

Vi seglar jorden runt. Vi startade i slutet på maj 2013 i Kroatien och tänker sakta ta oss ett varv runt jorden. För att se mer exakt vår resplan kolla in vår hemsida baydreamer.se. Vi planerar att korsa Atlanten december 2013.

Utbytesår i Spanien

Surfa i Portugal med stop i Finland, Gibraltar, Spanien och Marocco

Kryssning över Atlanten & i Medelhavet

Kryssning över Atlanten & i Medelhavet

28 april 2012 - 18 maj 2012

Nu ska vi ut på ännu en (förhoppningsvis) fantastisk kryssning med Royal Caribbean. Den här gången ska vi kryssa från Miami till Rom med fartyget Mariner of the Seas. Antalet uppdateringar kan bli begränsade då vi kommer att ha dålig tillgång till Internet men vi ska försöka ge er korta lägesrapporter under resans gång och sedan fylla på med mer text och framför allt bilder.

Tony Ingemar
Jackvegasman