Egeo

Runtom på Rhodos och Symi
onsdag 18 april 2018 - Ialysos, Egeo, Grekland

Får lov att erkänna att jag haft en oförskämt bra vecka här på Rhodos! Vädret har vart över all förväntan såhär i april med sol och uppåt 26 gr vissa dar, enligt en del greker mer som juniväder så man tackar<3 Med bas i Ialyssos har jag njutit mellan de småutsvävningarna runtom

lenazvenson i Rhodos
söndag 15 april 2018 - Rhodos, Egeo, Grekland

Lite oväntat blev det alltså även min tur att resa till ljuvliga Rhodos! Läste mig till att denna soliga ö är ett av hela Europas mest populära resmål, wow! Även en svensk favorit för snacka om mycket svenskar redan nu, en pärla som varat i decennier och som verkar va lika aktuell

lenazvenson i Rhodos
Kattresan – en skeppskatts betraktelser
fredag 9 mars 2018 - Pythagorio, Egeo, Grekland

Freud lär ha sagt att tid spenderad med katter aldrig är bortkastad tid och det hade han naturligtvis alldeles rätt i!Att ha mig i sin närhet har en högst terapeutisk inverkan. Det minskar stress, ökar välmåendet och förbättrar således både den psykiska och fysiska hälsan. Att klappa

Dag 9
måndag 17 juli 2017 - Mirties, Egeo, Grekland

Den stora dagen i grottan! Grande Grotta. Som vanligt körde vi strax efter sex bort till klippan. Idag var första dagen som vi hade lite moln och sadeln på moppen var full av dagg. Luften kändes även väldigt kvav. Och det märkte vi på anmarschen till grottan. 15 minuter rakt uppför gör

Dag 8
söndag 16 juli 2017 - Mirties, Egeo, Grekland

Lazy sunday. Vi skulle klättra på eftermiddagen så vi kunde sova länge idag. Vi hängde vid polen halva dagen. Vi käkade på stället vid havet i närheten. De har grekiska eller kinesiska rätter. Och de gör de kinesiska rätterna riktigt bra. Vid tretiden snorklade jag och Simon utanför

Dag 7
lördag 15 juli 2017 - Mirties, Egeo, Grekland

Åter till de tidiga mornarna, vi lämnade hotellet strax efter sex på morgonen. Men idag behövde vi inte köra så långt med moppen för vi ska klättra på klippor (Geriakos) som vi kan se från hotellrummet.När det gick snabbt och lätt att köra moppen till där anmarschen börjar så var

Dag 6
fredag 14 juli 2017 - Mirties, Egeo, Grekland

Vi fick äntligen sova ut ordentligt, och det behövdes tydligen för vi sov till tolvtiden.Vi gick snett över gatan där vi sett en skyllt om frukost. De hade inte mycket men de hade en engelsk frukost som inte gick av för hackor. Och ägaren var en riktig trevlig prick.På eftermiddagen hände

Dag 5
torsdag 13 juli 2017 - Mirties, Egeo, Grekland

Efter 2 dagar med väldigt tidiga mornar så bestämde vi oss för att köra en eftermiddagsklättring, vilket betyder sovmorgon! Vi gick upp lite efter nio och körde iväg på moppen till ett ställe som heter Climbers Station. Vi hade blivit rekommenderade att äta omeletten och den var riktigt

Dag 4
onsdag 12 juli 2017 - Mirties, Egeo, Grekland

Idag gick det bättre vi kom iväg en kvart över sex och eftersom vi hade bensin i moppen kunde vi köra direkt till klippan. Vi hade inte kollat upp vart vi skulle så vi körde till samma ställe som igår Arginonta, för det fanns flera sektioner där som vi inte varit vid.Vi började med ett

Dag 3
tisdag 11 juli 2017 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Vi hade klockorna satta på 05:50 ish. Vi var båda (jag och Simon) på G strax efter sex. Vi gick ner och tog moppen och körde mot civilisationen för att tanka. Jag tänkte att vi borde tanka igår, men så blev det inte. Vi körde till en bensinstation, där vi stod en stund och försökte

11 april 2018 - 18 april 2018

Ligger lite efter mig bland Medelhavets öar så nu ser jag fram emot att uppleva Solguden Helios favoritö!

Agnetas betraktelser

Agnetas betraktelser

8 februari 2018 - 8 februari 2020

Klätter/solsemester till Kalymnos

Klätter/solsemester till Kalymnos

9 juli 2017 - 20 juli 2017

Jag, Camilla & Simon åker i 10 dagar till Kalymnos för att klättra, bad och sola.

Mykonos, Greece

Day 3 - 6

Sandra och Saga goes Rhodos

Sandra och Saga goes Rhodos

3 maj 2017 - 10 maj 2017

Jag och min dotter åker iväg på en semestervecka till Kolymbia, Rhodos, där ska vi sola, bada, mysa och bara vara. Och just de, vi ska äta massor av glass har Saga bestämt :)

Samos, Pythagorion (GR)

Samos, Pythagorion (GR)

1 oktober 2016 - 8 oktober 2016

Samos/Pythagorion, Kallisti. Jag, Lotta och Aaron.

Reseledare på Rhodos

Reseledare på Rhodos

14 augusti 2016 - 25 oktober 2016

Vårsegling 2016

Vårsegling 2016

26 mars 2016 - 5 juni 2016

Planerad segling från Kalamata via Kreta, Rhodos, Småsöarna runt Dodekaneserna till Leros för sommaruppläggning

Kustskepparintyget o seglarintyg i grekiska övärlden

Kustskepparintyget o seglarintyg i grekiska övärlden

7 maj 2016 - 14 maj 2016

Min sambo Mia, jag o Anders en kompis från segelsällskapet fick tips om ett företag som heter Améus marine som hyr båtar som kursbåt i Grekland där man kan läsa diverse NFB-kurser(Nämnden för båtliv) som t.ex. Förarintyget för fritidsbåt, Kustskepparintyget, Vhf-certifikat samt Seglarintyg o vart sugna på att ta seglarintygen samt att kompisen vill ta kustskepparen. Båten vi skall använda oss av är en 53fots(16,06m) Jeanneau Sun Odyssey 53 med namn S/Y Hope som hyrs av Navigare Yachting.

lenazvenson
Senast aktiv - från Kos, Egeo, Grekland