Grekland

Sista dagarna (5,6,7)
torsdag 12 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 5Även idag hade vi sovmorgon och sov nästan till nio. Vi hade bestämt tid till kl 10. Då möttes vi nedan för oss för en tur mot Pirate Bay. Vi kom dit ganska tidigt och restaurangerna hade precis vaknat till liv. Vi hängde här ett par timmar med sol och bad och sedermera lunch innan vi

Sista dagen på milos
torsdag 12 juli 2018 - Adamantas, Grekland

Sista heldagen på Milos hyrde vi en moppe. Vi gick till apollonas där de skulle vara bäst men de hade inga kvar. Så vi gick till firman tvärs över som hette acs. Här möttes vi av en kille som inte hade alla hästarna hemma. Det visade sig att han var ny på jobbet, men hallå!?3 gånger

Dag 4
måndag 9 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 4Vilodag. Vi sov som stockar till strax efter nio. Vi tänkte ta en liten moppetur för att se ön och så blev det. Vi kördemot klipporna men passerade dem och körde upp över ön till andra sidan till en liten hamnby som hette Rina. När vi kom dit så var där 3 restauranger längst in i

Segeltur runt Milos
tisdag 10 juli 2018 - Adamantas, Grekland

Tisdagen kom och vi hade bokat en tur med segelbåt runt milos. Thalassitra hette den. Helt klart den bästa båtturen på Milos. Vi åkte först förbi Tripidis och plaka och under hela färden fick vi höra pirathistorier. Det första stället vi stannade vid var en grotta som man kunde simma in

Mot Milos
måndag 9 juli 2018 - Plaka, Egeo, Grekland

Färden över till Milos var något rörig; båten var 45 min sen och vi visste inte om den ens skulle komma. Ingen att fråga fanns heller. På vår biljett stod seajet2 och  på båten som kom stod det superjet.. matrosen kollade knappt på biljetten och allt var huller om buller. Vi hittade

Dag 2(Kväll) och dag 3
söndag 8 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 2 (Kväll)Vi tittade på Sverige-England i kvarten (VM) på Climbers Station, det gick mindre bra för sverige men vi kom på att det inhemska bryggeriet Alfa har en weissebeer, så det dracks det under matchen. Efter matchen så blev det ingen vild fest men vi fick ju ha i oss lite mat i varje

Amorgos dag 2
lördag 7 juli 2018 - Kalotaritissa, Kalotaritissa, Grekland

Amorgos dag 2.Johan var så seg upp ur sängen. Att jag hade köpt morgonkaffe fick honom knappt att öppna ena ögat. Hihi men vad gör väl det vi har semester. Till frukost åt vi grekisk yoghurt med frukt och kaffe på terassen och bestämde dagens äventyr. Vi hade hyrt scooter för två

Första dagarna (0,1,2)
lördag 7 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 0 och 1Jag gick en timma tidigare från jobb då jag avslutat och överlämnat allt.Då gick vägen mot malmö där vi bodde på Hotell Mortensson, pga att vårt flyg skulle avgå 07:00 och det gick inga tåg så pass tidigt från Helsingborg.Marie-Louise joinade lite senare på kvällen när

Amorgos dag 1
fredag 6 juli 2018 - Katápola, Grekland

Resan till Amorgos gick bra. Båten var en hel timme sen och svenska mamman bakom oss var i upplösningstillstånd. Hon var framme och frågade 3 gånger var är båten & när kommer den. När den väl kom blev hon tokupprörd för att vi inte fick gå på! Den kanske lämnar utan oss och vi

Utflyktsdag Naxos
tisdag 3 juli 2018 - Naxos, Egeo, Grekland

Nu hade tisdagen kommit, vi har varit på semester i hela 6 dagar! Idag skulle vi hyra bil och åka en utflyktstur på Naxos. Vi fick tag i en röd fiat panda. Plutti plutt gullebil helt enkelt 😻 Något som är slående genom hela vår resa är att grekerna är så ihärdiga på att man ska

Kalymnos round 2

Kalymnos round 2

6 juli 2018 - 13 juli 2018

Vi är 10 pers som åker på en klättersemester till Kalymnos.

Grekisk ö-hoppning

Grekisk ö-hoppning

27 juni 2018 - 13 juli 2018

Paros-Naxos-Amorgos-Milos Here we come!

Albanien

Albanien

4 juni 2018 - 11 juni 2018

Nu är det dax att upptäcka Albanien ! Hoppas att det är den där oupptäckta prisvänliga pärlan med härliga stränder och trevlig befolkning som jag tror att det är ! Vi flyger till Korfu och bor där en natt .Dagen därpå tar vi färjan ( ca 20 min) till Sarande i Albanien. Där hyr vi bil och kommer att åka ung 35 mil och bo på fyra ställen .Vi avslutar med två dagar på Korfu för att cykla och se den ön litegrann! Häng med oss 😊

Idas resa

Idas resa

22 april 2018 - 1 oktober 2019

Idas resa fortsätter nu på detta forum då resedagboken verkar vara nerlagd.

11 april 2018 - 18 april 2018

Ligger lite efter mig bland Medelhavets öar så nu ser jag fram emot att uppleva Solguden Helios favoritö!

Grekland 2018

Grekland 2018

19 juli 2018 - 19 juli 2018

En expedition genom Europas östligaste berg på grus och asfalt

Agnetas betraktelser

Agnetas betraktelser

8 februari 2018 - 8 februari 2020

21 april 2018 - 30 april 2018

Aegean park by Atlantica

Utsjöskepparintyg o VHF/SRC i grekiska övärlden

Utsjöskepparintyg o VHF/SRC i grekiska övärlden

12 maj 2018 - 19 maj 2018

Min sambo Mia, jag o Anders en kompis från segelsällskapet samt hans flickvän Agneta vart sugna på att åka ner till Grekland o åka ut med en kursbåt igen där man kan läsa NFB-kurser(Nämnden för båtliv) som t.ex. Förarintyget för fritidsbåt, Kustskepparintyget, Vhf-certifikat samt Seglarintyg o även utsjöskepparintyg. Mia, Anders o jag var nere i maj 2016 o tog bl.a seglarintyg. Företaget vi åker med blir även denna gång Améus marine o denna gången skall Anders o jag läsa utsjöskepparintyg, Mia skall läsa VHF/SRCsom o Agneta skall läsa förarintyget o samtliga dessa kurser ingår i NFBs kursutbud(Nämnden för båtliv). Båten vi skall använda oss av är en Jeanneau Cyclades 50.5 med namn S/Y Lucky dice som hyrs av Navigare Yachting.

En må-bra-resa till Kreta!

En må-bra-resa till Kreta!

7 november 2017 - 31 december 2018

Okänt slutdatum! Vi reser från Juniskär. till Rethymnon Kreta.

Sofia Henriksson
Bubbelfian