Dyra våfflor
onsdag 26 juni 2019 - Thera, Egeo, Grekland

Vi badade vid poolen och i havet idag. Riktigt skönt härliga vågor i havet men rejält svårt att komma ut eftersom man stod på en hal stenbotten.På kvällen tog vi bussen till Fira. Vi åt på en restaurant med utsikt mot solnedgången priserna bar därefter... våfflor för 14 EUR! Efter mat

Busstur till Oia
torsdag 27 juni 2019 - Thera, Egeo, Grekland

Idag tog vi det lugnt vid poolen på hotellet hela dagen. På kvällen bestämde vi oss för att åka till Oia med buss. Vi promenerade till bussstationen väl där var det lika stort kaos som vanligt bussar överfulla, varmt... vi kom med en buss som tog oss till Fira väl där bytte vi buss för

Amorgos
fredag 21 juni 2019 - Katápola, Grekland

Igår anlände vi till Amorgos med färjan vid 4 tiden , det kom en minibuss från hotellet som hämtade upp oss och några andra. Vi lade in våra grejer på hotellet och hyrde sedan en bil för att kunna ta oss till olika ställen på Amorgos. Idag gick vi upp runt 9 och åt frukost för att

Båt till Naxos
söndag 16 juni 2019 - Naxos, Egeo, Grekland

Vi tog färjan till Naxos tog 45 minuter. Hittade hotellet snabbt, verkar fint! Gick till St. Georgia stranden och badade mycket varmare i vattnet än på Paros! Härliga vågor.Badade på samma strand en andra gång efter en paus hemma på hotellet. Åt matcrepes, jättegott! Efter maten gick vi

För blåsigt!
lördag 15 juni 2019 - Paros, Egeo, Grekland

Idag hade vi tänkt att vi skulle åka till Antiparos, tyvärr så blåste det för mycket...På förmiddagen badade vi på stranden vid hotellet, på eftermiddagen efter det att vi fått reda på att båtarna var inställda badade vi på stranden närmast staden. Inte lika fin strand som vår

Senast aktiv - från Amorgos, Egeo, Grekland
Det blev en dag på stranden...
fredag 14 juni 2019 - Paros, Egeo, Grekland

Tog det riktigt lugnt idag badade på de två stränder som ligger nära vårt fantastiska boende Kirki Rooms. Vi låg inte så länge för att inte bränna oss, men gick ut flera gånger och badade i det underbara vattnet. Middag på Katerina restaurant som ligger under vårt rum. Vi åt gyros

Akropolis och Paros
torsdag 13 juni 2019 - Aten, Attika, Grekland

Vi gick upp tidigt åt frukost på hotellets takterrass, underbar utsikt! Sedan gick vi upp till bortklippan. Det var varmt men inte otroligt varmt. Efter ca två och en halvtimme på Akropolis gick vi tillbaka till hotellet och vilade lite. Tog en taxi till flygplatsen för att ta flyget till

Framme i Aten
onsdag 12 juni 2019 - Aten, Attika, Grekland

Flyget var lite försenat när vi kom fram till Aten mycket beroende på alla amatörer som skulle checka in på flyget.... Stod nog en timme i incheckningskön för att checka in en pytteliten resväska... Vi tog en taxi från flygplatsen till hotellet helt klart värt det!!! Efter incheck på

Senast aktiv - från Amorgos, Egeo, Grekland
Bland antika gudar och nya vänner
tisdag 12 mars 2019 - Heraklion, Kreta, Grekland

En dag i Heraklion på Kreta, vad gör vi då? Vi var här i höstas och såg fantastiska Knossos, men missad Arkeologiska museet i Heraklion. I dag tog vi ny kontakt med de antika gudarna på museet och återupplivade de gamla sagorna och myterna. Efter förmiddagens intressanta vandring genom

Första greklandresan
söndag 14 juni 1992 - Egina, Attika, Grekland

Jag kommer faktiskt inte ihåg vilket år denna resa gjordes, så jag har gissat på 1992.Egina var en liten mysig hamnstad med traditionella kaféer, fiskmarknad, fiskrestauranger och hästskjutsar, samt en del barer och klubbar. Vi vandrade upp till Afaeatemplet en solgassande dag. Det är

Helena Rosenqvist
HumlanR i Grekland, Egina
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Öluff Grekland 2019

Öluff Grekland 2019

12 juni 2019 - 29 juni 2019

Äntligen ska vi åka till Grekland! Öluffa, med bad sol och god mat.

Grekland, Egina

Grekland, Egina

1 juni 1992 - 14 juni 1992

Chartersemester till Egina med mamma, brorsan och Therese. Är lite osäker på årtalet så jag har höftat.

Athen över en långhelg

Athen över en långhelg

9 juli 2016 - 12 juli 2016

Vi reste till Athen tillsammans med Berith och Mats, Jerry och Rebecka. Vi bodde strax utanför Athen, nära stranden och hade några riktigt slappa och härliga dagar.

Gert fyller 60 år - till Kreta med barn och barnbarn

Gert fyller 60 år - till Kreta med barn och barnbarn

6 september 2014 - 11 september 2014

Gert fyller 60 - och vad passar väl bättre än att fira födelsedagen med barn, respektive och barnbarn på ett Ving all-inclusive på Kreta! Vi hade en jättetrevlig vecka där! Gert och jag bodde i en trevlig lägenhet med poolen direkt utanför terrassen. Där hängde vi allihopa stor del av dagen. Barnen med familjer fick vars en lägenhet lite utspridda här och där. Frukosten och middagen pt vi tillsammans. Annars rådde var ochen om sig själv men det blev ändå att vi var tillsammans stor del av tiden.

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Resan till Kreta

Resan till Kreta

1 oktober 2018 - 17 oktober 2018

Till Kreta för kultur, vandring och rekreation

Samos Kokkari

Samos Kokkari

18 augusti 2018 - 25 augusti 2018

11 juli 2018 - 10 oktober 2018

Rundtur med båten i Egeiska havet

Kalymnos round 2

Kalymnos round 2

6 juli 2018 - 13 juli 2018

Vi är 10 pers som åker på en klättersemester till Kalymnos.

Grekisk ö-hoppning

Grekisk ö-hoppning

27 juni 2018 - 13 juli 2018

Paros-Naxos-Amorgos-Milos Here we come!

Kjell Och Pia Näslund
sjobo