söndag 15 april 2018 - Rhodos, Egeo, Grekland

Lite oväntat blev det alltså även min tur att resa till ljuvliga Rhodos! Läste mig till att denna soliga ö är ett av hela Europas mest populära resmål, wow! Även en svensk favorit för snacka om mycket svenskar redan nu, en pärla som varat i decennier och som verkar va lika aktuell

Lena Zvenson
lenazvenson i Rhodos
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Första dagarna på Rhodos
onsdag 17 augusti 2016 - Dimokratias 45, Rhodos, Egeo, Grekland

Nu har jag varit här på Rhodos i tre dagar och jag trivs! Vi bor i en lägenhet med ca 15 minuters promenad in till Rhodos Stad där även vårt kontor ligger. Det är ett ganska litet kontor med många olika människor :). Lägenheten är stor och det fungerar bra att bo ihop med de andra

Johanna Goman
GomanOnTour i Reseledare på Rhodos
Från Kasos till Simi i södra Egeiska havet
onsdag 18 maj 2016 - Dimokratias 45, Rhodos, Egeo, Grekland

Den 18 maj. Konstigt att allt som oftast blir det väldigt äventyrligt! Kasos är en mycket fin , totalt turistfri ö. Nåja ett par utlänningar bor här stora delar av året. Nöjer sig med en kvällspromenad ner till hamnen för att se vad som tilldrar sig, och promenerar sedan hem igen.

Karin Wannfors
feliciasegling i Vårsegling 2016
Senast aktiv - från Pigadia, Egeo, Grekland
Båtluff 8.
fredag 11 oktober 2013 - Dimokratias 45, Rhodos, Egeo, Grekland

Båtluff 8. Rhodos igen Vårt första försök till båtluffning föll ganska väl ut tycker vi. Visserligen hade de olika färjelinjerna dragit ner på turerna eftersom passagerarunderlaget av naturliga skäl minskar under lågsäsong, men vi har i alla fall trängt en bit under ytan av den

On the road again
fredag 27 september 2013 - Dimokratias 45, Rhodos, Egeo, Grekland

Båtluff i Grekland 2013 Tisdag 24/9. On the road again! En liten ö-hoppartur till grekiska övärlden för att behålla sommaren ännu ett litet tag. Klockan ringer 4.15, om en timme åker vi till flygplatsen. Duscha, klä sig, packa ner det sista, äta frukost, kolla runt i huset, låsa och

Foton från resan
tisdag 17 september 2013 - Dimokratias 45, Rhodos, Egeo, Grekland

förutom de tre sista dagarna som jag tog med en gammal kamera för det blev som gardin framför fotona på digitalkameran och de andra går ej föra in hit synd! För det syns inte så mycket i datan, men det visste jag ju inte då!

Hemma igen
måndag 16 september 2013 - Dimokratias 45, Rhodos, Egeo, Grekland

I förrgårkvall efter packningen,gick jag till akademiaplatsen o kopte lite pizzabitar o sparade lite till flygplatsen. Sen tog Solveig Helena o jag ett glas vin och en Irish coffie pa verandan pa Hotellet. Och igårmorse hade vi varsin buss till flygplatsen och våra olika flyg till borlange,

lordag hemresa imorron
lördag 14 september 2013 - Dimokratias 45, Rhodos, Egeo, Grekland

I torsdags gick vi till blue lagon som vanligt, vi har fatt bra bord varje kvall intill dansgolvet och sangare Antonios Rodriges, som moter och halsar oss valkomna och han visar oss bord och vi dansar en stund, sen kommer han o lockar med mej flera ggr sa att vi dansar ensamma. Flera aldre par

Senast aktiv - från Malung, Dalarnas län, Sverige
Sista hela dagen i Grekland.
lördag 14 september 2013 - Dimokratias 45, Rhodos, Egeo, Grekland

Hejsan. Nu börjar det närma sig slutet på vår "semester" i Grekland. Vi har haft 2 underbara veckor och hunnit med massor med grejor. Vädret, helt fantastiskt hela tiden, c:a 30-32 grader och strålande sol, tur att det blåst och fläktat. Idag återstår en del handling, några restaurang

Idas resa

Idas resa

22 april 2018 - 1 oktober 2019

Idas resa fortsätter nu på detta forum då resedagboken verkar vara nerlagd.

11 april 2018 - 18 april 2018

Ligger lite efter mig bland Medelhavets öar så nu ser jag fram emot att uppleva Solguden Helios favoritö!

Reseledare på Rhodos

Reseledare på Rhodos

14 augusti 2016 - 25 oktober 2016

Vårsegling 2016

Vårsegling 2016

26 mars 2016 - 5 juni 2016

Planerad segling från Kalamata via Kreta, Rhodos, Småsöarna runt Dodekaneserna till Leros för sommaruppläggning

Ö-luff i Grekland 2013

Ö-luff i Grekland 2013

24 september 2013 - 12 oktober 2013

Nostalgitripp RHODOS

Nostalgitripp RHODOS

1 september 2013 - 15 september 2013

Efter 10 år gör vi nu åter en tur till ett kärt resmål.

Rhodos 1 sept  2013

Rhodos 1 sept 2013

1 september 2013 - 15 september 2013

Rhodos 18e ggn på 35 år

Rhodos - en resa utan moln

Rhodos - en resa utan moln

19 juli 2013 - 26 juli 2013

Den här resan gjorde jag tillsammans med min mamma, Micke och lillebror Rasmus. Det fanns inte ett moln så långt ögat kunde nå en enda dag och temperaturen låg alltid på 36°C i skuggan.

22 juli 2012 - 6 augusti 2012

Två veckor med sol och bad med familjen.

Rhodos 2012

Rhodos 2012

2 september 2012 - 9 september 2012

Åka för att hälsa på bästa Johanna på Rhodos!

Kjell Och Pia Näslund
sjobo