Goa

Rutiner i hettan
onsdag 3 april 2019 - MPT GCB Building, Vasco da Gama, Goa, Indien

I morse anlöpte vi Marmugao (finns olika stavningar) i Goa, Indien. Gick en promenad i stan under förmiddagen. Hettan, 32 grader i skuggan tar hårt. Intensiteten i gatulivet är något helt annat än vad vi är vana vid. Ett myller av människor, bilar, mopeder, mm. I hamnen togs vi emot av en

Christer

amazing cakes

mereeva123 i My lovely images
Candolim Beach
tisdag 27 februari 2018 - Goa, Indien

Candolim is a census town in North Goa and is located in the Bardez taluka in the state of Goa, India. It is situated just south of the famous Calangute Beach, and is a popular tourist destination. :)

mereeva123 i resa
Agonda Beach
torsdag 1 februari 2018 - Agonda, Goa, Indien

Goa!Dagarna rullar på och det händer inte så mycket.  Vi har bytt boende och bor nu riktigt lyxigt för en mindre peng. Det är inte längre Beach front men mycket annat fungerar så mycket bättre. Bara att slippa jaga vattendropparna i duschen är värt en hel del. Det finns nog riktigt

Tommy Larsson
Molltas i Indien 2018
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Södra Goa
måndag 29 januari 2018 - Agonda, Goa, Indien

Södra Goa!Palolem:Nu har vi landat i Goa, men som vanligt ingen resa utan lite trassel. Vi lämnade Varanasi i morgondimman för att ta vårt flyg med Spice Jet till Goa via Hyderabad. Innan vi är framme i Goa får jag ett sms av ägaren till det boende vi bokat som sa att det var taxistrejk i

Tommy Larsson
Molltas i Indien 2018
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Döpte in 2018
måndag 1 januari 2018 - Margao, Goa, Indien

Vi firade in 2018 med en hejdundrandes utomhusfest med 1500 andra gäster. Imponerande buffé med mat från olika delar av världen som tillagades av kockar på plats. Livemusik, först med västerländsk pop för att övergå till Indisk techno, som var väl lite sisådär. Det var hög stämning

Skön vila efter lång resa
fredag 29 december 2017 - Goa, Indien

Resan hit gick fantastiskt bra. I Delhi lämnade vi av 2/3 av bagaget till vår blivande chaufför, Vinod, som stod utanför ankomsthallen. Ett snabbt överlämnande under vakters bevakande att jag inte skulle lämna området och att Vinod inte gick in utan biljett. Efter en del strul med

Julafton. Som vanligt ingen snö...
söndag 24 december 2017 - Agonda, Goa, Indien

Dagen har flutit på. Som vanligt blir det väl en snöfri jul men vi får väl vara glada om vi slipper ifrån regn. I förebyggande syfte så har vi beställt in varsin paraplydrink.Skall snart öppna lite julklappar. Skulle kunna vara att vi varit snälla men det är Anki som vanligt har skickat

Mikael Thorsson
mtn i Indien 3
Senast aktiv - från Bombay, Maharashtra, Indien
Tiden går men klockan är avtagen.
lördag 23 december 2017 - Agonda, Goa, Indien

Från Udaipur så funkade det fint med resan ner til Goa och vårt "hem"på Agonda beach. Vi kom fram vid 19-tiden på kvällen och checkade in. Men ganska snart satt vi där barfota i restaurangen med varm sand under fotsulorna. Vi blev väl mottagna då de kände igen oss från senaste besöken,

Mikael Thorsson
mtn i Indien 3
Senast aktiv - från Bombay, Maharashtra, Indien
Dancing with myself
onsdag 6 december 2017 - Candolim, Goa, Indien

Det första som mötte mig när jag kom till mitt andra hostel i norra Goa var ett bekant ansikte. Holländskan som jag mött i Chitwan(Nepal) som jag sen åkte till Pokhara med. Hade ingen aning att hon var i Indien, för den delen Goa. Det var en trevlig överraskning och vi pratade igenom vad

Tr

Familjen Odén till Indien

Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

Indien 2018

Indien 2018

12 januari 2018 - 12 februari 2018

Rundresa i den s.k gyllene triangeln samt till Varanasi. Vi avslutar resan med några slapparveckor i Goa.

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Costa Rica

Costa Rica

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Agonda  Gokarna - två Indiska pärlor

Agonda Gokarna - två Indiska pärlor

5 januari 2017 - 28 februari 2017

Yoga, skriva och Ayurveda .....

Ris(k)resa

Ris(k)resa

12 januari 2017 - 28 januari 2017

Årets vinterresa är till Goa, Indien efter tips från grannen hemma. Flyg och boende på stranden har vi förbokat, så vi skall husera på stranden i 14 dar och så lär vi väl veta om vi tål maten eller magsjuka får leva på ris , Indien är ju trots allt Indien. Vi har bokat en Beachfront bungalow på Agonda Paradise och bilder ser lovande ut . http://www.booking.com/hotel/in/agonda-paradise.en-gb.html? Flyger med Jet Airways via Amsterdam -Bombay till Goa ,med några sega timmar på Bombays flygplats både ner och hem, men biljetterna var billiga c.a 5 000 SEK per person

13 november 2016 - 5 januari 2017

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

Goalife!

Goalife!

4 september 2016 - 6 september 2016

Om livet säger "Åk till Goa!", då åker man till Goa!

Fabian Mossberg
filt