Ipiros Ditiki Makedonia

Kultur i kubik
fredag 11 september 2015 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

En gång till, kom till Preveza för ett par dagar sedan tanken var att stanna en natt å så vidare. Men det sket sig, ett trevligt – billigt - bra frukost - hotell, fick oss att tänka om, när vi så började studera staden å omgivningarna lite bättre så stannade vi. Här finns massor

Data-freeken på hal is.
onsdag 9 september 2015 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

Så hände det jag väntat på länge, min codriver styr upp det hela på ”plattan” med gratis gps appen ”Here”. Funkar alldeles utmärkt ”of-line”. Men vi har åxå en vanlig 300 000 dels, vanlig karta för att få överblicken. Idag när vi satt uppe i bergen å ville ha

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Sandhamn släng dej i väggen
onsdag 9 september 2015 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

Ännu en förunderlig morgon, Tiina hade hitta en Nationalpark som vi skulle hitta. Möttes av ett spegelblankt hav, som gav en förunderlig känsla och en trolsk upplevelse . Tog några bilder, körde vidare, hittade en massa bilar mitt ute i havet??? Det visade sig att det var folk som var ute

Marinaliv i Cleopatra, Preveza
torsdag 18 april 2013 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

Hej alla, Vi har installerat oss i Felicia-på land En hel del att göra. Resan började med en natt i Aten, övernattning på vårt favorithotell Metropolis. 60 Euro med gratis utsikt över Parthenon. Portiern fixar taxi men språkförbistring mellan oss, portiern och taxichauffören gör att vi

Karin Wannfors
feliciasegling i Peleponesus runt
Senast aktiv - från Pigadia, Egeo, Grekland
Båtupptagning i Preveza
lördag 3 november 2012 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

Lika underbart skönt som vädret har varit i dag, sol från en klarblå himmel, lätt bris från nv och ca 25 grader i luften,lika gräsligt är det när regnet öser ner tillsammans med en ”thunderstorm”. Av de senare har vi haft ett flertal senaste veckan. Vi har legat i skydd av en hög

Karin Wannfors
feliciasegling i Joniska havet
Senast aktiv - från Pigadia, Egeo, Grekland
Sista veckan
lördag 18 augusti 2012 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

12. Sista veckan Det som har hänt sista veckan är bland annat att Larsdagen har passerat. En inte oviktig dag i familjen! De fångar en hel del hummer här nere. Jag hade bestämt mig för att äta det innan vi åkte hem. Claes och jag delade på en. Halvorna serverades på ett stort

Barbro Nordin
oceanis423 i Femte sommaren
Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Ankomst och vårutrustning

Hel alla igen. En ny säsong med Prima Donna stundar. Vi har nu kommit ner till Grekland och Aktio Marina, där Prima Donna legat under vintern. Resan ner blev lång, mätt i tid. Vi tänkte inte övernatta i Aten, denna gång, utan direkt ta en buss från Aten till Preveza. Flyget ner var OK.

Överraskande möte / Unexpected meeting
söndag 4 september 2011 - Sagiada, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

English at the bottom! Tisdagsmorgonen var strålande i Petriti. Havet var blankt och mycket disigt och på kajen stod fiskare och metade. Vi lyckades inte få igång gasolen utan fick intaga vår frukost utan kaffe. Lars bytte sedan gasolbehållare, men det gick ändå inte igång. Vi åt kall

Pylos
fredag 29 juli 2011 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

Uppdatering 25/7 Skepp o hoj igen! Nu är vi själva igen efter en trevlig 14 dagars seglats med Sofie och Vicktor. Sträckan blev en repetition för oss med nya upplevelser. Vi gjorde en rutt runt Kefalonia med både bil och båt. Ett nytt ställe för oss var byn Assos som ligger på Kefalonias

spindrift i Segling
Ionion iland
söndag 3 juli 2011 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

Koroni 23/6-27/6 Nu har vi varit i Koroni en mycket trevlig by med välkomnande atmosfär. Det fanns ingen hamn att lägga till i men det gick utmärkt att ligga för ankare. Det fanns många tavernor att välja på och mysiga cafeer längs kajen. Det kommer många turister landvägen som hyr hus

spindrift i Segling
33. Grekland på 4 hjul

2 september 2015 - 16 september 2015

Så är det dax igen, denna gång blir Tiina med, hon har ju blivit pensionär. Diskussionens vågor gick höga, hon ville ö-luffa (man hamnar på många turistorter), jag ville bila runt långt bort från alla turister. Det blev ett demokratiskt mix. Flyg till Aten, hämta hyrbil, köra 3 timmar till första övernattningen, sedan vet vi inte mer än att vi skall ut på några öar ett par dagar. Dessvärre blir det bara 14 dagar denna gång.

Peleponesus runt

18 april 2013 - 20 juni 2013

Vårsegling 2013 från Marina Cleopatra i Preveza till Egina

Joniska havet

3 september 2012 - 24 november 2012

s/y Felicia har översomrat på Korfu,Grekland. Nya äventyr väntar. Under hösten skall vi titta närmare på öar och fastland kring Joniska havet.

Femte sommaren

4 juni 2012 - 31 augusti 2012

Femte sommaren börjar i Marmaris i Turkiet.Vi får se var den slutar.Vi går dit näsan pekar.

Medelhavet 2012

22 april 2012 - 31 oktober 2012

Årets färd planeras gå runt Peloponnisos upp mot norra Grekland. Om allt stämmer skall vi sedan gå över till Turkiet och lämna båten där för nästa vinter.

Segling med Rum Runner

3 april 2011 - 30 juli 2011

Ionian sea

28 juni 2010 - 28 juli 2010

Vi åkte ner till Vonitsa i Grekland och köpte vår nya båt, The Event, en Prout Event 34. Nu seglar vi sakta runt i Ionan sea en månad. Vi heter Lennart Pukitis, Eva Furhoff och Hampus Furhoff.

Grekland med husbil 2010

31 juli 2010 - 12 september 2010

Augusti i norra Grekland.