Kalimnos

Sista dagarna (5,6,7)
torsdag 12 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 5Även idag hade vi sovmorgon och sov nästan till nio. Vi hade bestämt tid till kl 10. Då möttes vi nedan för oss för en tur mot Pirate Bay. Vi kom dit ganska tidigt och restaurangerna hade precis vaknat till liv. Vi hängde här ett par timmar med sol och bad och sedermera lunch innan vi

Dag 4
måndag 9 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 4Vilodag. Vi sov som stockar till strax efter nio. Vi tänkte ta en liten moppetur för att se ön och så blev det. Vi kördemot klipporna men passerade dem och körde upp över ön till andra sidan till en liten hamnby som hette Rina. När vi kom dit så var där 3 restauranger längst in i

Dag 2(Kväll) och dag 3
söndag 8 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 2 (Kväll)Vi tittade på Sverige-England i kvarten (VM) på Climbers Station, det gick mindre bra för sverige men vi kom på att det inhemska bryggeriet Alfa har en weissebeer, så det dracks det under matchen. Efter matchen så blev det ingen vild fest men vi fick ju ha i oss lite mat i varje

Första dagarna (0,1,2)
lördag 7 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 0 och 1Jag gick en timma tidigare från jobb då jag avslutat och överlämnat allt.Då gick vägen mot malmö där vi bodde på Hotell Mortensson, pga att vårt flyg skulle avgå 07:00 och det gick inga tåg så pass tidigt från Helsingborg.Marie-Louise joinade lite senare på kvällen när

Dag 3
tisdag 11 juli 2017 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Vi hade klockorna satta på 05:50 ish. Vi var båda (jag och Simon) på G strax efter sex. Vi gick ner och tog moppen och körde mot civilisationen för att tanka. Jag tänkte att vi borde tanka igår, men så blev det inte. Vi körde till en bensinstation, där vi stod en stund och försökte

Kalymnos stad 21 april 2015
onsdag 22 april 2015 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Efter 2 kortare seglingsetapper är vi nu i Kalymnos stad. Vi kom sent iväg från varvsviken och fick gå till vår gamla ”hemmahamn” Lakki Marina för natten. Trevligt ändå med ett återseende och en god middag på den mysiga Osterian. Även om det varit sol och medvind är vi båda nu

Karin Wannfors
feliciasegling i Vårsegling 2015
Senast aktiv - från Pigadia, Egeo, Grekland
Ö-hopping norr om Leros
torsdag 11 september 2014 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Hej! Nu är det dags igen att sätta sig och skriva till alla er, som följer vårt Medelhavsäventyr. Vi landade med det lilla propellerplanet från Olympic Airways på Leros minimala flygplats den 3:e september. Tog en taxi till Marinan, där Ann och Stefan, våra vänner som seglat Felicia under

Karin Wannfors
feliciasegling i Leros-Finnike tor
Senast aktiv - från Pigadia, Egeo, Grekland
Påskfirande på Kalymnos
onsdag 20 april 2011 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Hej kära vänner därhemma! Bara en kort hälsning från oss i Kvast-Hilda. Vi ligger i Pothia på Kalymnos vid en fin gästkaj och har sällskap av seglare från Holland, Frankrike, Canada och Finland. Vädret är fortfarande ostadigt med kalla nordliga vindar men idag lyser solen så härligt

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Medelhavet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Dodekanesiska öarna 2
lördag 7 augusti 2010 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Leros Vi gick till Lakki på Leros och låg vid kaj. Vi hade fått rådet av några vi träffade på Levitha, att vi skulle se krigsmuseet när vi kom till Lakki. Museet är inrymt i en militärtunnel i berget. Slaget om Leros 11-13 november 1943 var ett av de viktigaste slagen i Medelhavet under

Barbro Nordin
oceanis423 i Shiraz i Grekland
Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Kalymnos round 2

Kalymnos round 2

6 juli 2018 - 13 juli 2018

Vi är 10 pers som åker på en klättersemester till Kalymnos.

Klätter/solsemester till Kalymnos

Klätter/solsemester till Kalymnos

9 juli 2017 - 20 juli 2017

Jag, Camilla & Simon åker i 10 dagar till Kalymnos för att klättra, bad och sola.

Vårsegling 2015

Vårsegling 2015

13 april 2015 - 22 juni 2015

Åter norrut via den Grekiska sidan av kusten mot Turkiet- med ett avslutande återseende av Marmarasjön och Yalova

Leros-Finnike tor

Leros-Finnike tor

3 september 2014 - 3 november 2014

I år har vi årskontrakt på Agmar Marine Leros och ta därför ön som utgångspunkt för en resa söderut via ett antal 12-öar till Turkiets trädgård till svensk marinan Finnike och åter

Shiraz i Grekland

Shiraz i Grekland

1 juni 2010 - 10 september 2010

Vi planerar nu den tredje sommarens långsegling i den Grekiska ö-världen.

Medelhavet

Medelhavet

30 juli 2008 - 31 augusti 2012

Med Kvast-Hilda "utsidan" till Medelhavet via Svarta Havet, Donau, Main och Rhen till Holland och sedan en extrasväng till Bretagne

Zveg
Karin Halldin