Egina

Första greklandresan
söndag 14 juni 1992 - Egina, Attika, Grekland

Jag kommer faktiskt inte ihåg vilket år denna resa gjordes, så jag har gissat på 1992.Egina var en liten mysig hamnstad med traditionella kaféer, fiskmarknad, fiskrestauranger och hästskjutsar, samt en del barer och klubbar. Vi vandrade upp till Afaeatemplet en solgassande dag. Det är

Helena Rosenqvist
HumlanR i Grekland, Egina
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Tankar från sittbrunnen om kartor och affärsmodeller.
måndag 23 maj 2011 - Egina, Attika, Grekland

Jag imponeras dagligen över hur tillgänglig och billig information har blivit och blir och enligt mitt sätt att se det så sker det otroligt snabbt just nu, en liten historia från sittbrunnen: När jag planerade min seglats ner till medelhavet 2009 köptes kartor, minneskort med kart info till

Den gröna ön, vårt första stopp på väg till Medelhavet
fredag 6 maj 2011 - Egina, Attika, Grekland

Sitter på ett hotellrum i Dublin, är här på en europeisk LMI konferens med 120 kollegor från hela Europa, härlig miljö trevliga människor, för att inte tala om Irländarnas härliga humor och underbara folkmusik som bäst avnjuts på någon av dom otaliga pubarna i Tempelbar distriktet i

Den gröna ön, vårt första stopp på väg till Medelhavet
fredag 6 maj 2011 - Egina, Attika, Grekland

EGINA OCH ATEN - Sista dagen
fredag 10 september 2010 - Egina, Attika, Grekland

Imorse försökte vi ta sovmorgon, vilket var nästintill omöjligt pga värmen i rummet och hård säng. Kl 8.30 gav vi upp och gick istället ner och åt hotellets minimala kontinentala frukost med god service. Ett tag hade vi planer på att åka till Delfi för mer antik kultur, men värmen

Linda Westermark
LindaWestermark i Aten och Spetses (kurs)
Senast aktiv - från Shanghai, Kina
Fest i Grekland
måndag 24 maj 2010 - Egina, Attika, Grekland

Vilken Fest………… vi har skrattat, seglat, ätit gott, badat, utforskat nya öar, tränat, festat och lärt känna nya vänner, Vilken Fest..……!!!! Tanken var att skriva lite mer i dagboken men insåg att det skulle bli svårt. Nu har vi vinkat av sista gänget, Kerstin och jag har i två

ThomasKarlsson i 50-årskalas
forsta doppet avklarat
torsdag 1 april 2010 - Egina, Attika, Grekland

Jaha. Egina igen. Forst en natt i aten. i varsta fina lagenheten najs najs. Sen nu ute pa egina, o badat har jag hunnit med o rummet ar najs. traffat han som bodde hos oss ocksa o stallena verkar ha oppnat idag for sasongen sa de e tajming haha. men en trakig sak har vi sett, sag en missunge som

Ronja Olsson
piapistage i Egina igen
Senast aktiv - från Hässleholm, Skåne län, Sverige
Grekland, Egina

Grekland, Egina

1 juni 1992 - 14 juni 1992

Chartersemester till Egina med mamma, brorsan och Therese. Är lite osäker på årtalet så jag har höftat.

Segling maj 2011

Segling maj 2011

6 maj 2011 - 27 maj 2011

Vårt seglingsäventyr i Medelhavet fortsätter, vi börjar seglingsåret 2011 med nästan en månads segling i dom Grekiska vattnen, vår exakta seglingsrutt bestäms på plats. Grovt kan man säga att vi har två val antingen tar vi vänster eller höger! Vänster innebär Saroniska havet som ligger söder om Athen med lite snällare vindar, ett område vi ganska väl utforskat. Höger innebär Kykladerna, ligger sydost om Athen kan vara lite bättre vindar ofta nordliga, spännande öar och många platser som för oss är oupptäckta, definitivt beslut tar vi på plats när vi har en bra väderprognos mm. Första veckan är Kerstin och jag själva på båten för att putsa och feja. men också för att få en vecka för oss själv, Veckan därefter kommer 15 vänner för en veckas eskadersegling, för det äventyret har vi hyrt ytterligare 2 båtar. Därefter har vi ytterligare en vecka med segling tillsammans med Malin och två av hennes kompisar, ev. vill Adam också hänga på.

Aten och Spetses (kurs)

Aten och Spetses (kurs)

28 augusti 2010 - 11 september 2010

Linda och Jenny åker på kurs på Spetses. Självklart utnyttjas jobbförmånen med några dagar i Aten före och efter kurs.

50-årskalas

50-årskalas

30 april 2010 - 27 maj 2010

Ifjol tillbringade vi tre månader med att segla ner våra båt från Sverige till Grekland för att fira min (Thomas Karlssons) 50-årsfest i maj 2010. Nu är vi på plats och Festen ska genomföras, här kommer berättelsen..... Häng med!!!!

Egina igen

Egina igen