Egeo

Sista dagarna (5,6,7)
torsdag 12 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 5Även idag hade vi sovmorgon och sov nästan till nio. Vi hade bestämt tid till kl 10. Då möttes vi nedan för oss för en tur mot Pirate Bay. Vi kom dit ganska tidigt och restaurangerna hade precis vaknat till liv. Vi hängde här ett par timmar med sol och bad och sedermera lunch innan vi

Dag 4
måndag 9 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 4Vilodag. Vi sov som stockar till strax efter nio. Vi tänkte ta en liten moppetur för att se ön och så blev det. Vi kördemot klipporna men passerade dem och körde upp över ön till andra sidan till en liten hamnby som hette Rina. När vi kom dit så var där 3 restauranger längst in i

Mot Milos
måndag 9 juli 2018 - Plaka, Egeo, Grekland

Färden över till Milos var något rörig; båten var 45 min sen och vi visste inte om den ens skulle komma. Ingen att fråga fanns heller. På vår biljett stod seajet2 och  på båten som kom stod det superjet.. matrosen kollade knappt på biljetten och allt var huller om buller. Vi hittade

Dag 2(Kväll) och dag 3
söndag 8 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 2 (Kväll)Vi tittade på Sverige-England i kvarten (VM) på Climbers Station, det gick mindre bra för sverige men vi kom på att det inhemska bryggeriet Alfa har en weissebeer, så det dracks det under matchen. Efter matchen så blev det ingen vild fest men vi fick ju ha i oss lite mat i varje

Första dagarna (0,1,2)
lördag 7 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 0 och 1Jag gick en timma tidigare från jobb då jag avslutat och överlämnat allt.Då gick vägen mot malmö där vi bodde på Hotell Mortensson, pga att vårt flyg skulle avgå 07:00 och det gick inga tåg så pass tidigt från Helsingborg.Marie-Louise joinade lite senare på kvällen när

Utflyktsdag Naxos
tisdag 3 juli 2018 - Naxos, Egeo, Grekland

Nu hade tisdagen kommit, vi har varit på semester i hela 6 dagar! Idag skulle vi hyra bil och åka en utflyktstur på Naxos. Vi fick tag i en röd fiat panda. Plutti plutt gullebil helt enkelt 😻 Något som är slående genom hela vår resa är att grekerna är så ihärdiga på att man ska

Sista dagen i Paros och första i Naxos
måndag 2 juli 2018 - Naxos, Egeo, Grekland

Sista dagen i Paros var en riktig slöar-dag. Vi låg vid polen, badade & läste bok hela dagen. Lunchen intogs på Hotellet, ; johan tog ugnsbakade grönsaker fyllda med ris o grönsaker och jag en jäääätte bruschetta. På kvällen gick vi in till Naousa och satte oss på en balkongbar i

Paros dag 3 Kajak
lördag 30 juni 2018 - Naousa, Egeo, Grekland

Ny utflyktsdag dag 3 Paros. Idag ska vi på Kajakäventyr! Wohooo! Jag är så förväntansfull att jag vaknade kl 6.. johan sov så gott.. orättvist! Frukost blev en snabbis, de öppnar 8.30 & vi skulle in till busstationen i Nassoua. Så efter en skål grekiskyoghurt med hemgjord

Dag 2 paros upptäckningafärd
fredag 29 juni 2018 - Paros, Egeo, Grekland

Vi beslöt oss att utforska ön på dag 2. Lättast att ta sig runt här är med scooter, Dvs moppe. Till mammas stora skräck. Men vad fasiken man måste ju riskera lite för att leva 🤪😜Johan började köra och jag satt på bakom. Efter 10 min av skräckupplevelse insåg jag att detta går

Dag 1 Paros
torsdag 28 juni 2018 - Paros, Egeo, Grekland

Vi vaknade kl 9 och tog oss ner till frukost,här fanns 8st marmelader och hemgjord honung, grekyoghurt, frukt, flingor bröd och lite pålägg.. massa färsk frukt.. mums. Vi höll oss på förmiddagen vid poolen, läsandes bok, badandes och solandes. Det var såå skönt! Till och med Jenny

Kalymnos round 2

Kalymnos round 2

6 juli 2018 - 13 juli 2018

Vi är 10 pers som åker på en klättersemester till Kalymnos.

Grekisk ö-hoppning

Grekisk ö-hoppning

27 juni 2018 - 13 juli 2018

Paros-Naxos-Amorgos-Milos Here we come!

Idas resa

Idas resa

22 april 2018 - 1 oktober 2019

Idas resa fortsätter nu på detta forum då resedagboken verkar vara nerlagd.

11 april 2018 - 18 april 2018

Ligger lite efter mig bland Medelhavets öar så nu ser jag fram emot att uppleva Solguden Helios favoritö!

21 april 2018 - 30 april 2018

Aegean park by Atlantica

Klätter/solsemester till Kalymnos

Klätter/solsemester till Kalymnos

9 juli 2017 - 20 juli 2017

Jag, Camilla & Simon åker i 10 dagar till Kalymnos för att klättra, bad och sola.

Mykonos, Greece

Day 3 - 6

Sandra och Saga goes Rhodos

Sandra och Saga goes Rhodos

3 maj 2017 - 10 maj 2017

Jag och min dotter åker iväg på en semestervecka till Kolymbia, Rhodos, där ska vi sola, bada, mysa och bara vara. Och just de, vi ska äta massor av glass har Saga bestämt :)

Samos, Pythagorion (GR)

Samos, Pythagorion (GR)

1 oktober 2016 - 8 oktober 2016

Samos/Pythagorion, Kallisti. Jag, Lotta och Aaron.

Jenjul
Zveg